Sajtófigyelő
2022.05.22. Centenáriumi falujárás Kodály népdalgyűjtő útjainak emlékezetére. Dinyés Soma, Körber Katalin és Walter Judit írása Éppen száz esztendeje, hogy Kodály Zoltán emlékezetes népdalgyűjtő útjaira sor került. A modern magyar zeneélet, nem kevésbé a XX. századi énektanítás meghatározó műveit jegyezhette... (Forrás: tani-tani online) --
2022.05.22. Totyik Tamás: meddig lehet a hivatástudatra hivatkozni, meddig lehet azzal visszaélni? A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) azt tartotta volna fontosnak, hogy az oktatás egésze egységes rendszerben, egy tárcánál legyen. Ebből a szempontból másodlagos kérdés, hogy a minisztert... (Forrás: hírklikk) --
2022.05.22. \"A kormány oktatáspolitikai célja első pillanattól a tanítás kontrollja volt\" – interjú Radó Péterrel Ez az oktatási rendszer nem feltétlenül arra van kitalálva, hogy a szülőket sakkban tartsa; nem annyira az alul lévők politikai magatartásának a stabilizálását szolgálja, mint inkább a... (Forrás: Magyar Narancs) --
2022.05.22. Egy óvónő mentette meg az allergiás sokkot kapó kisfiú életét Újpesten Januárban halállal végződött egy hasonló eset, most azonban kéznél volt az életmentő gyógyszer, Ildikó néni pedig azonnal tudta, hogy mit kell tennie. Az Allergiaközpont tájékoztatása... (Forrás: index) --
2022.05.22. Nem túl jó Magyarországon fiatalnak lenni, ha csak a statisztikákat nézzük 2022 az EU-ban a fiatalok éve. Ennek örömére az Európai Bizottság egy játékos kalkulátort készített az Eurostat adataiból, amelyben a 16 és 29 év közötti fiatalok hasonlíthatják össze... (Forrás: hvg.hu) --
2022.05.22. Kulcsfontosságú az informatika és a digitalizáció a képzésben is digitalizáció és az informatika kulcsfontosságú szerepet tölt be mindennapi életünkben: így például az egészségügyben, a folyamatosan fejlődő honvédelemben vagy a környezettudatos,... (Forrás: Magyar Nemzet) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
|
Itt szeretném tudatni minden érdeklődővel, hogy az Oktatási Minisztérium elkészítette a közoktatásról szóló 1993. évi törvény módosításának tervezetét. A tervezet szövege elolvasható az OM és a Sulinet honlapján. (www.om.hu, http://www.sulinet.hu). Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületétől is kértek előzetes véleményt január 10-i határidővel. Szeretnénk ebben a közérdekű kérdésben a pedagógusok minél szélesebb körének az álláspontját képviselni. Használjuk ki e célból ezt a faliújságot, amelynek a gyorsasága mellett előnye, hogy lehetőséget ad az azonnali közvetlen reflexióra is
A drogtörvénnyel kapcsolatban szeretném aggályaimat kifejezni,hogy félő, hogy a szociálisan leginkább hátrányos gyerekeket veszélyeztetné az iskolákba bekerülő drog.Az 1988-as Ensz egyezmény tiltja a gyermekek kábítószerfogyasztását,de kérdés, kinek lesz módjában megakadályozni a kábítószer iskolába való bekerülését.Tekintve,hogy a dilernél csak kis mennyiség lesz,és azt is “csak” közös fogyasztásra szánta.
Nem látom azokat a szabadidős programokat – és a pénzeszközöket rá,amellyel a fiatalokat el lehetne téríteni a drogfogyasztástól.
Hiányoznak a megfelelő számú rehabilitációs intézetek is.
Mindenkinek nagyon boldog, eredményekben gazdag új éve kívánok
Kívánom, hogy induljon be a lap úgy igazán
Szervusz, Jucó, neked, nektek is boldog újévet. Most egy hónapja nézzük a számlálót, a honlap megújulása óta 900 látogató volt. Ez nem rossz eredmény. Nagyon remélem, hogy az interakvitás is kap egy kis lendületet, miután mindenki remekül kipihente magát a szokatlanul hosszú téli szünetben, és derüs hangulatban várja a jövőt.
Kedves Látogatók
Jó lenne, ha elmondanátok a véleményeteket az Oktatási törvény módosítási javaslatának egy bizonyos pontjához, amelyet a PDSZ kifogásol.
A módosító javaslat ugyanis lehetővé tenné, hogy az intézményvezetők és a pedagógusok megállapodása alapján az előírt kötelező óraszámon felüli órákat teljesítsenek a pedagógusok, amiért cserében egy ún. teljesítményszorzó alapján külön díjazást kellene megállapítani a munkaszerződésben.
A PDSZ szerint a javaslat túlmunkára kötelezné a pedagóguisokat, s az oktatás színvonalának csökkenéséhez vezet. Ráadásul, ha egy tanár több órát vállal azzal kollégáitól veszi el a munkát, és így a pedagógus-munkanélküliség is kialakulhat.
Hiller István oktatási államtitkár szerint a tervezet egy eddig is létező gyakorlastot legalizál. Köztudott ugyanis, hogy sok pedagógus saját iskolájában vállalna többletpénzért többlet feladatot.
Nektek erről mi a véleményetek
Ez valóban lényeges, sőt “zsebbe vágó” kérdés. Én személyesen erről azt gondolom, hogy még mindig jobb, ha a pedagógus a saját intézményében vállal túlmunkát (persze fizetségért), mintha a munkaerejét másutt bocsátja áruba.
Én nem látok semmi kivetnivalót abban, ha egy tanár pluszórákra szerződést köt az iskolájával. Ha tanítással akar pluszpénzt szerezni, úgyis fog pluszórákat vállalni. Miért ne tehetné ezt meg az iskola keretein belül
Ormai Vera gondolataival én is egyetértek. A létszámhatárok esetében az legalább előrelépés, hogy a törvény szól az ellenőrzésükről (bár nem hiszem, hogy a max. 50.000 forintos büntetés elriasztó erejű) Eddig inkább csak irányszámként vették figyelembe a határokat az iskolák.
Kedves Juli.
Tudom, hogy kicsit megkéstem a reagálással, de ma számoltunk utánna egy kicsit a pénzügyi dolgoknak. A megállapodás ellen nem lehet kifogásunk, talán egy kicsit jobb kondíciókat is teremt a túlórázóknak – az ofi megbízás mindenképpen -, de én a minőség romlásának legalizálását látom benne. A jelenlegi kötelező óraszámot is sokallom, a burkolt óraszámemelés pedig tovább ront a helyzeten.
Az osztálylétszámok csökkentése elveiben nagyon jók, de mi például kötelezően felvevő iskola lévén eddig sem tudtunk 35 alatt maradni. A megyén most voltunk fenntartói interjún, most voltak a költségvetési tárgyalások is és sajnos nem tudunk mit kezdeni ezzel a törvényi előírással. Zsúfolt az iskolánk, még több osztály indítására nem vagyunk képesek, a felvételeket pedig meg kell oldani. Tudom, mondhatnánk magunkat szerencsésnek is, mert nincs tanulóhiány, de a hangulatot és természetesen az eredményességet negatívan befolyásolja a 38-40 fős osztályok léte.
Az alsó tagozatos változásokat én személy szerint örömmel olvastam, remélem valóban a tanulói terhek csökkentésével jár majd együtt, de az 5-6 osztályos osztott rendszerű oktatás megváltoztatása eröltetettnek tűnik. Nem hiszem, hogy a személyen lenne a lényeg, sokkal fontosabbnak érzem a tananyag mennyiségét, a koncentrikus tananyag felépítéséből eredő érlelés hiányát.
Aki még nem unta meg
az utóbbi évek tantervi váloztatásait, az nézze meg az OKI honlapján az Eötvös Társaság NAT vitaanyagát (http://www.oki.hu/csoport.asp
Rovat=nat-2002), aztán okosan hozzá is lehet szólni a fórumon, hátha kijön belőle valami (http://www.oki.hu/forum/topic.asp?topic_id=55&S=True)
Üdv: Jan
Na, ügyesen megcsináltuk ez az üzenőt…
Az előbbi webcímek helyesen:
http://www.oki.hu/forum/topic.asp?topic_id=55&S=True
http://www.oki.hu/csoport.asp?Rovat=nat-2002
Elnézést a szerverkimaradásért…
Kedves Látogatóink
Őszintén örülünk, hogy viszonylag sokan nézegetitek a honlapunkat (legalább is a számláló ezt jelzi), de jó lenne tudnunk azt is, hogy mit szóltok ehhez a weblaphoz. Mi tetszik, mi nem, miről szeretnétek még hírt hallani, olvasni
Ha valakinek van olyan ötlete,szakanyaga, amelyről tájékoztatni szeretni a szakmai közvéleményt, örömmel hírt adunk róla. Nagyon várjuk a jelzéseiteket, megerősítő és kritikus véleményeiteket. Hiszen nektek csináljuk ezt az oldalt, és jobb lenne veletek közösen csinálni. Szekszárdi Júlia
Tegnap jártam a Gádor Iskolában, ahol szerintem példaértékű módon oldották meg az ofő órák kérdését. A szokásos heti egy órán kívül minden nap egy ofő (negyed)órával kezdődik 7:45 és 8:00 közt. Ezt a tanároknak fizetik, a gyerekenek kötelező.
Jeleztem nekik, hogy hírt adok róluk felétek.
Szerintem érdemes lenne beszámolót kérni tőlük a rendszerükről, és reklámozni a módszert Címük:
Gádor Általános Iskola
Budapest,
Gádor u. 101-105
1222
e-mail: gadorisk@freemail.hu, gadorig@mail.datanet.hu
telefon: 06 1 2266-681
Szerintem nagyobb reklám kellene a portálnak, mert én is csak két hete jártam itt először,és egészen véletlenül bukkantam rá egy más irányú keresés kapcsán.
Amúgy örülök, hogy ennyi szakmai anyagot találok itt, és remélem, hogy a napi gyakorlathoz szükséges információk is megszaporodnak majd, mert arra lenne a legnagyobb szükség.
Kedves Klára
Nagy szeretettel üdvözlünk
Milyen ötleted lenne a reklámozásra
Milyen információk érdekelnének Téged (Benneteket) a leginkább
Kedves Juli
Több ötletem is van a reklámozásra: lehetne például informálni erről e lehetőségről a kerületi pedagógiai szolgáltatókat, az iskolai könyvtárosokat – nem tudom, máshol mi a gyakorlat, de nálunk a könyvtár az iskola információközpontja -, és lehetne esetleg hirdetni a pedagógiai lapokban (bár ez nyilván sok pénzbe kerül).
Ami az információkat illeti: Jó lenne például egy oldal, ahol össze lennének gyűjtve az osztályfőnöki munkával kapcsolatos jogszabályok, hogy ne kelljen állandóan utánajárni a változásoknak (igazolatlan órák szankciói, hivatalos beírások szövegezése, stb.). Sok nálunk a pályakezdő osztályfőnök, és úgy látom, nagy gond számukra a szakszerű adminisztráció. (Elnézést, hogy ilyen “prózai” gondokkal terhellek Benneteket, de az energiáink nagy része ezekkel forgácsolódik szét.)
Érdekes lenne rövid híreket olvasni az iskolai élettel kapcsolatban. Tallózhatnátok esetleg az internetes “újságokban” és mondjuk hetente frissítve hírt adhatnátok az újdonságokról; napközben kevés idő jut arra, hogy az ember keresgéljen, jó lenne, ha ez összegyűjtve egy helyről eérhető lenne.
Üdvözlettel: Klára