Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. január 23. hétfő, 11:16

Tisztelt OFOE!

A gimnazista osztályom jövőre érettségizik, és közülük több gyermeket is érint a lenti kérdés. A fakultációválasztás miatt már a három hónappal ezelőtti, kötelező emelt szintű érettségit igénylő szakokat felsoroló rendelet kiadásakor is aktuális volt a problémánk – nemhogy most -, de mind a mai napig nem kaptam választ senkitől. Az egyetemek tanulmányi osztályai tanácstalanok voltak és az OH-hoz irányítottak, az OH pedig csak a 2012-es érettségi rendszerről tájékoztatott, noha én a 2013-asról érdeklődtem. Mióta jeleztem nekik ezt a tévedésüket, nem kaptam levelet tőlük.

Íme a kérdésem:


2013-tól, amikor már két tárgyból kell emelt szinten érettségiznie annak, aki az általános orvosi, fogorvosi, gyógyszerészi vagy állatorvosi képzésre jelentkezik, jár-e majd 2 x 50 többletpont a (legalább 3-as) emelt szintű érettségiért, és ezzel eléri-e a felvételiző a maximálisan kapható 100 többletpontot? Vagy – mivel mindenkinek kötelező lesz a két emelt szintű érettségi – nem jár a többletpont, és számítani fog a felvételi sorrend kialakításában a nyelvvizsga, sporteredmény stb. Vagyis készüljenek-e nyelvvizsgákra a 2013-tól érettségiző gyerekek vagy ne, jelentkezzenek-e OKTV-re, vagy a felvételi tekintetében ezek fölösleges dolgok lesznek? Levelezzenek-e sportszövetségekkel igazolásokért, vagy ez is fölösleges?

Elképzelhető, hogy nem gondolkozott még az OH ezen a kérdésen, de akkor sokad magam nevében szeretném kérni, hogy tegyék meg ezt minél előbb. Előre is köszönöm, ha tudnak segíteni valamit az ügyben.

Somodi Zoltán

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep