Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. február 10. vasárnap, 9:54
Címkék:

OFOE Filmklub pedagógusoknak és szülőknek 3.

Az OFOE Budapest Filmmel közös filmklubjának következő találkozója február 16-án, 16.00 órakor lesz a Kino moziban (Szent István krt.16,).

Ez alkalommal a Ben X című belga-holland filmet nézzük meg.

Ismét lesz lehetőség a film megtekintése utáni beszélgetésre.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Belépő díj: 500 Ft

A filmről

A Ben X megindító történet egy fiatal fiúról, egy lánnyal való különleges kapcsolatáról, valamint egy apáról és egy anyáról, akik bármire képesek lennének, hogy gyermeküket megóvják a kegyetlen világtól. A film egyre jobban beszippantja a nézőt a maga lenyűgöző világába, miközben olyan időszerű témákat feszeget, mint a zaklatás, a serdülőkori öngyilkosság és a drogfogyasztás, az elszigeteltség és a meg nem értettség, a válás, az agresszió és az enyhén értelmi fogyatékosokat sújtó diszkrimináció.

Az autista Ben életét furcsa rituálék szerint éli. A saját zárt világa egyben egy internetes szerepjáték világa. Valódi élete valóságos pokol: az iskolában két fiú zaklatása szinte halálos fenyegetést jelent a számára. Ben ezért gyilkosságot tervez. Az interneten megismerkedik azonban egy lánnyal: Scarlite-tel, aki felborítja eredeti elképzeléseit…

A főszereplő autizmusa lényegében azon kihívások metaforája, amelyekkel napjaink fiataljainak nap mint nap szembe kell nézniük.

A Ben X technikai szempontból is különleges mint az első olyan film, amelyben a rendező virtuális térben mozgó virtuális szereplőkkel dolgozott. A Codemasters cég ArchLord nevű szerepjátékában játszódó részeket online vették fel: a játékosok a rendező utasításai szerint irányították a karaktereket. A jeleneteket ezután az élőszereplős képek közé illesztették.

A rendező, Nick Balthazar bevezetője Ben X történetéhez

„Egyesek úgy tartják, hogy nem te találod meg a történetet, hanem az talál meg téged. Az én esetemben ez történt.

Egy verőfényes délutánon Brüsszelben valaki megkérdezett, hogy nem akarok-e könyvet írni. Ekkortájt történt, hogy egy 17 éves fiú leugrott a genti Gravensteen várból és meghalt. Később kiderült, hogy a fiú enyhén autista volt. És az is, hogy zaklatói jóformán halálra gyötörték.

Pár nappal később olvastam a fiú anyjával készült interjút. Soha nem fogom túltenni magam azon, ami történt – mondta. Vérzett a szívem érte. Még aznap éjjel elkezdtem írni egy történetet. Úgy gondoltam, hogy ez ugyan igazi megnyugvást nem adhat a számára, de együttérzést és megértést igen. A történet azoknak a zaklatásáról és kínzásáról fog szólni, akik nem tudják megvédeni magukat.

Legépeltem a címet: Niets Was Alles Wat Hij Zei. (Magyarul: Semmi volt minden, amit mondott.)
De ennek olyan könyvnek kell lennie, amit el is olvasnak: éetehetetlennek, teli feszültséggel, meglepő fordulatokkal, akár egy thriller. Legyen olyan, mint egy film – gondoltam. Hiszen filmeket mindenki szereti…

Valamivel később találkoztam Roel Vanderstukkennel. Az ő ötlete volt, hogy a történetemből létrehozzunk egy színházi előadást. Közösen dolgoztunk a produkción, aminek egyszerűen a „NIETS” címet adtuk, ez azt jelenti: „semmi”. A költségvetésünk is éppen ennyi volt. De sok jó lélek segítségének és a fantasztikus színészeknek köszönhetően létrejöhetett az előadás: színház, televízió, videójáték és rövidfilm keveréke Praga Khan zenéjére.

És mintha ez nem lett volna önmagában is egy álom megvalósulása, megkaptam a lehetőséget, hogy elkészítsem életem első filmjét. Nem kisebb céggel, mint a belga MMG stúdióval, valamint profi filmesek legjobbjaival és a nagyszerű színészekkel dolgozhattam együtt, azokkal, akik már a színházi előadásban is szerepeltek.

Soha nem mertem remélni, hogy egyszer saját filmet készíthetek, noha mindig ez volt a titkos vágyan, és egész életemben erre törekedtem.

Aztán egyszer csak találtam egy történetet. Vagy az talált meg engem?

Egyesek azt mondják, hogy a filmkritikus az az ember, aki tudja az utat, de nem tudja, hogyan kell az autót vezetni. Fantasztikus érzés, hogy végre lehetőségem nyílt a volán mögé ülni. Mindörökké hálás leszek azoknak, akik segítettek ebben. Ezt az utat sohasem fogom elfelejteni.

Most már csak azt remélhetem, hogy a közönség számára is hasonló élményt nyújt majd Ben X utazása.

Maradok tisztelettel,
Nic Balthazar”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep