|
Sajtófigyelő
2021.03.02. „HA MÉG EGYSZER LE KELL IDE ÜLNÖM… VÉGEM” – EGY ÉV ZOOM-TANÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI Rengeteget segített, megkönnyítette az amúgy egyáltalán nem könnyű digitális oktatást, digitális életet. A gyerekekkel közösen megértettük, hogyan kell némítani, képernyőt megosztani... (Forrás: wmn.hu) --
2021.03.02. TÖBB TANULMÁNY IS ARRA UTAL, HOGY AZ ISKOLÁBA JÁRÁS KEVÉSBÉ VESZÉLYES, MINT EDDIG GONDOLTUK A leírt kutatási eredmények utalnak rá, hogy nem miattuk terjed a fertőzés, ez pedig érv az iskolák óvatos nyitva tartása mellett. Minden eredményt a helyén kell kezelni - az idézett tanulm... (Forrás: Qubit) --
2021.03.02. PDSZ: A tanároknak nem a 26, hanem a 84 százaléka oltatná be magát A PDSZ 1674 oktatásban dolgozót kérdezett meg a témában és ebből az derült ki, hogy 84 százalékuk beoltatná magát. Az is kiderült a felmérésből az oltást beadatni szándékozók kétharmada... (Forrás: hvg.hu) --
2021.03.02. Megújuló matekérettségi: emelt szintre nehéz lesz a felkészülés Jelentősen, mintegy 20 százalékkal csökkenni fognak a középszintű matematika érettségi új, 2023 szeptemberétől bevezetésre kerülő vizsgakövetelményei. Ugyanakkor közép- és emelt szinten... (Forrás: Népszava) --
2021.03.02. Megküzdés a kulturális stresszel – könyvajánló – Gyarmathy Éva: Az infokommunikációs kor generációi A 20. század szülötteként élek a 21. században, és úgy igyekszem feldolgozni a kulturális sokkot, amit az egyre gyorsuló változás okoz, hogy elemzem a jelenségeket, és keresem a biztos pontokat... (Forrás: Kölöknet) --
2021.03.02. A tanárokat is megosztja az azonnali iskolabezárás A Nemzeti Pedagógus Kar máig következetesen azt az álláspontot képviseli, amennyiben az egészségügyi adatok, előrejelzések indokolják, az iskolabezárások a területileg illetékes népeg... (Forrás: index) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
internet
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Hét szakmai civil szervezet adta ki ma a következő, a köznevelési törvény ellen tiltakozó nyilatkozatot:
Alulírottak a közoktatás területén működő szakmai szervezetek képviselői felkérik a kormányt, hogy a 2011. október 11-én közzétett köznevelési törvény tervezetét vonja vissza!
A törvényi szabályozással kapcsolatos korrekció szükségességét nem vitatva, véleményünk szerint a többször módosított 1993. LXXIX. törvény (közoktatási törvény) alapvetően megfelel a közoktatás szabályozásával kapcsolatos követelményeknek, és nem látjuk indokát a radikális megváltoztatásának. A köznevelésről szóló törvénytervezet sok és súlyos problémát okozhat a magyar iskolaügynek, s mind céljait, mind eszközeit tekintve ellentmondásosnak, zavarosnak, átgondolatlannak alkotmányellenesnek ítéljük.
Alulírott szakmai szervezetek képviselői vállaljuk a törvényjavaslattal kapcsolatos további tárgyalásokon való részvételt, s konstruktív javaslatokkal törekszünk annak javítására.
Amennyiben kormány nem vonja vissza a törvénytervezetet, tisztelettel kérjük, az Országgyűlés képviselőit, hogy ne támogassák a tervezetnek jelen formájában való törvényerőre emelkedését
Budapest, 2011. október 25.
Magyar Szakképzési Társaság
Magyar Pedagógiai Társaság
Magyartanárok Egyesülete
Történelemtanárok Egylete
ESHA Hungary
A Magyar Művészetoktatásért Országos Szakmai Szervezet
Alapítványi és Magániskolák Egyesülete
A diákoldal véleménye a nemzeti köznevelésről szóló törvény tervezetéhez megtalálható a diakjogiszektor.hu honlapon.
„Hamis állításoktól hemzseg a budaörsi igazgató levele” – Gloviczki Zoltán helyettes oktatási államtitkár válasza a Kormányportálon olvasható.
Tisztelt Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete!
Tényleg a normakövetés megerősítése, a valódi integráció, a szakma képviselőinek, a pedagógusoknak a szerepét erősítő szabályok és nem utolsó sorban az iosztályfőnöki pótlék növelése ellen is szervezett tiltakozásokat kell publikálniuk és reklámozniuk? Önök szerint a jelenlegi szabályozás a jó, tényleg?
Kedves Pedagógus!
Mivel magam is egyetértek a tiltakozó megnyilvánulásokkal, ezért talán joggal szólok hozzá:
A valódi integráció ( és a minőségi oktatás-nevelés) elképzelhetetlen források nélkül, márpedig forráskivonás fog történni és nem fordítva.
A szakma képviselője én vagyok és a gyerekek között dolgozó társaim – úgy 100 ezren. Köszönöm szépen, ne a szerepemet akarják erősíteni, tisztában vagyok vele – ellentétben az okt.politikával és a társadalom egy részével, hogy ebben a folyamatban én/mi vagyok/vagyunk a döntőek.
Az osztályfőnöki pótlék nem érdekel(ne) , ha lenne normális fizetésem – ígéretekkel meg tele a padlás… Kérem, tanulmányozza át alaposan a (már sajnos elfogadott) tervezetet, olvasson a sorok között. A jelenlegi szabályozás sem jó, de legalább a kezemen nincs bilincs, ha a lábamon hordom is…
Mindenesetre tegnap megnyugtatott H.Rózsa, hogy nem fogok 40 óránál többet dolgozni…
egy pedagógus
A legfrissebb hír a tervezet mellékletéből:
– oktatásból tervezett kivonás 83 milliárd
– 663 iskola tervezett bezárása
– 8 ezer pedagógus elbocsátása
no comment
"a pedagógusoknak a szerepét erősítő szabályok"
Ehhez annyit: az idén országosan hat fizikatanár végzett. Ha mondjuk csak a fele megy külföldre, a maradék három a megerősített szerepével nyilván Neumann Jánosok, Szilárd Leók, Wigner Jenők sorát képezi majd ki.