Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. november 8. kedd, 9:39

A Hálózat a tanszabadságért alapító dokumentuma

A Hálózat céljai:

1. a közoktatási-köznevelési rendszer állapotának és az ezzel kapcsolatos jogalkotási folyamatnak a figyelemmel kísérése;
2. jogsértő törvényalkotás elleni fellépés;
3. érdemi társadalmi-szakmai-civil párbeszéd kezdeményezése a közoktatásról;
4. a nemzeti köznevelésről szóló törvénytervezet visszavonásának követelése;
5. kapcsolatfelvétel a közoktatásban-köznevelésben érintett társadalmi szereplőkkel:
– a szülők megkeresése, tájékoztatása, bevonása;
– információs kampány a pedagógusok számára;
– a tanulók tájékoztatása érettségüknek megfelelő módon a demokratikus és méltányos oktatásukhozfűződő jogaikról;
– a közoktatásban-köznevelésben érintett további szereplők – önkormányzatok, civil szervezetek, egyházak, művelődési közösségek, sportkörök stb. – tájékoztatása;
6. az 1993. évi közoktatásról szóló törvény és a hozzá kapcsolódó további jogszabályok átgondolása. 

A HAT nyitott kezdeményezés.

Minden szervezet és magánszemély, aki céljaival azonosulni tud, csatlakozhat hozzá.

Alapító tagok: 

Arató László, középiskolai tanár, Magyartanárok Egyesülete
Dávid János, szociológus, az Egymillióan a Demokráciáért Egyesület ügyvivője
Equity – Méltányos Közoktatásért Egyesület: Molnár Lajos, tanár, az Equity elnökhelyettese;
Vég Zoltán Ákos, az Equity elnöke
Fábry Béla, középiskolai tanár, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke
Horn György, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium pedagógiai vezetője, az Alapítványi és Magániskolák Egyesületének elnöke
L. Ritók Nóra, művészetoktatási-esélyegyenlőségi szakértő
Lendvai Lászlóné óvodapedagógus, közoktatási szakértő
Lóránd Ferenc, a neveléstudományok kandidátusa
Mendrey László, tanár
Menyhért Anna, író, irodalomtörténész, Szülői Hálózat
Miklósi László, tanár, a Történelemtanárok Egylete elnöke
Molnár Géza, tanár, az ESHA Hungary alapító elnöke
Nádori Lídia, műfordító, Szülői Hálózat
Nahalka István, tanár, oktatáskutató
Somorjai Miklós, a kispesti Waldorf Iskola tanári konferenciájának vezetőjeSzendrei Zoltán, középiskolai tanár, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete tagja
Tollner József, középiskolai tanár
Trencsényi László, tanszékvezető egyetemi docens, a Magyar Pedagógiai Társaság ügyvezető elnöke
Vadász András, középiskolai tanár
Vekerdy Tamás, pszichológus 
 

Budapest, 2011. november 4.

3 üzenet

  1. A szerk. szerint:

    Nádori Lídia: Kedves csatlakozni vágyók, a weboldalunk egy-két napon belül elindul, addig kis türelmet kérünk. Ott lesz majd egy regisztrációs felület, regisztráció útján lehet csatlakozni. nemcsak oktatási szakértők, pedagógusok jelentkezését várjuk, hanem mindenkiét, aki egyetért a céljainkkal, akar és tud tenni valamit.

  2. OFOE szerint:

    A hálózat weboldala itt érhető el.

  3. OFOE szerint:

    Elérhető a Hálózat weboldala: http://www.tanszabadsag.hu. Lehetőség van a regisztráció útján történő csatlakozásra is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.26.
Ezerforintos jutalmat kapnak a tanárok pedagógusnapra
„Ereszd el a hajam! Lesz ám bulika!” – írta Facebook-oldalán a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) arra reagálva, hogy ezer per főből kell kihozni egy „méltó összejövetelt...
(Forrás: index)
--
2022.05.24.
Felmondott a pedagógus, akinek kiállása elindította a polgári engedetlenségi mozgalmat
„A feleségem is pedagógus, tehát időről időre beszélgetünk arról, hogy elsősorban a pénzügyi okok miatt előbb-utóbb valamelyikünknek olyan állás után kell néznie, ahol azért anyagilag...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.24.
PDSZ: Tíz év múlva a tanárok fele eltűnhet a rendszerből – az iskola már gyerekmegőrzésre sem lesz alkalmas
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete az elmúlt hetekben készített online felmérést az oktatásban tapasztalható szakemberhiányról. „Ideális esetben arra a kérdésünkre, hogy a válaszad...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.05.24.
Pintér Sándor annyit beszél a rendről, hogy a pedagógusok elkezdtek aggódni
Semmilyen szakmai indoka nincs annak, hogy a köznevelés a BM fennhatósága alá kerüljön – hangsúlyozza Radó Péter oktatáskutató is. Ő úgy véli, nem az történik, hogy a kormányzat el...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.05.22.
Centenáriumi falujárás Kodály népdalgyűjtő útjainak emlékezetére. Dinyés Soma, Körber Katalin és Walter Judit írása
Éppen száz esztendeje, hogy Kodály Zoltán emlékezetes népdalgyűjtő útjaira sor került. A modern magyar zeneélet, nem kevésbé a XX. századi énektanítás meghatározó műveit jegyezhette...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.05.22.
Totyik Tamás: meddig lehet a hivatástudatra hivatkozni, meddig lehet azzal visszaélni?
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) azt tartotta volna fontosnak, hogy az oktatás egésze egységes rendszerben, egy tárcánál legyen. Ebből a szempontból másodlagos kérdés, hogy a minisztert...
(Forrás: hírklikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep