Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. november 25. péntek, 8:19

Amatőr kisfilmek gyerekekkel – új weboldal született!

www.asszem.hu

Hosszas készülődés után elindult a www.asszem.hu videómegosztó, amely elsősorban gyerekekkel készült amatőr video-kisfilmeket mutat be. Ezekben főként a Károlyi István 12 Évfolyamos Gimnázium jelenlegi és volt diákjai szerepelnek.

Mindössze pár éve dolgozom gyerekekkel különböző kisfilmeken, de már az első, naiv kísérletek során rájöttem: az amatőr kamera nehezen fogható hazugságra. Sokat nem trükközhet: többé-kevésbé azt mutatja, amit lát. Ha álarcnak használt poénokat, üres hülyéskedést, tanult sablonokat, mesterkélt tanulságokat lát, akkor azt mutatja, ha pedig valami ennél valóságosabbat, akkor azt.

Soha nem volt kérdéses számomra, hogy a gyerekek – bár ebben sokan gátolják őket és ők egymást – tudnak és elemi erővel akarnak is az elvárt szerep és az ön-valóság között különbséget tenni. Közös feladatunk tehát: keresgélni ez utóbbit. Azt, ami tényleg van. A szerepek helyett az önazonosság jeleit. Ártatlan-játékosan vagy nyersen és kihívóan, de: szerepeket lebontani, visszaköpni, a magányokat exponálni, lelassulni, felesleges ingereket negligálni, a valóságot felfedni, és éreztetni a gyerekekkel azt, hogy „saját magam most szabadon komolyan vehetem, bármit is tudok és akarok felmutatni” – ez a videokamerám egyik célja.

A másik cél természetesen a nézhető, befogadásra méltó kisfilmek megszületése. A keresett és megtalált valóság élménnyé avatása a néző számára. Ez az igazi, hosszadalmas munka, a valóság keresése inkább állapot. Filmkészítés közben a gyerekekkel is sokkal többet technikázunk, mint lelkizünk. Mindannyian, ők is és én is képzettség nélkül – de nagyon gondosan. Mindig szem előtt tartva, hogy lehetőleg ne hazudjunk azzal, amit csinálunk.

Néhány év alatt ebből a közös igényből születtek a Károlyi Gimnáziumban és az iskola táboraiban a www.asszem.hu lapon szereplő video-kisfilmek. A gyűjtemény természetesen időről-időre bővül majd! A videókat általában érdemes nyugodt, csendes helyen nézni, és aránylag jó minőségű hangfalakkal hallgatni. Minden visszajelzésért hálásak vagyunk!

Veszprémi Attila
www.asszem.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.03.
„Ha minden tanár feláll, felborul a rendszer. Álljatok fel, veletek vagyunk!” – ismét a kirúgott tanárokért tüntettek a Kölcseynél
Több százan öltöttek kockás ruhát, hogy szolidaritást vállaljanak a sztrájkjog ellehetetlenítése miatt polgári engedetlenséget választó pedagógusokkal.A korai időpont ellenére hétfő...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.10.02.
A fogyatékosság a középkorban. Csizmárné Gede Erika Judit írása
A középkori társadalom emberének képzeletét a „csoda” uralta. A „csodák” közé sorolódtak a különféle fogyatékossággal születetett gyermekek is. Jelenlétük az elképzelt lényekkel...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.10.02.
Diákonként havi nyolcezer forint segítséget vár a szülőktől egy budapesti iskola
A tanárok fizetése olyan alacsony, hogy több kollégájuknak megélhetési gondja van, ezért csak idén már a tanári gárdájuk 10 százaléka a hivatás elhagyására kényszerült. Ezzel elindult...
(Forrás: Infostart)
--
2022.09.29.
Bódis Kriszta – Hegymenet (podcast)
Hogyan működik az a program, amely egy reménytelen cigánytelepről is képes ott született gyerekeket az egyetemig elvezetni? És mi motiválja, mi hajtja a Van helyed rendszer megalkotóját munk...
(Forrás: Az élet, meg minden podcast)
--
2022.09.29.
L.Ritók Nóra: Amit a jövő hozhat
Ám ahhoz, hogy a családjukból kiemelt gyerekek stabilizálódjanak, nagyon erős szakmai segítség kellene. Ezek a kicsik-nagyok mind traumatizáltak, szörnyű dolgokon mentek keresztül, és egé...
(Forrás: viszont.hu)
--
2022.09.29.
Gyarmathy Éva: „A munka világa is kreatív agyakért kiált”
Fontos a tér, az alkotó klíma, de nem hiányozhat a kreativitásból a kidolgozás, a befektetendő munka – a kreatív működés „kemény része”. Meg kell tanulni módszeresen gondolkodni....
(Forrás: g7.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep