Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. szeptember 27. kedd, 8:17

Pályakezdő magyartanárok klubja

Az első néhány év meghatározó egy tanári pálya alakulásában. Még friss a tanár tudása, aktuálisak az információi, életkorban közel áll tanítványaihoz, nincsenek berögzült kliséi, minden pedagógia szituáció új még a számára. Az a nyitottság és alkalmazkodni tudás, a fiatalság, a napra kész tudás, ami az első néhány évben jellemezheti a fiatal tanárt, a későbbiekben átalakulhat, elkophat. Ugyanakkor a gyakorlat hiánya, a rutintalanság, az első próbálkozások tévesztései, a tapasztalatlanság, amely nehezíti a hosszabb távú pedagógiai folyamatok felismerését, azért is okoznak nehézséget, mert gyakran nem tud hová fordulni problémáival. Az egyetemi élet megszakadása sokszor periféria-érzést vált ki az iskolába kikerülő tanárokból, az egyetemen tanult módszertan és a gyakorlótanítás nem vértezi fel eléggé a megoldandó szituációkra a kezdő tanárt, és problémái úgy jelennek meg gyakran számára, mint saját gyengeségei.

A Magyartanárok Egyesülete ezért rendszeres klubot működtet fiatal, a pálya elején álló magyartanárok részére. A klubban probléma-megbeszéléseket, közös műelemzéseket tartunk, technikákat és eljárásokat beszélünk meg. A klub tagjai részben maguk alakítják a programot; igyekszünk alkalmazkodni ahhoz, hogy milyen problémákkal érkeznek a klubtagok.

A klub helyszíne: Kossuth Klub, 1088 Budapest, Múzeum u. 7.

Időpontja: minden hónap utolsó csütörtöke, délután 15.30 és 17.00 között:

2011:

szeptember 29.

október 27.

november 24.

2012:

január 26.

február 23.

március 29.

április 26.

május 24.

Részvételi díj: a klubnak helyet adó Kossuth klub kérésére a magyartanári klub tagjainak be kell lépniük a Kossuth Klub tagjai közé. Ennek éves díja dolgozóknak 1.500 Ft, diákoknak 1.000 Ft.

Előzetes jelentkezés: nincs, a klub programjába bármikor be lehet kapcsolódni.

A klubot vezeti: Fenyő D. György (információ: fenyo.gyorgy[kukac]t-online[pont]hu)

Szeretettel várunk minden régi és új klubtagot!

Magyartanárok Egyesülete

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.17.
Az egyik legdrágább brit elitiskola csapatát is legyőzte két magyar diák az oxfordi vitaversenyen
Magyar gimnazisták nyerték meg a legnevesebb nemzetközi vitaverseny döntőjét – a tizedikes diákok „újonc” kategóriában indultak az oxfordi versenyen, és az egyik legrégebbi brit magá...
(Forrás: eduline)
--
2021.04.17.
Életveszély miatt nem engedik iskolába vezető orvosok és egészségügyi dolgozók a gyerekeiket
Egyre több egészségügyi dolgozó, orvos jelzi, hogy nem engedi iskolába a gyerekeit a jelenlegi járványügyi helyzetben – értesült a Portfolio. Döntésüket a vírus gyors terjedésével magyar...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.04.17.
Balla István: Tényleg belefér egy-egy pofon a nevelési folyamatba?
Szerencsére elmúlt a 18., a 19. század, azt is gondolhatnánk, hogy a 21. században már az ütéske, a legyintéske, továbbá a vessző nem épp a nevelési fősodorhoz tartozik. Ám időnként...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.17.
„Nincsenek külön szülők és külön munkavállalók” – öt nagy szakszervezet állt ki az iskolanyitás ellen
Közös nyilatkozatban állt ki öt nagy szakszervezeti konföderáció az iskolák hétfői nyitása ellen, miután múlt pénteken kiderült: bár a kormány visszakozott, így a középiskolásokat...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.17.
Palkovics László felel a Diákvárosért a Fudan Egyetem campusáért
A kabinet fenntartja szándékát a Budapest Diákváros megvalósítására, egyetért azzal, hogy a Budapest Diákváros mellett a Fudan Hungary Egyetem budapesti oktatási-kutatási és adminisztrat...
(Forrás: Infostart)
--
2021.04.17.
Orbán Viktor sincs meggyőződve arról, hogy kell-e iskolanyitás, szerinte a kormány a WHO javaslatát követi
A miniszterelnök saját elmondása alapján sincsen meggyőződve az iskolanyitás időszerűségéről. Szerinte a kormány a WHO (Egészségügyi Világszervezet) protokollja szerint jár el a kérd...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep