2 610 üzenetHozzászólás a(z) Szilágyi István bejegyzéshez Válasz megszakítása |
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
Kedves András, elérhető a megadott e-mail címen? Üdvözlettel Szekszárdi Juli
Óvodapedagógus vagyok. Szeptembertől pedagógiai asszisztensként kényszerülök dolgozni.Kérdésem mennyi szabadság jár majd asszisztensként?
Előre is köszönöm a választ!
Kedves Németh András! Az osztályfőnöki munkát illetően nincs (szerencsére) kötött séma. Nyilván van valami szabályozás az iskolán belül, de ezt Maga jobban ismeri. A következő linken: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=200 talál módszereket a gyerekek megismeréséhez, megfigyeléséhez. Amennyiben ismerjük a pontos adottságokat, szívesen segítünk konkrétabban is. Tegye fel a kérdéseit e-mailben és oda fogjuk a válaszokat írni, mert a részletek nem feltétlenül tartoznak a nyilvánosságra. Üdvözletünket küldjük
Kedves Tóthné Rézman Györgyi! Az Ön által említett jogszabályi helyeket megnéztem. Szerintem – ha megvolt valóban a 7 éve 1996. szeptemberig – foglalkoztathatnák tovább gyógyped. munkakörben.Ez persze nem jelent semmit (a mai világban), hiszen megvan a magyar-történelem végzettsége is, úgyhogy áthelyezhetik. Kifogásolhatná ezt például olyan akkor, ha lényegesen többet kellene utaznia a munkahelyére, mint most.
A nyugdíjkorhatárral kapcsolatban: mindenféleképpen a rá irányadó öregségi nyugdíjkorhatár a mérvadó, a 40 év jogosultsági időt nem kell ide keverni.
Kedves Szilvi és Marianna! Jó lenne, ha a kérdésetekkel a helyi KLIK-hez fordulnátok, mivel annyira mozgásban van minden, hogy nem igazán tudunk Nektek megbízható választ adni.
Szereztem egy „végzettséget” a Szent Gergely Népfőiskolán. Pontosan vizuális kultúra ás rajz szakos tanár szakmódszertani továbbképzés.Szakdolgozatot kellett írni és tételsor és szakdolgozat védés is volt.Azt mondták, hogy e megszerzett végzettséggel taníthatok általános iskola felső tagozatában rajzot.Nekem ugyanis tanító és történelem diplomám van de eddig én tanítottam a rajzot is.Munkahelyen most közölték, hogy nem fogadják el a végzettséget. Igaz ez??
Kedves Lia! Sajnos a népfőiskolán szerzett papír nem igazol pedagógus végzettséget, ezzel nem tudsz tanítani. Még az sem biztos, hogy a 120 órádba beleszámít ez a kurzus. A Szent Gergely Népfőiskolánál kellene érdklődni, esetleg reklamálni, ha pedagógus végzettséget ígértek.
Tanító szakos kolléga,sportszakedzői végzettséggel taníthat-e testnevelést 5.és 6.osztályban?
Válaszát köszönettel várom! Krisztina
Óvodapedagógus vagyok.Szakvizsgázni szeretnék. Ellentétes információkat olvastam arról, hogy a szakvizsgával ( differenciáló fejlesztő pedagógia szakon) majd fejleszthetek-e az óvodában Btmn-es gyerekeket.Erre lennék kíváncsi! Előre is köszönöm!
Tisztelt OFOE!
Az alábbi kérdésre szeretnék választ kapni:
Taníthatok-e továbbra is főiskolai nyelvtanári diplomával középiskolában 2013 szeptemberétől?
Tisztelettel és köszönettel:
Csók Tiborné
Kedves Csók Tiborné! Főiskolai diplomával csak általános iskolában taníthat, a középiskolához egyetemi végzettség szükséges.
Kedves Krisztina! A hatályos rendelkezések szerint tanítói végzettséggel 1-4. osztályban taníthat a pedagógus, 5-6. osztályban csak akkor, ha egy bizonyos műveltségi területet elvégzett a főiskolán. Úgy látom, hogy sportszakedzőként sportkör vezethető. Utána kell nézni, hogy az adott iskolában az ottani tevékenység része lehet-e a mindennapos testnevelésnek.
Kedves Nóri! Ha óvodapedagógusként szakvizsgázol a nevezett szakon, nyilván fejleszthetsz BTM-es ovisokat, hiszen ott megszerzed az ahhoz szükséges tudást, és papírod is lesz róla. Hol olvastál olyasmit, hogy ez nem így van?
Köszönöm a gyors válaszát!
A fejlesztők lapjának egyik kommentjében olvastam.
Közben a képzésvezető tanárral is beszéltem, és ő is megerősített abban, hogy fejleszthetek, főleg, ha óvónői státuszban maradok!+ egy év képzéssel pedig megszerezhetem szakvizsgára épülve a fejlesztőpedagógusi képzést.
Azért fontos, ez nekem, mivel kérnem kell a fenntartó támogatását a képzéshez.
Kedves Hölgyem/Uram!
Óvodapedagógusként, fejlesztőpedagógusként G7-be vagyok besorolva. A volt vezető óvónő beszámította az éveimbe a régi, de nem közalkalmazotti munkaviszonyomat is. 1993-ban kezdtem dolgozni, közalkalmazottként, pedagógusként 2005-től, mivel felnőtt fejjel végeztem el a fősulit.Kérdésem: jogtalanul tette? Csak a közalkalmazotti éveket kellett volna számítani? Most a pedagógus életpályamodell esetén akkor vissza leszek minősítve? És a szakvizsgám sem számít, mert még nem dolgoztam le X évet a pályán?
Köszönöm előre a válaszát!
Tisztelettel: K-né Csilla