Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. augusztus 30. kedd, 15:13

EU órák Budapesten

Kiket várunk a foglalkozásokra?

az általános iskolák 7-8. osztályos tanulóit,
középiskolás tanulókat.

A foglalkozások 60 perces időkeretben történnek, a programok kedden és szerdán kerülnek megrendezésre 12,00 – 13,00, 13,15 – 14,15, 14,30 – 15,30 időpontokban. Egy–egy foglalkozáson max. 35 diák tud részt venni, a Millenáris Parkban, az Európa Pont épületében (1024 Budapest, Lövőház u. 35.).

Melyek azok a témák, amelyeket feldolgozunk a tanulókkal?

1. modul: EU-Mix
Célcsoport: általános iskola 7-8. o. és középiskolás tanulók
Az EU kialakulásának története
Tagországok – csatlakozások
Az EU intézményrendszere
Az EU 4 szabadságjoga: áruk, szolgáltatások, tőke és munkaerő szabad áramlása
Az egységes piac és az euró

2. modul: EU-Karrier
Célcsoport: középiskolás tanulók
A karriertervezés fogalma (képességfelmérés + információszerzés)
Továbbtanulási lehetőségek (ösztöndíjak)
Gyakornoki munka
Önkéntes munka
Nyári munka
Munkavállalás
Europass
Pályázatírás

3. modul: EU- Kultúra
Célcsoport: általános és középiskolások
Tagországok :
– civilizációs ismeretek (földrajz, szokások, kultúra)
– gazdasági ismeretek (az euro)

A résztvevő csoportok az EU-óra végén egy kvízjátékban vehetnek részt. A kvíz helyes megfejtői között minden hónapban kisorsolunk egy iskolát, amelynek diákjai (25 fő + 3 kísérőtanár) részt vehetnek az EUROSCOLA programban. A programban 16-18 éves, az EU minden tagállamából érkező diákok vesznek részt Strasbourgban, az Európai Parlament plenáris üléstermében. A programmal kapcsolatos bővebb információ ezen az oldalon található.

Kedves Osztályfőnök Kolléga!

Miért is gondoljuk azt, hogy ez a program Önnek, ill. kollégáinak is szól?

a tanulók számára olyan ismereteket közvetít, amelyekkel a mindennapokban találkoznak, sőt szükségük is van rá, de a részletes értelmezéshez a szűkös órakeretben nem nyílik lehetőség,
több újszerű feldolgozási formát is alkalmaznak a programfelelősök, tehát minden bizonnyal élményszerű lesz a program.

Jelentkezés, részletek, időpont-egyeztetés:
A www.fppti.hu/eu-ora oldalon, illetve az eu-ora[kukac]fppti[pont]hu címen, vagy a 338-21-56/193-as telefonszámon Gollob Anikónál.

Sárik Zoltán igazgató
Budapest, 2011. augusztus 23.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep