Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. október 16. vasárnap, 21:22

Pedagógusok a jövő egészségéért

Budapesten tartották az első Egészségpedagógus Napot


Budapest, 2011. október 13. Hagyományteremtő szándékkal Egészségpedagógus Napot alapított a Béres Egészség Hungarikum Alapítvány. A Nap alkalmából országos  konferenciát szerveztek azzal a céllal, hogy szakmai szervezetekkel karöltve felhívják a figyelmet arra, hogy van még mit tenni a fiatalok egészségfejlesztéséért. A konferencián kiderült: valóban vannak tettre kész, egészséglelkes pedagógusok! A Béres Egészég Hungarikum Alapítvány egy új, a szervezési képességekre fókuszáló pedagógusképzéssel kívánja támogatni a felelősségteljes pedagógusokat. A képzés az iskolai egészségfejlesztést segíti hatékonyabbá tenni.

Ma tartották az első Egészségpedagógus Napot Budapesten. A Nap az Országos Tisztifőorvosi Hivatal, az Országos Gyermekegészségügyi Intézet és az Országos Egészségfejlesztési Intézet részvételével jött létre. A szakmai összefogást a Béres Egészség Hungarikum Alapítvány (BEH) kezdeményezte.

Dr. Németh Ágnes, az Országos Gyermekegészségügyi Intézet kutatásvezetője kiemelte, hogy a négy évvel korábbi helyzethez képest nőtt a naponta legalább két órát számítógépező tanulók száma; ez pedig a fizikai aktivitás csökkenését is jelenti. Egy friss, nemzetközi WHO-kutatás hazai eredményei szerint az élettel való elégedettség 11 éves kor után folyamatosan csökken; a lányok esetében például ez az index az 5. évfolyamon 7,92, a 11. évfolyamon 6,59, ami jelentős romlást mutat. Problémák vannak az önértékelés területén is, és a serdülőkorú gyermekek életkoruk előrehaladtával hetente többször érzik magukat fáradtnak. A mostani fiatalok, a leendő felnőttek, azaz a jövő generációjának az egészségéhez a kulcs a szülők és a pedagógusok kezében van, hiszen a gyermekek a családon kívül az iskolában töltik el a legtöbb idejüket.

Az egészségfejlesztés az a folyamat, amely képessé teszi az embereket az egészséget meghatározó tényezők felügyeletére és ezáltal egészségük javítására. Az egészségi állapotot az életmód (43%), a genetikai állomány (27%), az egészségügyi ellátás (11%) és a környezeti hatások (19%) határozzák meg.

„Az iskolai egészségfejlesztés területén van még hova fejlődnünk” – összegezte Juhász Józsefné, az Országos Tisztifőorvosi Hivatal Népegészségügyi Főosztály vezetője. Mind a szakmai szervezetek, mind az iskolai egészségfejlesztést zászlajára tűző BEH azt hangsúlyozták, hogy a komplex, integrált iskolai egészségfejlesztés elérése a cél. „Egy félévente vagy évente egy alkalommal megtartott iskolai egészségnap tökéletes kezdeményezés, azonban önmagában ez még kevés ahhoz, hogy egy egészségtudatos nemzet nőjön föl” – tette hozzá dr. Béres Jószef, a Béres Egészség Hungarikum Program alapítója.

Az Alapítvány az iskolai egészségtudatosság nagykövetekeként támogatást kíván nyújtani a pedagógusoknak abban, hogyan lehet még hatékonyabban fejleszteni a gyermekek egészségét. „Tapasztalom, hogy vannak hazánkban egészséglelkes pedagógusok, akik teljes erőbedobással állnak az ilyen irányú törekvések mellé. Nekik szeretnénk utat mutatni egy olyan képzéssel, amely a szervezői képességeik fejlesztésében segíti őket, és amelyet a komplex iskolai programok megvalósításakor kamatoztathatnak.” – tette hozzá dr. Béres József. Egy ilyen iskolai programnak része például, hogy a pedagógus megteremti a projekt megvalósításához szükséges erőforrásokat, hogy bevonja a helyi szakembereket, vagy hogy a többi pedagógussal is megosztja a tapasztalatait.

A BEH az első Egészségpedagógus Napon pályázatot hirdetett általános iskolák számára. Azok az iskolák, amelyek pedagógusai meggyőzik a szakmai grémiumot az egészség iránti elkötelezettségükről, azaz a gyermekek előtt jó példát mutatnak egészségtudatosságból, pénzjutalomban részesülnek. A pályázat egyúttal a megyék versenyét is meghirdette. Eszerint annak a három megyének a pedagógusai, ahol a legtöbb egészséglelkes iskola van, elsőként és ingyenesen vehetnek részt a BEH most bemutatkozó, interaktív pedagógusképzésén. A képzés a hatékony iskolai egészségfejlesztést szolgálja.

További részletek itt: www.beh.hu

A Béres Egészség Hungarikum Programról

A Béres Egészség Hungarikum Programot (röviden: BEH) dr. Béres József alapította 2007-ben. A BEH célja, hogy ráébressze az embereket arra, hogy az egészség olyan kincs, amelynek megőrzése egyéni és társadalmi felelősség. A Program azt szeretné elérni, hogy belátható időn belül Magyarország Európa egyik legegészségesebb nemzetévé váljon. A BEH kutatási, ismeretterjesztési és képzési tevékenységeivel a közösségi alapú egészségfejlesztésre fókuszál. 2007 és 2009 között az 5.000-10.000 fős településeknek, 2010-től pedig – többek között pályázati lehetőségek biztosításával – a fiatal korosztály életminőségének a javítására törekszik. A BEH jelenleg egy, a tanárok projektmenedzseri, szervezői képességeit fejlesztő képzésen dolgozik.

A 35 éves, legendás hírű családi tradícióra épülő Béres Gyógyszergyár mellett – a Béres Egészség Hungarikum Alapítványon kívül – működik a Béres Alapítvány is. A Béres Alapítvány célkitűzései között elsősorban a betegségmegelőzés és a gyógyító munkák támogatása, beteg és idős emberek segítése, valamint tudományos és értékteremtő, értékőrző kulturális programok támogatása szerepel.

További információ:
Bernáth Zsófia
06 30 462 3161
zsofia[pont]bernath[kukac]avantgarde[pont]hu

Keressük az ország egészséglelkes pedagógusait!

A Béres Egészség Hungarikum Alapítvány az első Egészségpedagógus Napon kreatív pályázatot hirdet, amelyben keresi azt az általános iskolát, amelyben a legtöbb egészséglelkes pedagógus
oktatja a diákokat, és azt a megyét, ahol a legtöbb egészséglelkes iskola van!

Letölthető jelentkezési lap

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.27.
Újabb világversenyen szereztek érmeket a magyar diákok, biológiából és matekból is remekeltek
A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO) a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó György Kornél, Fleiner Zsigmond és Velich Zoé Nóra pedig bronz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Alfa-generáció: kik ők és mit akarnak?
Még csak most lettek tizenévesek, de a cégek és a szolgáltatók már most árgus szemekkel figyelik őket. Ők az alfa, más néven Ipad-generáció, akik mire nagykorúak lesznek, már máshogy...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Ülni kell az iskolában? Öcsém, Tökölön is ülni kell! (videó)
Hogyan kell fejlesztőprogramot indítani cigány gyerekeknek egy roma szegregátumban? Milyen kilátásai vannak egy itt felnövő gyereknek? Mit tud tenni egy alapítvány, ha nemcsak a szegénység...
(Forrás: telex)
--
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep