Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. október 24. hétfő, 14:02

A köznevelési törvény elfogadása ellen tiltakozó csoportok a Facebookon

Október 12-én a kormány honlapján megjelent a köznevelésről szóló törvény tervezete, amelyre az oktatási államtitkárság október 25-ig várt véleményt.

Az október 12-én nyilvánosságra hozott törvény tervezetét október 25-ig lehetett hivatalosan véleményezni. A kormányportálon olvasható: „Véleménynyilvánítás előtt felhívjuk szíves figyelmét, hogy az Ön adatainak (e-mail-címe, neve, beküldött véleménye) kezeléséhez történő hozzájárulását – véleményének elküldésével egyidőben – megadottnak tekintjük, ezért a 301/2010. (XII..23.) Kormányrendelet alapján elkészített összefoglalóban feltüntethetjük nevét a véleményezők listáján. Tájékoztatjuk, hogy a 2010. évi CXXXI. törvény 9. § (2) bekezdése alapján a névtelenül beérkezett véleményeket azok figyelembevétele nélkül törölni kell.”

Az elmúlt héten több civil szerveződés is létrejött, olyan nyílt csoportok, amelyek tiltakoznak a törvény elfogadása ellen. Ezek között a hétvégén megindult a kommunikáció, és prognosztizálható egy érdemi együttműködés.

Minderről tájékozódni a következő webhelyeken lehet:

Equity – Méltányos Közoktatásért Egyesület

Szülők a közoktatásért

Tiltakozás a közoktatási törvénytervezet visszásságai ellen

Tiltakozunk a köznevelési törvény elfogadása ellen

Tiltakozunk a közoktatás eszetlen átalakítása ellen

SZJ

7 üzenet

  1. Juli szerint:

    Hét szakmai civil szervezet adta ki ma a következő, a köznevelési törvény ellen tiltakozó nyilatkozatot:

    Alulírottak a közoktatás területén működő szakmai szervezetek képviselői felkérik a kormányt, hogy a 2011. október 11-én közzétett köznevelési törvény tervezetét vonja vissza!

    A törvényi szabályozással kapcsolatos korrekció szükségességét nem vitatva, véleményünk szerint a többször módosított 1993. LXXIX. törvény (közoktatási törvény) alapvetően megfelel a közoktatás szabályozásával kapcsolatos követelményeknek, és nem látjuk indokát a radikális megváltoztatásának. A köznevelésről szóló törvénytervezet sok és súlyos problémát okozhat a magyar iskolaügynek, s mind céljait, mind eszközeit tekintve ellentmondásosnak, zavarosnak, átgondolatlannak alkotmányellenesnek ítéljük.

    Alulírott szakmai szervezetek képviselői vállaljuk a törvényjavaslattal kapcsolatos további tárgyalásokon való részvételt, s konstruktív javaslatokkal törekszünk annak javítására.

    Amennyiben kormány nem vonja vissza a törvénytervezetet, tisztelettel kérjük, az Országgyűlés képviselőit, hogy ne támogassák a tervezetnek jelen formájában való törvényerőre emelkedését

    Budapest, 2011. október 25.

    Magyar Szakképzési Társaság
    Magyar Pedagógiai Társaság
    Magyartanárok Egyesülete
    Történelemtanárok Egylete
    ESHA Hungary
    A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet
    Alapítványi és Magániskolák Egyesülete

  2. A szerk szerint:

    A diákoldal véleménye a nemzeti köznevelésről szóló törvény tervezetéhez megtalálható a diakjogiszektor.hu honlapon.

  3. A szerk szerint:

    „Hamis állításoktól hemzseg a budaörsi igazgató levele” – Gloviczki Zoltán helyettes oktatási államtitkár válasza a Kormányportálon olvasható.

  4. pedagógus szerint:

    Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!
    Tényleg a normakövetés megerősítése, a valódi integráció, a szakma képviselőinek, a pedagógusoknak a szerepét erősítő szabályok és nem utolsó sorban az iosztályfőnöki pótlék növelése ellen is szervezett tiltakozásokat kell publikálniuk és reklámozniuk? Önök szerint a jelenlegi szabályozás a jó, tényleg?

  5. zoldbeka szerint:

    Kedves Pedagógus!
    Mivel magam is egyetértek a tiltakozó megnyilvánulásokkal, ezért talán joggal szólok hozzá:
    A valódi integráció ( és a minőségi oktatás-nevelés) elképzelhetetlen források nélkül, márpedig forráskivonás fog történni és nem fordítva.
    A szakma képviselője én vagyok és a gyerekek között dolgozó társaim – úgy 100 ezren. Köszönöm szépen, ne a szerepemet akarják erősíteni, tisztában vagyok vele – ellentétben az okt.politikával és a társadalom egy részével, hogy ebben a folyamatban én/mi vagyok/vagyunk a döntőek.
    Az osztályfőnöki pótlék nem érdekel(ne) , ha lenne normális fizetésem – ígéretekkel meg tele a padlás… Kérem, tanulmányozza át alaposan a (már sajnos elfogadott) tervezetet, olvasson a sorok között. A jelenlegi szabályozás sem jó, de legalább a kezemen nincs bilincs, ha a lábamon hordom is…
    Mindenesetre tegnap megnyugtatott H.Rózsa, hogy nem fogok 40 óránál többet dolgozni…
    egy pedagógus

  6. zoldbeka szerint:

    A legfrissebb hír a tervezet mellékletéből:
    – oktatásból tervezett kivonás 83 milliárd
    – 663 iskola tervezett bezárása
    – 8 ezer pedagógus elbocsátása
    no comment

  7. achs szerint:

    "a pedagógusoknak a szerepét erősítő szabályok"

    Ehhez annyit: az idén országosan hat fizikatanár végzett. Ha mondjuk csak a fele megy külföldre, a maradék három a megerősített szerepével nyilván Neumann Jánosok, Szilárd Leók, Wigner Jenők sorát képezi majd ki.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep