Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. október 17. csütörtök, 11:44

Tehetségműhelyek a konferencián

A rendezvény címének első része: Ez is tehetséggondozás! magyarázatra szorul. Azért döntöttünk mellette, mert kifejezi a konferencia számunkra talán legfontosabb üzenetét. Azt, hogy a tehetséggondozás fogalma szélesen értelmezendő, minden gyereknek jog van hozzájutni, nem csupán azoknak, akiknél nagyon korán és egyértelműen felismerhetők (és felismerésre is kerülnek) az átlagosnál jobb adottságok. Nem mindegy, hogy milyen családban él a gyerek, milyen iskolába jár, tehát hogy mennyi esélye van arra, hogy észrevegyék a benne rejlő lehetőségeket. Ezért soroljuk a tehetséggondozás tárgykörébe mindazokat a törekvéseket, amelyek a gyerekek és fiatalok minél szélesebb köre számára és minél változatosabb tevékenységekben adnak lehetőséget a megmutatkozásra, amelyek képesek fenntartani és erősíteni minél több diák motivációját önmaga fejlesztésére. Ezért tartjuk fontosnak azt a nyitottságot és jelenlétet, melyet leginkább Csermely Péter blogbejegyzése fejez ki számunkra a tehetség felismeréséről.

Nem szabad továbbá elfeledkezni arról sem, hogy a mai gyerekek szocializációja egészen más közegben zajlik, mint a korábbi nemzedékeké. Másképp működnek, más módon motiválhatók, és a hagyományos eszközök, módszerek mellett a digitális világ nyújtotta új lehetőségek jelentősen gyarapítják a motiválásukban, fejlesztésükben alkalmazható eszközök körét. (E témával részletesen foglalkoztak a közelmúltban rendezett Digitális nemzedék és Digitális pedagógus című konferenciák, amelyek anyagából egy gyűjteményes kötet is megjelent.)

Ezek a meggondolások vezéreltek bennünket a konferencián bemutatkozó műhelyek kiválogatásánál. Ügyeltünk arra, hogy a rendezvényen megjelenő jó gyakorlatok között legyen képviselete a különböző korosztályokkal foglalkozóknak az óvodától a középiskoláig, legyenek jelen projektek az ország egész területéről, és tartalmi, valamint módszertani szempontból is sokszínű kínálat szerepeljen a konferencia „étlapján”.

A konferenciát követően közzé fogjuk tenni a műhelyek bemutatkozóit abban a reményben, hogy sok kollégának sikerül felkelteni az érdeklődését, és megmutatni, hogy mennyi lehetőség van arra, hogy az iskolát érdekessé, változatossá, a diákok számára is vonzóvá tegyük. Olyan hellyé, ahol a pedagógus és a gyerek közösen tud munkálkodni, valamennyiünk tartalmas és élhető jövője érdekében.

Tisztában vagyunk azzal, hogy az országban nem csupán tizenkét kiváló tehetségfejlesztő műhely működik. Nagyon szeretnénk a mi honlapunkon is teret adni mindazoknak, akik szívesen megmutatnák saját jó gyakorlatukat a szélesebb nyilvánosság előtt. Kérünk minden szakembert, aki közkinccsé tenné módszereit és tapasztalatait, lépjen kapcsolatba velünk az osztalyfonokok@gmail.com címen!

Földes Petra – Szekszárdi Júlia
A főoldalon található kép forrása
http://www.netzwerk-begabungsfoerderung-muenster.de/

***

A konferencia teljes programja elolvasható a rendező szervezet honlapján.

A konferencia plenáris részéről, tehát az előadásokról és a fórumbeszélgetésről helyszíni közvetítést adunk. Péntek estétől elérhető lesz az erre szolgáló felület az ELTE PPK honlapján a következő linken: http://www.ppk.elte.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.31.
Hibrid tanításra kell felkészülni szeptembertől az iskolákban
A műsorban felidézték, hogy Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár korábban azt mondta, remélhetőleg hagyományosan, normál munkarendben lehet elkezdeni az új tanévet, de arra...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
A család és a nemzet értékeire épít a tananyag
A család, a nemzet és a szülőföld fontosságáról tanulhatnak a diákok az új kerettantervhez igazodó kötelező olvasmányokon keresztül. Az ötödikesek számára előírt irodalmi művekben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
Újabb nemzetközi siker: most a kémia diákolimpián szereztek érmeket a magyar diákok
A koronavírus-járvány miatt idén online rendezték meg a versenyt, így elméletre szorítkozó dolgozat alapján hirdették ki a nyerteseket. A dolgozatot a diákok személyes tanári felügyelet...
(Forrás: eduline)
--
2020.07.26.
A kormány elmagyarázza, miért nagyszerű hír, hogy 20 éve nem jelentkeztek ilyen kevesen egyetemre
A számok mögött súlyos tendencia van: mintegy 20 ezerrel kevesebben jelentkezett felsőoktatási intézménybe, ez 19 éve nem látott negatív rekord, ráadásul a felvettek száma is durván cs...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.07.26.
Segítsen az állam a közös digitális oktatási platform kialakításában!
Azért kell közös platform, hogy minden tanár ugyanazzal dolgozzon – mondta Kunhalmi Ágnes, hozzátéve: „Legyen mindenhol eszköz, legyen mindenhol laptop, (…) ne a zsebből fizesse a pedag...
(Forrás: mszp.hu)
--
2020.07.26.
Kálmán László: Mi a fenét akarnak tőlünk az iskolában, amikor valamit elemezni kell?
Az irodalmi művekhez persze egészen másképpen kell közelítenünk, mint mondjuk természeti jelenségekhez (vegyük most ide a nyelvi mondatokat is) vagy a matematikai problémákhoz, ezért nyilv...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep