|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Hét szakmai civil szervezet adta ki ma a következő, a köznevelési törvény ellen tiltakozó nyilatkozatot:
Alulírottak a közoktatás területén működő szakmai szervezetek képviselői felkérik a kormányt, hogy a 2011. október 11-én közzétett köznevelési törvény tervezetét vonja vissza!
A törvényi szabályozással kapcsolatos korrekció szükségességét nem vitatva, véleményünk szerint a többször módosított 1993. LXXIX. törvény (közoktatási törvény) alapvetően megfelel a közoktatás szabályozásával kapcsolatos követelményeknek, és nem látjuk indokát a radikális megváltoztatásának. A köznevelésről szóló törvénytervezet sok és súlyos problémát okozhat a magyar iskolaügynek, s mind céljait, mind eszközeit tekintve ellentmondásosnak, zavarosnak, átgondolatlannak alkotmányellenesnek ítéljük.
Alulírott szakmai szervezetek képviselői vállaljuk a törvényjavaslattal kapcsolatos további tárgyalásokon való részvételt, s konstruktív javaslatokkal törekszünk annak javítására.
Amennyiben kormány nem vonja vissza a törvénytervezetet, tisztelettel kérjük, az Országgyűlés képviselőit, hogy ne támogassák a tervezetnek jelen formájában való törvényerőre emelkedését
Budapest, 2011. október 25.
Magyar Szakképzési Társaság
Magyar Pedagógiai Társaság
Magyartanárok Egyesülete
Történelemtanárok Egylete
ESHA Hungary
A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet
Alapítványi és Magániskolák Egyesülete
A diákoldal véleménye a nemzeti köznevelésről szóló törvény tervezetéhez megtalálható a diakjogiszektor.hu honlapon.
„Hamis állításoktól hemzseg a budaörsi igazgató levele” – Gloviczki Zoltán helyettes oktatási államtitkár válasza a Kormányportálon olvasható.
Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!
Tényleg a normakövetés megerősítése, a valódi integráció, a szakma képviselőinek, a pedagógusoknak a szerepét erősítő szabályok és nem utolsó sorban az iosztályfőnöki pótlék növelése ellen is szervezett tiltakozásokat kell publikálniuk és reklámozniuk? Önök szerint a jelenlegi szabályozás a jó, tényleg?
Kedves Pedagógus!
Mivel magam is egyetértek a tiltakozó megnyilvánulásokkal, ezért talán joggal szólok hozzá:
A valódi integráció ( és a minőségi oktatás-nevelés) elképzelhetetlen források nélkül, márpedig forráskivonás fog történni és nem fordítva.
A szakma képviselője én vagyok és a gyerekek között dolgozó társaim – úgy 100 ezren. Köszönöm szépen, ne a szerepemet akarják erősíteni, tisztában vagyok vele – ellentétben az okt.politikával és a társadalom egy részével, hogy ebben a folyamatban én/mi vagyok/vagyunk a döntőek.
Az osztályfőnöki pótlék nem érdekel(ne) , ha lenne normális fizetésem – ígéretekkel meg tele a padlás… Kérem, tanulmányozza át alaposan a (már sajnos elfogadott) tervezetet, olvasson a sorok között. A jelenlegi szabályozás sem jó, de legalább a kezemen nincs bilincs, ha a lábamon hordom is…
Mindenesetre tegnap megnyugtatott H.Rózsa, hogy nem fogok 40 óránál többet dolgozni…
egy pedagógus
A legfrissebb hír a tervezet mellékletéből:
– oktatásból tervezett kivonás 83 milliárd
– 663 iskola tervezett bezárása
– 8 ezer pedagógus elbocsátása
no comment
"a pedagógusoknak a szerepét erősítő szabályok"
Ehhez annyit: az idén országosan hat fizikatanár végzett. Ha mondjuk csak a fele megy külföldre, a maradék három a megerősített szerepével nyilván Neumann Jánosok, Szilárd Leók, Wigner Jenők sorát képezi majd ki.