Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. május 14. kedd, 7:09

Hajónapló 7. – OFOE Szakmai Műhely

Felnőtt témák az ifjúsági irodalomban

Szeretettel várjuk az érdeklődőket az OFOE szakmai műhelysorozatának következő eseményén. A május 21-i kerekasztal-beszélgetésen az ifjúsági irodalom eléggé elhanyagolt témájáról lesz szó: nehéz témákkal foglalkozó könyvekről, és arról, hogy ezek hogyan kerülhetnek be az iskolába. Az a tapasztalatunk ugyanis, hogy míg a gyermekirodalomról viszonylag sokat hallani, addig a kiskamaszok és kamaszok olvasmányairól, az ifjúsági irodalomról kevesebbet szokás beszélni. A 12-15 évesek az olvasásban, olvastatásban leginkább elhanyagolt korosztály, túl a gyerekkönyveken, innen a felnőtteken, már saját érdeklődéssel, de még kialakulatlan értékrenddel.

Olyan témákról és tendenciákról lesz szó, amelyek a nyugat-európai és elsősorban a mai angolszász irodalomból érkeztek hozzánk. Az ifjúsági irodalom új trendje, hogy felnőtt problémákat, érzékeny témákat boncol, s a kamaszkort sok-sok nehézséggel küszködő és szembenéző, egyáltalán nem problémátlan életszakasznak mutatja be. Példaként Janne TellerSiobhan DowdPatrick Ness könyveit említhetjük, de még folytathatnák a sort. Beszélgetni szeretnénk a könyveken kívül arról is, hogy ezek az új témák, művek és tendenciák milyen eséllyel és milyen módokon kerülhetnek be az oktatásba, a magyartanításba, az iskolába. 

A Hajónapló vendégei: Boronkai Szabolcs (Radnóti Miklós Gimnázium), Fenyő D. György (Magyartanárok Egyesülete). A beszélgetést Mészáros János (Két Egér Könyvesbolt) vezeti. Vendégeink között lesznek néhány olyan könyvkiadó munkatársai is, akik ifjúsági irodalommal foglalkoznak. 

A beszélgetés helyszíne: Két Egér Könyvesbolt (1092 Budapest, Ráday u. 20.)

A beszélgetés időpontja: 2013. május 21. kedd, 17:30–19:30

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep