2 610 üzenetHozzászólás a(z) Gyimesi Krisztina bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Tehetségeket kutatunk!
Van Önnek olyan tanítványa, akinek ideje lenne
könyvben megjelennie? Novelláskötetet szerkesztünk iskolás tehetségek munkáiból. A tíz legjobb novella írójának magyartanárát a novelláskötet egy-egy példányával tiszteljük meg.A részletekről tájékozódhat
itt.
Benedekné Fekete Hajnalka könyve megrendelhető az Underground Kiadó honlapján.
Ma összeállt az ötvenhatos műsorom!! Érdekes lesz, különleges lesz (még ha nem is lesz túlpróbálva…).
Arra gondoltam, beszélgetni kellene az iskolai műsorok céljáról, formájáról. Talán megszervezek a műsor köré építve egy szakmai beszélgetést Mezőtúrra a jövő hétre. Majd szólok.
Addig is, ha pénteken Mezőtúron jártok, akkor gyeretek be, kilenckor, tízkor, tizenegykor előadjuk az ún. színházteremben (csak három adagban férnek be a gyerekek).
Kedves Achs! Nincs kedved itt az OFOÉ-n indítani erről a témáról egy beszélgetést? Azt hiszem, lenne érdeklődés!
Kedves Juli!
Nem vagyok igazán szakértő a témában, évekig messziről kerültem az ünnepi műsorok elvállalását, el sem tudtam képzelni, hogy mást is lehetne csinálni, mint hogy szép fekete dossziékból olvasunk fel a Pilvaxról, Bem apóról, miközben üveges szemű gyerekek unják az egészet (persze végtelenül sajnáltam azokat a kollégákat, akikre végül is ráhárult az ügy…)
Először négy éve, az előző osztályommal rendeztem október 23-ai műsort, a mostanival másfél éve a komm. emléknapra gulágos műsort, most meg ezt.
Ezt most nagyon szerettem: sikerült belendítenem az osztályomat, sikerült színpadszerűvé tenni, sikerült pisszenés nélküli figyelmet, sírásközeli állapotokat létrehozni a nézőtéren úgy, hogy nem volt lyukas zászló, nem volt Mennyből az angyal (szép vers!!! nyugodtan lehet egy műsorban), Nagy Imre neve éppen csak elhangzott periférikus helyzetben stb. – de volt benne improvizációra épülő jelenet, meglepő befejezés stb.
Szóval erről a konkrét megvalósításról tudnék beszélni, általánosságban legfeljebb csak néhány kérdést. Talán holnap nekiülök.
Aki meg közel lakik, szívesen látom szerdán hét órakor a mezőtúri városi színházteremben (Petőfi út 6.), ahol elő is adjuk, meg beszélgetünk is róla.
Achs Károly
Ki szakértő ebben? Neked vannak hiteles élményeid, és ez bőven elegendő. Köszönöm előre is.
Drága Ax!
csak írd, ami a mindennapokban Te vagy!
Ollé János blogján lehet olvasni a X. Országos Neveléstudományi Konferenciáról.
A X. Országos Neveléstudományi Konferencia programjáról itt olvasható részletes tájékoztatás.
Az Értéktér portálján meg lehet csodálni a Bizalomra és közösségi értékekre nevelés workshop fotóit. A tartalmi kérdésekre is visszatérünk még a honlapon.
A Dinasztia Kiadó jelezte, hogy a megrendelésre elküldött Osztályfőnöki kézikönyvek egyes esetekben visszaérkeztek, mert nem találták a címzetteket. Kérjük, jelentkezzenek azok, akik bár megrendelték, nem kapták meg a kötetet. Köszönjük!
Megjelent és megrendelhető ZöldBéka könyve:
Leiner Károly: Elveszett gyerekek országa.
Köszönjük a jelzést, kedves Terepmunkás! A könyv egy részlete a közelmúltban már meg is jelent az OFOÉ-n.
Kedves Juli, hol rendelhető a Történetek-módszerek?
A Dinasztia honlapján nem találom.
Kérlek, segíts.
TL
ui. A Pál utcaiakról még vitatkozzunk.
Akit a nemzetközi drámapedagógiai kutatás
eredménye
érdekel…
(tévedés ne essék, én nem vagyok benne, érdek nélkül terjesztem. Érdek nélkül-e?)