Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. november 8. kedd, 9:39

A Hálózat a tanszabadságért alapító dokumentuma

A Hálózat céljai:

1. a közoktatási-köznevelési rendszer állapotának és az ezzel kapcsolatos jogalkotási folyamatnak a figyelemmel kísérése;
2. jogsértő törvényalkotás elleni fellépés;
3. érdemi társadalmi-szakmai-civil párbeszéd kezdeményezése a közoktatásról;
4. a nemzeti köznevelésről szóló törvénytervezet visszavonásának követelése;
5. kapcsolatfelvétel a közoktatásban-köznevelésben érintett társadalmi szereplőkkel:
– a szülők megkeresése, tájékoztatása, bevonása;
– információs kampány a pedagógusok számára;
– a tanulók tájékoztatása érettségüknek megfelelő módon a demokratikus és méltányos oktatásukhozfűződő jogaikról;
– a közoktatásban-köznevelésben érintett további szereplők – önkormányzatok, civil szervezetek, egyházak, művelődési közösségek, sportkörök stb. – tájékoztatása;
6. az 1993. évi közoktatásról szóló törvény és a hozzá kapcsolódó további jogszabályok átgondolása. 

A HAT nyitott kezdeményezés.

Minden szervezet és magánszemély, aki céljaival azonosulni tud, csatlakozhat hozzá.

Alapító tagok: 

Arató László, középiskolai tanár, Magyartanárok Egyesülete
Dávid János, szociológus, az Egymillióan a Demokráciáért Egyesület ügyvivője
Equity – Méltányos Közoktatásért Egyesület: Molnár Lajos, tanár, az Equity elnökhelyettese;
Vég Zoltán Ákos, az Equity elnöke
Fábry Béla, középiskolai tanár, a Magyar Pedagógiai Társaság alelnöke
Horn György, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium pedagógiai vezetője, az Alapítványi és Magániskolák Egyesületének elnöke
L. Ritók Nóra, művészetoktatási-esélyegyenlőségi szakértő
Lendvai Lászlóné óvodapedagógus, közoktatási szakértő
Lóránd Ferenc, a neveléstudományok kandidátusa
Mendrey László, tanár
Menyhért Anna, író, irodalomtörténész, Szülői Hálózat
Miklósi László, tanár, a Történelemtanárok Egylete elnöke
Molnár Géza, tanár, az ESHA Hungary alapító elnöke
Nádori Lídia, műfordító, Szülői Hálózat
Nahalka István, tanár, oktatáskutató
Somorjai Miklós, a kispesti Waldorf Iskola tanári konferenciájának vezetőjeSzendrei Zoltán, középiskolai tanár, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete tagja
Tollner József, középiskolai tanár
Trencsényi László, tanszékvezető egyetemi docens, a Magyar Pedagógiai Társaság ügyvezető elnöke
Vadász András, középiskolai tanár
Vekerdy Tamás, pszichológus 
 

Budapest, 2011. november 4.

3 üzenet

  1. A szerk. szerint:

    Nádori Lídia: Kedves csatlakozni vágyók, a weboldalunk egy-két napon belül elindul, addig kis türelmet kérünk. Ott lesz majd egy regisztrációs felület, regisztráció útján lehet csatlakozni. nemcsak oktatási szakértők, pedagógusok jelentkezését várjuk, hanem mindenkiét, aki egyetért a céljainkkal, akar és tud tenni valamit.

  2. OFOE szerint:

    A hálózat weboldala itt érhető el.

  3. OFOE szerint:

    Elérhető a Hálózat weboldala: http://www.tanszabadsag.hu. Lehetőség van a regisztráció útján történő csatlakozásra is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep