Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2012. szeptember 13. csütörtök, 9:49

Helyzetjelentés az Igazgyöngyből

Augusztus elején még mély letargiában voltunk, nem is remélve, hogy ez a tanév indítható lesz az Igazgyöngyben. A kiegészítő támogatás nélkül lehetetlennek tűnt.

Aztán elindult valami. Valami, amire nem is számítottunk. Cselényi Tünde ötletére segítők, támogatók sora jelentkezett nálunk, és két-három hét alatt azok, akik bíznak bennünk és fontosnak tartják a munkánkat, összeadták a térítési díjakat. Volt, aki egy összegben, volt, aki havonta vállalta egy-egy gyerek támogatását, jelképes örökbefogadással. Megható és egyben megerősítő volt az odafordulás, és esélyt adott a munkánk folytatására.

Biztonságot adott ebben a kiszámíthatatlan helyzetben az államon kívüli civil szerveződés.

A mai napig egyre bővülő lista, az azon szereplő emberek privát jelzései, és az ügyünkhöz kapcsolódó sajtóvisszhang együttes hatására végül a minisztériumtól is jelzést kaptunk. A tanévet egy szóbeli ígéret birtokában kezdjük Balog Zoltán miniszter úrtól, miszerint kaphatunk még állami támogatást is. Reméljük, így is lesz, és a korábban kapott támogatás mértékéig mégiscsak jelzi az állam, hogy a munkánk talán érdemes a figyelemre. Pozitív választ kaptunk a berettyóújfalui önkormányzattól kérelmünkre, és decemberig elengedték a terembérleti díjainkat.

Az, hogy a minisztériumi támogatás szakmai kritikáim ellenére is megkapható lesz, vagy a nélkül van rá mód, nem kis tipródást ad nekem. De reméljük, hogy azzal együtt, hiszen azokat is a jobbítás, a problémamegoldás szándéka vezeti.

Szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki biztatott, segített, megerősített és kapcsolódott egy olyan civil összefogáshoz, melynek konkrét és szimbolikus jelentősége egyaránt nagy. Konkrét, mert lehetőséget adott tevékenységünk további folytatására, szimbolikus pedig azért, mert szolidaritást mutatott egy üggyel, amin mindannyiunk jövője múlhat.

L. Ritók Nóra

Egy üzenet

  1. csilla szerint:

    Drága Nóra!
    Soha ne add fel! Kell, hogy ez egyszer mindenki számára láthatóvá válljon!

Hozzászólás a(z) csilla bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.20.
Palkovics Lászlótól Csák Jánoshoz került a Fudan Egyetem
A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely miniszter által benyújtott, a kormány új szerkezetével összefüggő módosításokat tartalmazó salátatörvényben az állt, hogy a Fudan továbbra...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Nem is az önálló minisztérium hiányzik legjobban a közoktatás megmentéséhez, hanem a politikai szándék
„Ha végignézzük az oktatást, akkor volt már pap, aki próbálkozott vele, volt mérnök, aki próbálkozott vele, volt onkológus, aki próbálkozott vele, most pedig egy rendőr fog vele prób...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Pedagógusok Szakszervezete: Nem hagyjuk szó nélkül, hogy elvegyék a jogainkat!
\"Semmiképpen sem hagyjuk szó nélkül ezt, de amíg az új kormány nem alakul meg, nincs kinek benyújtani a sztrájkkövetelésünket. A sztrájktárgyalásokat sem tudjuk folytatni addig, amíg...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.05.20.
Závecz: Az ellenzékiek inkább kötnék iskolázottsághoz a szavazati jogot, mint a fideszesek
A konkrét nyomásgyakorlást érzékelők relatíve magas aránya egybevághat azokkal az értelmezésekkel, amelyek a szegény és tanulatlan emberek befolyásolásában, adott esetben „megvásárl...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
„Másként kellene tanítani a fiúkat és a lányokat, hogy vonzóbb legyen nekik a fizika és a kémia”
Jelenleg a diákok tömegei nincsenek birtokában alapszintű természettudományi kompetenciának – ezt mondta Németh Szilvia oktatáskutató, a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
PSZ: a tanárok megfélemlítésével és a jogaik elvételével kezdődhet az újabb kormányzati ciklus
A PSZ különösen barátságtalannak tartja a parlament Törvényalkotási bizottsága elé került kormánypárti törvénymódosító javaslatot, amely állandóan fenntartaná az oktatásban dolgoz...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep