2 610 üzenetHozzászólás a(z) Szekszárdi Júlia bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Jog, válóper, szakvélemény, vélemény, iskola, osztályfőnök
Azért írok, mert tapasztalataimat közzé szeretném tenni, hogy más is okuljon belőle.
Nem kívánom megnevezni a szereplőket, helyet, de természetesen a nevem adom a hitelesség érdekében.
Osztálytanítóként az iskolán keresztül keresett meg a Bíróság azzal, hogy egy gyermekelhelyezési ügyben adott szempontokra kér választ- felteszem: az objektív döntés érdekében.
A véleményemet természetesen jogkövető állampolgárként és egy szakmai szervezet tagjaként felelősségem teljes tudatában adtam. Mivel a véleményem ebben az esetben csak az egyik fél számára volt kedvező, a gyermek és a szülők, iskola, osztályfőnök jó kapcsolat megőrzésének érdekében faxon kértem, hogy a felek számára ne legyen megtekinthető. A bíróság nem értesített arról, hogy ez nem lehetséges, bár az első fokú bíróság ezt végül is tiszteletben tartotta. Nem szeretnék itt a gyermekelhelyezés megoldatlansága kapcsán az egyéb, a gyermek érdekeit teljesen figyelmen kívül hagyó bírósági gyakorlattal és procedúrával kapcsolatos eljárásokra utalni, tegye ezt meg más, nem az én tisztem.
(folytatás) Az enyém annyi, hogy közzétegyem: azzal, ha az iskolát, osztályfőnököt egyértelmű állásfoglalásra kötelezi, amelyik lehetségesen az egyik fél javára pozitív a másik oldalán negatív, (vagy nem pozitív, ) és ez az érdekeltek tudomására kerül, az mindenképp az egyik szülő és az iskola/osztály/osztályfőnök kapcsolat romlásához vezet. Ez biztosan nem a gyermek érdeke, aki amúgy is nehéz helyzetben van.
Ha a Bíróság olyan véleményt akar, amely a döntéshozásban valóban segíti, akkor biztosítani kell, hogy a véleményt kötelezően adó pedagógus és az általa tanított gyerek kapcsolata védett legyen.
Ma a törvény és jogismeret a mindennapos élet egyik legfontosabb velejárója. Ehhez jelenleg nincsenek megfelelő szakmai továbbképzések. Úgy érzem, hogy a pedagógus pálya magasabb szintű törvény és jogismeretet kíván, amelyre a pedagógusokat is tanítani kell.
Szentmiklóssy Lina
Tanító-tanár
Közoktatási szakértő
Az osztályönökök tervező munkájukhoz ismét segítségre várnak. Ugyanis az óraszámcsökkentés „áldozata” számos iskolában az osztályfőnöki óra lett. Maradt a kötelező 10 óra egeszségnevelés Hogyan lehet okosan a fontos témákat súlyozni, ütemezni Ha jó ötleted van, légyszives írd megKincses
Azt gondolom, hogy megint a JOG-nál vagyunk. Nem vagyunk tisztában azzal, hogy a szerzői jog mit jelent a pedagógiában. Ahhoz vagyunk szokva, hogy minden szabadon használható, adaptálható, másolható. A számítógép megjelenése, a szoftverek használhatóságánál ez már konkrétan felmerülő probléma. Ki, mit használhat indegy, mit kell megfizetni, milyen módon lehet kijátszani a szabályozást, törvényeket. Ami egy felől gond, a másik felől akár jó is lehet. Ha valaki tankönyvet ír, nyilván meg fogja illetni a szerzői jogi védelem. Azt gondolom, a lényeg az, hogy pontos, az európai normákhoz igazodó, korrekt szabályozás legyen ami mindenki számára egyértelmű és nem kell minden alkotó pedagógus mellé egy jogászt is alkalmazni. Mit gondoltok erről
Kedves „Kincses” Biztos vagy benne, hogy az osztályfőnöki órát tartalmát központilag kellene meghatározni Az egészségnevelés kötelező 10 óráját még nem vonták vissza, szerintem elhibázott volt a bevezetése. Ez az amúgy is szűkös órakeret álljon rendelkezésre az osztályfőnök és osztálya kötetlen, a helyi igények által meghatározott együttlétére.
Az elmúlt időszakban többször is kellett a közoktatási törvény módosításáról más és más hallgatói körnek szólnom. A hozzászólásokból, vitákból pontosan kiderült, hogy minden kör [igazgatók,osztályfőnökök iskolatípustól függően] másként kezeli a titkot.
A veszélyhelyzetet többen is abban látják, hogy:
1./ a gyerek és a pedagógus szövetségre lép a szülő ellen,
2./ a pedagógus olyan felelősséget kell magára vállaljon, amely mélyebb, bensőségesebb kapcsolatot feltételez a tanítvány és közte,
3./ további komoly gondot jelenthet az is, hogy a személyiségfejlődés bbizonyos szakaszaiban a gyerek egy-egy otthoni „konfliktusát” felnagyítja.
A példák még folytathatóak lennének, ám magam azt gondolom, hogy a törvény ezen pontja olyan helyzeteket produkálhat, amely – ha a pedagósus nevelő szerepét nem erősítjük meg – kifejezetten káros lehet valamennyi szereplő részére. S a nevelő szerepet – éppen az osztályfőnöki órák jelenlegi hekyzetében – magam megkérdőjelezem.
Komoly tett lenne a törvényalkotótól, ha a titok fogalmát meghatározná Ha a titok az etika kategóriájába tartozik, akkor – hasonlóan egyéb szakmákhoz [orvos, pszichológus stb.] etikai kódex formájában közzétehető és az alkalmazása, a betartása számon kérhető. Ha jogi kategória, akkor a jogalkotónak pontos leírását kell adnia annak, mit is ért titkon; mettől meddig terjed.
Gondolkozzunk tehát, mielőtt alkalmazzuk a törvény e pontját [A rutinos, jó pedagógus ugyanis korábban is tartotta magát a titoktartáshoz törvényi szabályozás nélkül.]
Csillag F.
Nem reklám, tájékoztatás
Kedves Olvasó A PONT Kiadó gondozásában megjelenő Fordulópont ötödik évét tölti idén. Már kapható a folyóirat 20-ik száma, melynek címe: Kire vagyok féltékeny A Fordulópont negyedéves folyóirat, évente 4 szám jelenik meg. Minden szám egy-egy fontos, gyermekkorban gyökerező pszichológiai, nevelési, társadalmi témát jár körül. Egy-egy szám külön is megrendelhető, kötetenkénti ára 630 Ft. Egy teljes évfolyam ára 2000 Ft, éves előfizetési díja is 2000 Ft, amely nem változott öt éve, a folyóirat alapítása óta. Postaköltség nem terheli a megrendelőt, az egyre növekvő postai díjak ellenére sem. Tekintettel a folyóirat hiánypótló jellegére, értékelve az egyre növekvő érdeklődést, „lehetőségeink erejéig” a folyóirat számai visszamenőleg is megrendelhetők A borítók, a tartalomjegyzékek és egyes cikkek kivonatosan olvashatók honlapunkon: http://www.pontkiado.hu
Folyóiratunk megrendelhető e-mailen: rendeles@pontkiado.hu
levélben: 1300 Budapest, Pf. 215 vagy faxon (1)368-8058.
ÉLMÉNYKÖZPONTÚ IRODALOMTANÍTÁS sorozatunk újabb 2 kötettel gazdagodott
Hálásak vagyunk, ha továbbítja érdeklődő ismerőseinek, munkatársainak e tájékoztatót. Ha a továbbiakban nem kívánja kapni hírlevelünket, kérem jelezze a rendeles@pontkiado.hu címen.
Nagyszerű, hogy létezik egy ilyen színvonalas pedagógiai honlap
A honlap valamennyi szerkesztője nevében nagyon köszönöm a dícséretet. Próbáljuk tartani a színvonalat.
Tisztelt szerkesztőség
Szívesen olvasnék ötleteket arról, hogy a ballagási tarisznyákat hol szokták az iskolák beszerezni. Esetleg konkrét címeket is, Békés, ill. Csongrád megyéből.
Köszönettel
Kedves Etelka Szoktak küldeni az iskolának egy csomó ilyen ajánlatot a különféle gyártók. Én már évek óta egy bajnai cégtől rendelem (Mikéné Szabó Mária, 2525 Bajna, Petőfi u.20), és nagyon elégedett vagyok. Ki is küldik utánvéttel. Elérhetőségeik: tel:33/516 010, fax:33/516 019, e-mail:tari@ballago.hu
Ki tudna nekem segítséget nyújtani a következő dologban Kötelezheti-e az iskola a tanárt arra, hogy az órán általa használni kívánt tankönyvet megvegyeJoga van-e ahhoz a vezetőségnek, hogy utólagos bejelentéssel közölje ezt a tényt: a tanárnak ki kell fizetni azt a tankönyvet, amiből tanít. A mi középiskolánkban tegnap közölték velünk, hogy ami könyvet újonnan a tankönyvárustól (még szeptember első hetében)elhoztunk tanári példány címén, azt fizessük is ki.
Kötelező-e nekem a szakirodalom támogatásból erre fordítanomMi a tendencia nagyon sürgős lenne a válasz, köszönöm.
Kedves Etelka
Küldöm a ballagási tarisznya néhány
„lelőhelyét”. Mi minden évben Papp László úrtól rendelünk.
Cím: Papp László fényképész, filmnyomó
4200 Hajdúszoboszló, Bocskai u. 16/a Telefon 06 52 361 971
Van még egyéb ajánlat is, például:
Mike Sándor és Mikéné Szabó Mária
2525 Bajna Petőfi S. u. 20.
Telefon: 06 33 516 010
Fax: 06 33 516 019
Email: tari@ballago.hu
web: http://www.ballago.hu
Kedves Hajnalka Egy kis türelmedet kérjük, megpróbáljuk a lehető legszak- és jogszerűbb választ megfogalmazni, hogy valóban a segítségedre lehessünk (OFOE).
Kedves Hajnalka
Eléggé méltatlan helyzetbe kerültél. Semmiképpen nem ízléses, amit az igazgatód csinál. A tanárok tankönyv-használatával kapcsolatban különben az a gyakorlat, hogy az iskola vásárolja meg, és könyvtári állományba veszi azokat a tankönyveket, amiből a pedagógusok tanítanak. Ez lenne a normális most nálatok is, ahol feltehetőleg az történt, hogy az iskolának el kellene számolni a tankönyvforgalmazó felé, és rájött, hogy a tanári példányokra nincs fedezete. Miután tanítanod kell valamiből, ha az iskolai könyvtáratokban nincs meg az inkriminált könyv (ez elég ciki lenne…), akkor vagy kiveszed egy másik könyvtárból, vagy kénytelen leszel megvásárolni.