Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. október 7. péntek, 10:31

Az Akadémia sajtóközleménye a Gyermekszegénység Elleni Programról

A Magyar Tudományos Akadémia megdöbbenéssel értesült a Gyermekszegénység Elleni Program (GYEP) ellehetetlenítéséről szóló sajtóhírekről, téves információkon alapuló méltatlan hangnemű nyilatkozatokról.

A gyermekszegénység iránti közfelelősségben osztozva az MTA minden rendelkezésére álló eszközzel támogatni törekedett a GYEP iroda működését azt követően is, hogy a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter 2009-ben a gazdasági nehézségekre tekintettel felmondta az MTA-MEH közös kutatási programjának támogatását. A program kezdeményezőjét, szellemi vezetőjét az Akadémia elnöke számos egyeztető megbeszélésen és levélben többször is biztosította arról, hogy ha a kieső forrás teljes pótlására nem tud is kötelezettséget vállalni, igyekszik megkeresni annak a lehetőségét, hogy a nemzet számára fontos szociálpolitikai program kiszámítható keretek között működhessen.

Az MTA elnöke Ferge Zsuzsa professzor asszony szeptemberi leveléből sajnálattal értesült arról, hogy megszűntnek tekinti a GYEP Irodát, a tudományos és gyakorlati munkát ellehetetlenültnek minősíti, és az eredmények veszendőbe menését prognosztizálja éppen akkor, amikor konzorciumi összefogással az eddigieknél jóval nagyobb mértékű pályázati forrás nyílik meg a TÁMOP 5.2.1-11/1 „Gyermekesély program országos kiterjesztésének szakmai-módszertani megalapozása és a program kísérése” című kiemelt projekt megvalósításához.

A GYEP folytatását lehetővé tévő TÁMOP program konzorciumvezetői feladatairól kormányhatározat rendelkezik. Ismerve és nagyra becsülve Ferge Zsuzsa megalapozó munkáját az MTA kötelezettséget vállalt arra, hogy a program folytatásához szükséges tudományos kutatási feladatok koordinációját biztosítva konzorciumi tagként részt vesz a pályázatban. A Wekerle Sándor Alapkezelő- Máltai Szeretetszolgálat – MTA Társadalomkutató Központ – tagokból álló konzorcium benyújtotta a gyermekszegénység elleni program kiterjesztését szolgáló pályázatot. A pályázat teljesítésével összefüggő kiadások fedezetére az Akadémia áthidaló kölcsönt biztosít a Társadalomkutató Központnak, valamint hozzájárul a kutatócsoport tagjainak engedélyezett létszámban történő felvételéhez. A pályázat keretében rendelkezésre álló forrás további jelentős számú szakértő foglalkoztatását teszi lehetővé. A gyermekszegénység elleni komplex program megmaradását biztosítandó a Wekerle Sándor Alapkezelő kötelezettséget vállalt a kapcsolódó kistérségi szociális és más feladatok elvégzésére, az ott foglalkoztatottak befogadására.

Szakmai-tudományos megfontolások és pénzügyi-gazdasági szempontok együttes mérlegelése nyomán a konzorciumi összefogással olyan kiszámítható működési keret biztosítható a gyermekszegénység elleni program kiterjesztéséhez, amely egyszerre illeszkedik a program finanszírozási módjához, a résztvevő partnerintézmények felelős kötelezettségvállalásának mértékéhez, alap-és közfeladataihoz.

A példaértékű program stratégiai kutatási eredményeinek közzétételét, a programmal összefüggő tevékenységek nyilvánosságát a Magyar Tudományos Akadémia az elkövetkezendőkben is valamennyi rendelkezésére álló eszközzel támogatja.

További információ:
MTA Kommunikációs Főosztály
Telefon: (06-1) 411-6321, 06-30-75-88-268 Fax: (06-1) 302-5638
info[kukac]office[pont]mta[pont]hu; sajto[kukac]office[pont]mta[pont]hu;
www.mta.hu

3 üzenet

  1. F. K. szerint:

    "Adalék" a fenti sajtóközelényhez:

    "A GYEP Irodát mindenesetre bezárták, eszközeiket, munkaanyagaikat le kellett adniuk. A programban eddig dolgozó 35 munkatárs közül ma senkinek sincs munkaviszonya az MTA-ban – helyettük másik 3 főt foglalkoztatnak (2,5 státuszon). A dolgozókat a WSA nem vette át automatikusan. Jelenleg az Alapkezelő állásinterjúra hívja be a programban eddig dolgozó szakembereket. A majdan ténylegesen felvettek száma egyelőre ismeretlen."

    http://www.gyerekesely.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1732:a-mta-gyep-irodaval-kapcsolatos-hivatalos-nyilatkozatok-osszefoglalasa&catid=4:rolunk-tolunk&Itemid=78

  2. Juli szerint:

    Vajon miért nem csodálkozom ezen a fejleményen? Már egészen megszoktuk, hogy nálunk a dolgok így történnek. Már olyan tompák lettünk, hogy fel sem tudunk háborodni, hiszen mire értesülünk róla, már itt is a következő hasonló ügy. Gyerekesélyek? Ugyan már!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.10.16.
Lelki problémája van a gyereknek? Várhatja, hogy ellássák!
Jelenleg félelmetesen hosszú sorok kígyóznak a gyermekpszichológusokat foglalkoztató pedagógiai szakszolgálatok előtt, akárcsak a gyerekpszichiátriai ambulanciákon. Miközben az állami mellett...
(Forrás: index)
--
2021.10.16.
Mit tegyél, ha bántják és kiközösítik a gyerekedet?
Kevés szívfájdítóbb dolog létezik szülő számára, mint amikor azt tapasztalja, hogy a suliban bántják, kiközösítik a gyerekét. Az áldozat szégyenkezik, gyakran titkolja mindazt, amit...
(Forrás: családi net)
--
2021.10.16.
A pedagógusok szerint a kormány slendriánsága miatt fulladt kudarcba az első sztrájktárgyalásuk
A Pedagógus Szakszervezet (PSZ) felháborítónak tartja, hogy a közös sztrájkbizottságban nem volt nevesítve, csak a PDSZ. Így a levél Kisfaludy Lászlót csak a PDSZ-szel való tárgyalásra...
(Forrás: Mérce)
--
2021.10.16.
Minden francia iskolában megemlékeztek a meggyilkolt történelemtanárról
A pedagógust egy évvel ezelőtt egy csecsen terrorista azért ölt meg kegyetlenül, mert a szólásszabadságról tartott óráján Mohamed profétáról készült karikatúrákat is bemutatott. Az...
(Forrás: Infostart)
--
2021.10.16.
Tizenhat Pest megyei iskola fejlesztését gyorsította fel a kormány
Összesen tizenhat, a budapesti agglomerációhoz tartozó település iskolafejlesztési programját nyilvánították nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé csütörtökön. A kiadott...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.10.16.
Hol kezdődik az autonómia a pedagógiában?
A tapasztalatok azt igazolják, hogy temérdek probléma halmozódik fel az oktatás, még inkább a nevelés világában. Ám a legnagyobb gond éppen az, hogy a nevelés társadalmi tekintélye és...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep