Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. szeptember 27. kedd, 8:17

Pályakezdő magyartanárok klubja

Az első néhány év meghatározó egy tanári pálya alakulásában. Még friss a tanár tudása, aktuálisak az információi, életkorban közel áll tanítványaihoz, nincsenek berögzült kliséi, minden pedagógia szituáció új még a számára. Az a nyitottság és alkalmazkodni tudás, a fiatalság, a napra kész tudás, ami az első néhány évben jellemezheti a fiatal tanárt, a későbbiekben átalakulhat, elkophat. Ugyanakkor a gyakorlat hiánya, a rutintalanság, az első próbálkozások tévesztései, a tapasztalatlanság, amely nehezíti a hosszabb távú pedagógiai folyamatok felismerését, azért is okoznak nehézséget, mert gyakran nem tud hová fordulni problémáival. Az egyetemi élet megszakadása sokszor periféria-érzést vált ki az iskolába kikerülő tanárokból, az egyetemen tanult módszertan és a gyakorlótanítás nem vértezi fel eléggé a megoldandó szituációkra a kezdő tanárt, és problémái úgy jelennek meg gyakran számára, mint saját gyengeségei.

A Magyartanárok Egyesülete ezért rendszeres klubot működtet fiatal, a pálya elején álló magyartanárok részére. A klubban probléma-megbeszéléseket, közös műelemzéseket tartunk, technikákat és eljárásokat beszélünk meg. A klub tagjai részben maguk alakítják a programot; igyekszünk alkalmazkodni ahhoz, hogy milyen problémákkal érkeznek a klubtagok.

A klub helyszíne: Kossuth Klub, 1088 Budapest, Múzeum u. 7.

Időpontja: minden hónap utolsó csütörtöke, délután 15.30 és 17.00 között:

2011:

szeptember 29.

október 27.

november 24.

2012:

január 26.

február 23.

március 29.

április 26.

május 24.

Részvételi díj: a klubnak helyet adó Kossuth klub kérésére a magyartanári klub tagjainak be kell lépniük a Kossuth Klub tagjai közé. Ennek éves díja dolgozóknak 1.500 Ft, diákoknak 1.000 Ft.

Előzetes jelentkezés: nincs, a klub programjába bármikor be lehet kapcsolódni.

A klubot vezeti: Fenyő D. György (információ: fenyo.gyorgy[kukac]t-online[pont]hu)

Szeretettel várunk minden régi és új klubtagot!

Magyartanárok Egyesülete

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.01.18.
A tankerületek akkor sem hajlandók bezárni az iskolát, ha egy pedagógus meghal
Egy általános iskola iskolapszichológusa megrendülten mesélt a 444-nek arról, hogyan veszítették el az egyik szeretett tanítójukat koronavírusban, aki az iskolában fertőződött meg több...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.01.18.
Gondolatok a tanárképzési reformról. A szükséges és a lehetséges. Gortva János hozzászólása Falus Iván írásához
Az életpályamodell ma nem ismeri el az egyéni teljesítményt, például az innovációt és a tudományos fokozat megszerzését, nem teszi lehetővé az egyes fokozatok közötti várakozási idő...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.01.17.
Van olyan óvoda, ahova közmunkások mennek be a gyerekekre vigyázni
Az egyébként sem rózsás helyzetet pedig még két kormányrendelet is nehezíti, amiknek súlyos következményei lehetnek a gyerekekre nézve. Az egyik, hogy a gyerekek a 6 éves kort elérve automatikusan...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.01.17.
A Z generáció is jócskán megsínyli a járványt
Az említett generáció – életkorából fakadóan – egészségügyi szempontból kevésbé kitett a koronavírusnak, mint az idősebb korosztályok, hiszen hordozóként vannak leginkább számon...
(Forrás: Infostart)
--
2021.01.17.
Mit tegyünk, ha túl sok időt tölt a gyerek internetezéssel?
Lehet őket félteni, sőt kell is, de egyvalamit nem tehetünk: nem zárhatjuk ki az internetet a gyerekeink életéből, hiszen ma már a neten keresztül tanulnak, szórakoznak, tartják a kapcsolatot...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.01.17.
„A kormány mindannyiunkat megrövidít” – Tiltakozik az egyetemek alapítványba szervezése ellen a PDSZ
Úgy vélik, a szakképzésben dolgozók kálváriája, majd az SZFE szétverése annak az előképe volt, ami a magyar egyetemekre vár most. „Az egyetemek alapítványba történő átszervezése...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep