Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Gyermekvédelem
Az iskola – lévén a gyermekek hétköznapi életének színtere – különösen fontos szereppel bír a veszélyeztetettség felismerésében, a szükséges segítségnyújtás kezdeményezésében. A következőkben az ENSZ Egyezmény a gyermek jogairól című egyezményének és az 1997/XXXI. törvényből (Gyvt), valamint az 1993/LVVIX. Törvény a közoktatásról (Kt)és a 11/1994 MKM rendelet A nevelési-oktatási intézmények működéséről szövegéből idézünk.
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Pedagógusok alkalmazási feltételei
Sajátos nevelési szükségletű gyermekek Pedagógusok alkalmazási feltételei Közoktatási Törvény 18. §(3) A kizárólag sajátos nevelési igényű, tanulók nevelését, oktatását ellátó nevelési-oktatási intézményben intézményvezetői megbízást az kaphat, aki a gyermekek, tanulók fogyatékosságának típusa szerinti gyógypedagógiai tanári, konduktori, konduktor-tanítói, terapeuta végzettséggel és szakképzettséggel, továbbá pedagógus-szakvizsgával rendelkezik. 30. § (10) A korai fejlesztés és gondozás, továbbá a képzési […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A fenntartó és a közoktatás-irányítás feladatai
Sajátos nevelési szükségletű gyermekek A fenntartó és a közoktatás-irányítás feladatai Közoktatási Törvény 86. § (1) A községi, a városi, a fővárosi kerületi és a megyei jogú városi önkormányzat köteles gondoskodni az óvodai nevelésről, az általános iskolai oktatásról, továbbá a nemzeti és etnikai kisebbség által lakott településen a nemzeti vagy etnikai kisebbséghez tartozók óvodai neveléséről és […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A sajátos nevelési szükségletű gyermekek oktatásának finanszírozása
Sajátos nevelési szükségletű gyermekek A sajátos nevelési szükségletű gyermekek oktatásának finanszírozása Közoktatási Törvény, melléklet A költségvetési hozzájárulás megállapításának elvei 2. A költségvetési törvényben meghatározott normatív költségvetési hozzájárulásokon belül a) differenciáló tényezőként figyelembe kell venni – a korai fejlesztés és a fejlesztő felkészítés (képzési kötelezettség) megszervezését, – a sajátos nevelési igényű és a súlyos beilleszkedési, tanulási, […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A sajátos nevelési szükségletű gyermekek adatainak nyilvántartása és kezelése
Sajátos nevelési szükségletű gyermekek A sajátos nevelési szükségletű gyermekek adatainak nyilvántartása és kezelése Közoktatási Törvény, melléklet A gyermekek, tanulók adatai 1. E törvény alapján nyilvántartott adatok: – a sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló fogyatékosságára vonatkozó adatok, – a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek, tanuló rendellenességére vonatkozó adatok, 2. Az adatok továbbíthatók – fenntartó, bíróság, […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A sajátos nevelési szükségletű gyermek tankötelezettsége, képzési kötelezettsége, magántanulósága
Sajátos nevelési szükségletű gyermekek A sajátos nevelési szükségletű gyermek tankötelezettsége, képzési kötelezettsége, magántanulósága Közoktatási Törvény 6. §(3) A tankötelezettség annak a tanévnek a végéig tart, amelyben a tanuló tizennyolcadik életévét betölti. A sajátos nevelési igényű tanuló tankötelezettsége meghosszabbítható legfeljebb annak a tanévnek a végéig, amelyben a huszadik életévét betölti. (4) Az iskola igazgatója dönt a) […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A sajátos nevelési szükségletű gyermekeket ellátó intézmények
Sajátos nevelési szükségletű gyermekek A sajátos nevelési szükségletű gyermekeket ellátó intézmények Közoktatási Törvény 27. § (9) A sajátos nevelési igényű tanulók iskolai nevelése és oktatása céljából a szakiskola speciális szakiskolaként vagy készségfejlesztő speciális szakiskolaként is működhet. 33.§(12) Egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény, egységes konduktív pedagógiai módszertani intézmény hozható létre a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók többi […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A sajátos nevelési szükségletű gyermekek közoktatási ellátásának rendszere, az ellátás módja
Sajátos nevelési szükségletű gyermekek A sajátos nevelési szükségletű gyermekek közoktatási ellátásának rendszere, az ellátás módja Közoktatási Törvény 19. §(7)b) A pedagógus kötelessége különösen, hogy nevelő és oktató tevékenysége során figyelembe vegye a gyermek, tanuló egyéni képességét, tehetségét, fejlődésének ütemét, szociokulturális helyzetét és fejlettségét, sajátos nevelési igényét, segítse a gyermek, tanuló képességének, tehetségének kibontakozását, illetve bármilyen […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A sajátos nevelési szükségletű gyermekek oktatásának tartalmi szabályozása
Sajátos nevelési szükségletű gyermekek A sajátos nevelési szükségletű gyermekek oktatásának tartalmi szabályozása Közoktatási Törvény 8.§(11) A Nemzeti alaptanterv tartalmazza a) a nemzeti és etnikai kisebbségi iskolai nevelés-oktatás, b) sajátos nevelési igényű tanulók iskolai nevelése-oktatása sajátos tantervi követelményeinek alapelveit. 8/B.§(3) A sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelését biztosító óvoda, valamint nevelését és oktatását végző iskola a […]
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep