|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
Ott voltam a tegnapi szolidaritási tüntetésen, amelyet az ADOM Diákmozgalom és a PDSZ közösen szervezett. Hatalmas élmény volt. Több tízezres tömeg, fiatalok és idősek, tanárok, diákok, szülők és más felelős állampolgárok együtt. Molinók, kockás ingek, transzparensek... Nyugodt, mondhatni derüs hangulat, valódi erő mutatása. Hogy ez mire elég? Majd meglátjuk. Voltak előzmények, és lesz folytatás. Reménykedjünk! (Szekszárdi Júlia)
Az elmúlt bő évtizedben a magyar oktatási rendszer lényegében egy területen jeleskedett: hatékonyan korlátozta a társadalmi mobilitást. Így a magyar iskolarendszer csak egy szűk kisebbséget tesz alkalmassá a művelt és felelősségteljes polgárrá válásra, amelynek jelentős része valószínűleg el fogja hagyni, vagy már el is hagyta az országot. A többség gyermekei olyan leértékelt tudást kapnak, amellyel nagymértékű hátránnyal indulnak majd a nemzetközivé vált versengésben. (Jakab György)
Mintha az iskola egy elvarázsolt kastély lenne, ahol a varázspálcáját suhogtató tanár át tudná változtatni mindazt, amit a „külvilág” előállított. Tegye ezt vacogva (kilyukadt a kazán, amit nem mer bejelenteni a TANKERnek az igazgató, nehogy felbosszantsa), az évtizedek körzői lyuggatta táblán ügyesen kerülgetve hegyet-völgyet, egy hatalmas hodályban (tanári) nyolcvanad magával dolgozva, minimális bérért, mert – mint tudjuk – „a jó tanár nem a pénzért tanít”. (Federmayer Katalin)
Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete vezetősége csatlakozik a TTE nyilatkozatához, és ezúton fejezzük ki, hogy egyetértünk a polgári engedetlenséget folytató tanárok céljaival. Szolidárisak vagyunk minden olyan kollégával, aki a kiüresített sztrájktörvény miatt, tényleges egyeztetési lehetőségek hiányában így fejezi ki tiltakozását a pedagógusok fizetése, élethelyzete és a közoktatás jelenlegi helyzete miatt. Tiltakozunk az ellen, hogy a legjobb lelkiismeretük alapján polgári elégedetlenséget folytató kollégákat azonnali hatállyal elbocsátották.
Köszönjük a polgári engedetlenséget vállaló kollégák kiállását a pedagógus hivatásért és a gyerekekért.
Vagy lejövök a közoktatási hírekről, vagy megzavarodom. Mert ezekben a történetekben nemcsak az tükröződik, hogy oltári nagy baj van az oktatásban, hanem az is, hogy mindeközben mit művelünk egymással. (Földes Petra)
Július 19-én adtuk közre Szarka Judit Egy felmondás története című írását. Augusztusban egy kritikus komment érkezett ehhez egy pedagógus kollégától, amelyre a szerző részletesen válaszolt. Mivel a téma joggal számíthat közérdeklődésre, nem csupán a kommentek között, hanem az oldalon is közöljük mindkét szöveget. Szívesen helyt és nyilvánosságot adunk minden pro- és kontravéleménynek.
Október 3-án 17.00 órától online kerekasztal-beszélgetést és könyvbemutatót szervez a Tudatos Szex Alapítvány. A beszélgetésen az egészséges párkapcsolatokat és szexualitást megalapozó gyermekkori biztonságérzetről, a családi és intézményi nemi nevelés fontosságáról, a szexuális abúzus megelőzéséről lesz szó.
Kihirdették az Apor Vilmos Katolikus Főiskola Hogy érzi magát a Föld? című országos kreatív alkotói pályázat eredményeit. A pályázatra kisfilmmel, verssel és különféle installációkkal lehetett nevezni. Összesen 253 pályamű közül választották ki a legjobbakat, és a hazai alkotásokon kívül Szerbiából és Szlovákiából beküldött munkákat is díjazott a zsűri. A nyertesek teljes névsorát a főiskola honlapján és Facebook-oldalán lehet megtekinteni.
„...oktatási rendszerünk immáron képtelen ellátni alapvető feladatait, képtelen minden gyermek számára olyan gondoskodást, fejlesztést, tudásokat, képességeket és készségeket biztosítani, amely későbbi boldogulásuk, sikerességük, életben való beválásuk előfeltétele.” (CKP)