|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Ez egy igen fontos kérdést feszegető konferencia volt. Egy üzleti vállalkozáshoz kötődő kezdeményezés, amely kitárja a kapuit a potenciális megrendelők, ügyfelek előtt, akiket majd a büntetés mélküli nevelés képseeégére treníroz.
Napjainkban folyamatosan van jelen a kérdés, lehet-e, sőt, szabad-e a felnövekvő generációkat büntetés nélkül nevelni. Ám mindvégig tisztázatlan marad, hogy mit tartsunk büntetésnek, és hol húzódik a határ. Jól jön ez az állapot a keménykedőknek, érzéketlen kegyetlenkedőknek, és jól jön a magukat jogvédőnek nevező "mindent jobban tudó" hivatásos civileknek is.
Sikerült elérnünk, hogy olyanná vált a társadalom ebben az elbizonytalanadásban, hogy képes figyelmen kívül hagyni saját cselekedeteinek a következményeit, és a felelőtlen cselekedetekre is felmentést ad – önmagának.
Lásd Questor károsultakat, devizahiteleseket, iskolakerülőkből lett munkanélkülieket, stb.
A cselekedetnek kell legyen következménye. Elismerés vagy elmarasztalás. Az iskolában is. Az elmarasztalás azonban nem feltétlenül bünetés. Sőt. De ha a büntetés valameilyen kedvezmény megvonása, akkor annak is lehet helye, ha az elmarasztalás enyhe formái eredménytelenek voltak. Ezt nem lenne szabad figyelmen kívül hagyni.