Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Ő kezdte…
Kereszty Zsuzsa Ő kezdte… Konstruktív konfliktuskezelés 6–10 évesek tanítói számára 5. Társas kapcsolatokat erősítő tevékenységek Valamennyi tantárgy tanításában célszerű együttműködést kívánó munkaformákat alkalmaznunk. A gyakorlati és a kutatási tapasztalatok egyaránt azt bizonyítják, hogy azokban a csoportokban, amelyekben a csoporttagoknak módjuk van együttműködni – vagyis tevékenységek közben megismerni egymást – rövid idő után csökken az agresszív […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Ő kezdte…
Kereszty Zsuzsa Ő kezdte… Konstruktív konfliktuskezelés 6–10 évesek tanítói számára 4. A másik szempontja A tanító elfogadja a gyereket A gyerek akkor éli át, hogy léte, személyisége érvényes, ha mások elfogadják. Természetesen elsősorban a szülei, a pedagógus-gyerek kapcsolatban pedig a tanító. Ha őt nem fogadjuk el, nem várható el tőle sem az, hogy önmagát, még […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Ő kezdte…
Kereszty Zsuzsa Ő kezdte… Konstruktív konfliktuskezelés 6–10 évesek tanítói számára 3. A gyerek és a konfliktusok XIV. A kisgyermekek például szolgálhatnak a spontaneitásra. Megvan az a képességük, hogy azt érezzék és gondolják, ami valóban belőlük fakad. Spontaneitásuk megmutatkozik abban, amit mondanak és gondolnak, abban, ahogy érzelmeik az arcukra kiülnek. Ha feltesszük a kérdést, miért is […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Ő kezdte…
Kereszty Zsuzsa Ő kezdte… Konstruktív konfliktuskezelés 6–10 évesek tanítói számára 2. A tanító és a konfliktusok „Nem Messiás-e minden újszülött S csak később válik a szokott pimasszá” A gonoszság jelen van Heller Ágnes ezt a címet adta egyik pedagógusoknak szóló kurzusának: „Jó emberek léteznek, hogyan lehetségesek”. Időszerűtlennek tűnhet a kérdés. Tegnap betörtek a szomszédba, tegnapelőtt […]
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Ő kezdte…: Konstruktív konfliktuskezelés 6–10 évesek tanítói számára
2005. július 31. vasárnap, 23:59
Ő kezdte…
Kereszty Zsuzsa tanítóknak írt – eddig publikálatlan – kézikönyvét ajánljuk figyelmükbe, mely indirekt módszereket kínál a gyermekek konfliktusbíró, konfliktusmegoldó képességeinek növelésére – úgy, hogy közben nem téveszti szem elől: először magának a tanítónak kell végigmennie azon az úton, mely képessé tesz a konfliktusok megoldására.
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A tanári szerepről egy fiktív konfliktus tükrében
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A „szemtől szembe”-módszer
2005. július 31. vasárnap, 23:59
A fegyelmi eljárás szabályai
A fegyelmi eljárás szabályai A fegyelmi tárgyalás 11/1994 MKM rendelet, 5. melléklet 1. A fegyelmi eljárás megindításáról a tanulót, a kiskorú tanuló szülőjét, a gyakorlati képzés során elkövetett fegyelmi vétség esetén – ha a gyakorlati képzést nem az iskolában tartják – a gyakorlati képzés szervezőjét (a továbbiakban: gazdálkodó szervezet) – a tanuló terhére rótt kötelességszegés […]
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep