Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. május 25. hétfő, 19:25
Címkék:

Milyen volt?

Mármint milyen volt az a tankönyv, taneszköz, amit a diákok és pedagógusok ebben a tanévben használtak? Erre keresik a választ a Tankönyvbázis diákok és tanárok számára meghirdetett pályázatán.

Milyen volt? – Pályázati felhívás diákoknak

Hamarosan véget ér a tanév. Most nyerhetsz a tankönyveiddel! Csak le kell írnod, milyen volt belőlük tanulni: melyek voltak a legjobban megírt, legtanulhatóbb, legszórakoztatóbb, legjobban átlátható, legérdekesebb részek; és voltak-e olyanok, amelyek megnehezítették a tanulásod, unalmasak, pontatlanok, nehezen érthetőek voltak.

Értékeld a tankönyveket, amelyekből tanultál! A legjobb elemzések készítői között díjakat sorsolunk ki.

Tippek az elemzéshez: Milyen eszközökkel segített a könyved a tananyag megtanulásában? Otthon is tudtál belőle tanulni, vagy csak az órán vetted elő? Mi a véleményed a leckéken belüli egyes részekről (pl. képek, kérdések, feladatok, apró betűs részek, kiegészítő olvasmányok)? Mi tette érdekessé a tananyagot? Milyen eszközök tették átláthatóvá a szöveget? Írj konkrét példákat! Volt-e olyan szöveg vagy kép, amin nevettél?

Ne feledd: a tankönyveket a diákoknak írják, ezért döntő a Te véleményed a tankönyv készítői számára.

Pályázati feltételek

  1. A terjedelem 2000–3000 karakter lehet (szóközökkel).
  2. A Tankönyvbázis oldalon az adott mű aloldalán a „Hozzászólás” mezőbe kell bejegyezni a véleményt.
  3. Ezután az értékelés teljes szövegét, az értékelt tankönyv címét, szerzőjét, kiadóját és az aloldal linkjét is feltüntetve e-mail-ben is el kell küldeni a palyazat[kukac]tankonyvbazis[pont]hu címre.
  4. Az értékelést név nélkül vagy jeligével is fel lehet tölteni a Tankönyvbázisra, de a pályázathoz küldött e-mailnek tartalmaznia kell a szerző nevét, és elérhetőségeit, hogy értesíteni tudjuk a nyerteseket.
  5. Egy pályázó több mű értékelésével is pályázhat.

Milyen volt? – Pályázati felhívás tanároknak

Hamarosan véget ér a tanév. Itt az alkalom, hogy tapasztalatait megossza másokkal: írja le, milyennek találta a tankönyveket, amelyekkel dolgozott. Emelje ki a legjobban megírt, legtaníthatóbb részeket; utaljon azokra az elemekre, amelyek megkönnyítették munkáját! Alkalmas-e a mű arra, hogy felkeltse a diákok érdeklődését? Melyek voltak a kevésbé használható, a diákok és az Ön munkáját megnehezítő elemek?

Értékelje a Tankönyvbázis oldalon szereplő műveket! A legjobb elemzések készítői között díjakat sorsolunk ki.

Néhány javaslat az elemzéshez: Milyen eszközökkel segítette a könyv a tananyag megtanítását? Otthoni feladatokat adott belőle, vagy órán használta inkább? Érthető-e a mű szövege a diákok számára? Megfelelő-e a tördelése; célszerűek-e a kiemelések? Használhatóak-e a képek tanórai elemzésekhez, vagy csupán szemléltető jellegük van? Írjon példát olyan tankönyvi részekre, amelyeket kiemelkedően jól, élményszerűen tudott tanítani? Mely anyagrészek azok, melyeket inkább más forrásból tanított?

Ne felejtse, a tankönyvek gyakorlati használatáról a tanárok tudnak a legtöbbet! Az ön ismertetése segítheti kollégáit a következő tankönyvválasztásnál, s hozzájárulhat a tankönyvek további pontosításához.

Pályázati feltételek

  1. A terjedelem 3000–4000 karakter lehet (szóközökkel).
  2. A Tankönyvbázis oldalon az adott mű aloldalán a „Hozzászólás” mezőbe kell bejegyezni a véleményt.
  3. Ezután az értékelés teljes szövegét, az értékelt tankönyv címét, szerzőjét, kiadóját és az aloldal linkjét is feltüntetve e-mail-ben is el kell küldeni a palyazat[kukac]tankonyvbazis[pont]hu címre.
  4. Az értékelést név nélkül vagy jeligével is fel lehet tölteni a Tankönyvbázisra, de a pályázathoz küldött e-mailnek tartalmaznia kell a szerző nevét, és elérhetőségeit, hogy értesíteni tudjuk a nyerteseket.
  5. Egy pályázó több mű értékelésével is pályázhat.

Határidő: 2009. szeptember 30.

A pályázati plakát és a pályázati kiírások letölthetők a Tankönyvbázisról.

Támogatók:
Kossuth Klub
Mokép
L’Harmattan

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep