Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. február 21. szombat, 17:01

A pozitív fegyelmezéstől a kreatív értekezletig

Új, tanulásközpontú pedagógiai módszereken alapuló továbbképzés indul márciusban a Tempus Közalapítványnál. A kurzus témái között szerepel többek között a fejlesztő értékelés, a tantestület, mint közösség támogatása és az IKT-eszközök tanórai használata is.

Az Alma a fán pedagógus továbbképzés célja, hogy a résztvevők:

  • ismerjék és tudják, hogy mely tanulási és tanítási módszerek segítik leginkább a diákok és tanárok fejlődését, tanulását;
  • képesek legyenek saját pedagógiai gyakorlatuk és meggyőződésük reflektív szemléletére, a tanulói teljesítmény javulásához szükséges önfejlesztésre.

Az összesen 60 órás képzési program egyes alkalmain a következő témákat dolgozzák fel a résztvevők:

Időpont Pedagógus közösségek megerősítése – Alma a fán képzés – 60 tanóra
2015. március 27-28. péntek du., szombat 1. blokk: Az iskola nyitott világa – Pedagógusok és diákok a tanulás új útjain; Változó pedagógus szerepek
2015. április 24-25. péntek du., szombat 2. blokk: Tanulási eredmények alapú tanóratervezés és vezetés; Pozitív fegyelmezés – kölcsönös tiszteleten alapuló pedagógus-diák kommunikáció
2015. május 22-23. péntek du., szombat 3. blokk: Fejlesztő értékelés: visszajelzés a gyerekeknek, munkatársaknak, szülőknek; Problémás hátterű tanulók kezelése
2015. október 2-3. péntek du., szombat 4. blokk: Tanulócsoportok vezetése, a csoportdinamika titkai; IKT-eszközök kreatív felhasználása a tanulási folyamatban
2015. november 13-14. péntek du., szombat 5. blokk: Kreatív értekezletvezetés és közösségi megbeszélő módszerek; A tantestület, mint közösség – a pedagógusok szakmai támogatásának gyakorlatias módszerei

Az Alma a fán képzés alapját az az azonos címet viselő műhelymunka sorozat adja, amelyet 2011 óta rendszeresen szervezett meg a Tempus Közalapítvány. Az ott megszerzett ismeretek és tapasztalatok felhasználásával fejlesztett képzés célja, hogy a tanulásközpontú pedagógiai módszerek és a szervezeti kultúraváltást támogató szemléletmód megismertetésével segítse a pedagógus közösségek megerősítését.

A képzést gyakorlati tudással rendelkező oktatási szakemberek és tapasztalt facilitátorok vezetik. Az oktatók között lesznek a Tempus Közalapítvány munkatársai is, akik már évek óta részvételi tanulási módszerekkel dolgoznak, mellettük találkozhatnak gyakorló pedagógusokkal és az oktatás különböző területein dolgozó szakértőkkel.

További részletek és jelentkezés a linken.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep