Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. november 8. kedd, 9:39

A Hálózat a tanszabadságért alapító dokumentuma

A Hálózat céljai:

1. a közoktatási-köznevelési rendszer állapotának és az ezzel kapcsolatos jogalkotási folyamatnak a figyelemmel kísérése;
2. jogsértő törvényalkotás elleni fellépés;
3. érdemi társadalmi-szakmai-civil párbeszéd kezdeményezése a közoktatásról;
4. a nemzeti köznevelésről szóló törvénytervezet visszavonásának követelése;
5. kapcsolatfelvétel a közoktatásban-köznevelésben érintett társadalmi szereplőkkel:
– a szülők megkeresése, tájékoztatása, bevonása;
– információs kampány a pedagógusok számára;
– a tanulók tájékoztatása érettségüknek megfelelő módon a demokratikus és méltányos oktatásukhozfűződő jogaikról;
– a közoktatásban-köznevelésben érintett további szereplők – önkormányzatok, civil szervezetek, egyházak, művelődési közösségek, sportkörök stb. – tájékoztatása;
6. az 1993. évi közoktatásról szóló törvény és a hozzá kapcsolódó további jogszabályok átgondolása. 

A HAT nyitott kezdeményezés.

Minden szervezet és magánszemély, aki céljaival azonosulni tud, csatlakozhat hozzá.

Alapító tagok: 

Arató László, középiskolai tanár, Magyartanárok Egyesülete
Dávid János, szociológus, az Egymillióan a Demokráciáért Egyesület ügyvivője
Equity – Méltányos Közoktatásért Egyesület: Molnár Lajos, tanár, az Equity elnökhelyettese;
Vég Zoltán Ákos, az Equity elnöke
Fábry Béla, középiskolai tanár, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke
Horn György, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium pedagógiai vezetője, az Alapítványi és Magániskolák Egyesületének elnöke
L. Ritók Nóra, művészetoktatási-esélyegyenlőségi szakértő
Lendvai Lászlóné óvodapedagógus, közoktatási szakértő
Lóránd Ferenc, a neveléstudományok kandidátusa
Mendrey László, tanár
Menyhért Anna, író, irodalomtörténész, Szülői Hálózat
Miklósi László, tanár, a Történelemtanárok Egylete elnöke
Molnár Géza, tanár, az ESHA Hungary alapító elnöke
Nádori Lídia, műfordító, Szülői Hálózat
Nahalka István, tanár, oktatáskutató
Somorjai Miklós, a kispesti Waldorf Iskola tanári konferenciájának vezetőjeSzendrei Zoltán, középiskolai tanár, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete tagja
Tollner József, középiskolai tanár
Trencsényi László, tanszékvezető egyetemi docens, a Magyar Pedagógiai Társaság ügyvezető elnöke
Vadász András, középiskolai tanár
Vekerdy Tamás, pszichológus 
 

Budapest, 2011. november 4.

3 üzenet

  1. A szerk. szerint:

    Nádori Lídia: Kedves csatlakozni vágyók, a weboldalunk egy-két napon belül elindul, addig kis türelmet kérünk. Ott lesz majd egy regisztrációs felület, regisztráció útján lehet csatlakozni. nemcsak oktatási szakértők, pedagógusok jelentkezését várjuk, hanem mindenkiét, aki egyetért a céljainkkal, akar és tud tenni valamit.

  2. OFOE szerint:

    A hálózat weboldala itt érhető el.

  3. OFOE szerint:

    Elérhető a Hálózat weboldala: http://www.tanszabadsag.hu. Lehetőség van a regisztráció útján történő csatlakozásra is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.05.06.
Nádori Gergely: Hogyan tovább?
Kiváló alkalom nyílik először is arra, hogy a jelenléti oktatásba is megpróbáljuk a jól működő digitális gyakorlatokat beemelni. Érdekes, hogy még mindig sok tanár fejében elválik ez...
(Forrás: tanárblog)
--
2021.05.06.
Az ITM államtitkára szerint előremutató, hogy ma már több nyolcadikos jelentkezik szakképzésbe, mint gimnáziumba
Pölöskei Gáborné szerint előremutató az arányok megváltozása, hiszen míg 3 - 4 évvel ezelőtt a nyolcadikosok 41 százaléka gimnáziumba jelentkezett, most a technikumokba jelentkeztek ennyin...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.05.06.
A hatalom olyan konfliktusokba kergeti az iskolarendszer résztvevőit, amelyeket nem tudnak megoldani
Sokaknak most a megfertőződés kockázata és az egzisztenciájuk között kellett választaniuk azzal, hogy visszaküldik a gyerekeket az iskolákba, vagy tovább vállalják a megnövekedett gondoskod...
(Forrás: mérce)
--
2021.05.06.
A felkészült diákokat nem érhette meglepetés a történelemérettségin
A tesztfeladatok többségében egyszerű forrás-, ábra- vagy képelemzési kérdések kerültek elő – véleményezte a dolgozatot lapunk kérésére Nánay Mihály, a Történelemoktatók Szakmai...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.05.06.
Történelemtanárok Egylete: Az érettségin volt olyan kérdés, ami hiteltelen képet próbált sulykolni a Horthy-korszakról
Az idei középszintű történelemérettségi nem volt nehezebb a korábbi évekhez képest, számos ismert forrás és feladattípus került elő, de volt benne olyan esszékérdés a hűbériségrő...
(Forrás: telex)
--
2021.05.06.
Az olvasóvá nevelés a legfontosabb cél
A Magyar Katolikus Püspöki Kar megrendelésére egy egyedülálló irodalomtankönyv-sorozat született a középiskolás diákok részére. A katolikus irodalmi tankönyv céljairól, módszertaná...
(Forrás: vasarnap.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep