Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. október 17. csütörtök, 11:44

Tehetségműhelyek a konferencián

A rendezvény címének első része: Ez is tehetséggondozás! magyarázatra szorul. Azért döntöttünk mellette, mert kifejezi a konferencia számunkra talán legfontosabb üzenetét. Azt, hogy a tehetséggondozás fogalma szélesen értelmezendő, minden gyereknek jog van hozzájutni, nem csupán azoknak, akiknél nagyon korán és egyértelműen felismerhetők (és felismerésre is kerülnek) az átlagosnál jobb adottságok. Nem mindegy, hogy milyen családban él a gyerek, milyen iskolába jár, tehát hogy mennyi esélye van arra, hogy észrevegyék a benne rejlő lehetőségeket. Ezért soroljuk a tehetséggondozás tárgykörébe mindazokat a törekvéseket, amelyek a gyerekek és fiatalok minél szélesebb köre számára és minél változatosabb tevékenységekben adnak lehetőséget a megmutatkozásra, amelyek képesek fenntartani és erősíteni minél több diák motivációját önmaga fejlesztésére. Ezért tartjuk fontosnak azt a nyitottságot és jelenlétet, melyet leginkább Csermely Péter blogbejegyzése fejez ki számunkra a tehetség felismeréséről.

Nem szabad továbbá elfeledkezni arról sem, hogy a mai gyerekek szocializációja egészen más közegben zajlik, mint a korábbi nemzedékeké. Másképp működnek, más módon motiválhatók, és a hagyományos eszközök, módszerek mellett a digitális világ nyújtotta új lehetőségek jelentősen gyarapítják a motiválásukban, fejlesztésükben alkalmazható eszközök körét. (E témával részletesen foglalkoztak a közelmúltban rendezett Digitális nemzedék és Digitális pedagógus című konferenciák, amelyek anyagából egy gyűjteményes kötet is megjelent.)

Ezek a meggondolások vezéreltek bennünket a konferencián bemutatkozó műhelyek kiválogatásánál. Ügyeltünk arra, hogy a rendezvényen megjelenő jó gyakorlatok között legyen képviselete a különböző korosztályokkal foglalkozóknak az óvodától a középiskoláig, legyenek jelen projektek az ország egész területéről, és tartalmi, valamint módszertani szempontból is sokszínű kínálat szerepeljen a konferencia „étlapján”.

A konferenciát követően közzé fogjuk tenni a műhelyek bemutatkozóit abban a reményben, hogy sok kollégának sikerül felkelteni az érdeklődését, és megmutatni, hogy mennyi lehetőség van arra, hogy az iskolát érdekessé, változatossá, a diákok számára is vonzóvá tegyük. Olyan hellyé, ahol a pedagógus és a gyerek közösen tud munkálkodni, valamennyiünk tartalmas és élhető jövője érdekében.

Tisztában vagyunk azzal, hogy az országban nem csupán tizenkét kiváló tehetségfejlesztő műhely működik. Nagyon szeretnénk a mi honlapunkon is teret adni mindazoknak, akik szívesen megmutatnák saját jó gyakorlatukat a szélesebb nyilvánosság előtt. Kérünk minden szakembert, aki közkinccsé tenné módszereit és tapasztalatait, lépjen kapcsolatba velünk az osztalyfonokok@gmail.com címen!

Földes Petra – Szekszárdi Júlia
A főoldalon található kép forrása
http://www.netzwerk-begabungsfoerderung-muenster.de/

***

A konferencia teljes programja elolvasható a rendező szervezet honlapján.

A konferencia plenáris részéről, tehát az előadásokról és a fórumbeszélgetésről helyszíni közvetítést adunk. Péntek estétől elérhető lesz az erre szolgáló felület az ELTE PPK honlapján a következő linken: http://www.ppk.elte.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.07.
Nemzetközi normáknak sem felel meg a magyar tanárok sztrájkjogának csorbítása
A pedagógusok fizetése alacsony Magyarországon, ezt szinte mindenki tudja. De miért szerepel a tüntetések molinóin, hogy a sztrájk alapjog? Miért követelik vissza a sztrájklehetőségüket...
(Forrás: euronews)
--
2022.10.07.
A katolikus püspökök is tisztában vannak pedagógusaik „nehéz helyzetével”
„A katolikus egyházmegyei fenntartók minden esetben az Alaptörvénnyel, illetve a hatályos jogszabályokkal összhangban álló intézményi működés mellett elkötelezettek. A jelenlegi helyzetre...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.10.07.
Megelégelték a diákok, hogy velük zsarolják a tanáraikat Interjú a Diákok a Tanárokért mozgalom elnökségével
abár a teljes társadalmi szolidaritás vagy az általános sztrájk, sőt forradalom (?) még várat magára, és a tüntetés maga is inkább apolitikusnak tekinthető koncertezésbe fulladt, aki kint...
(Forrás: mérce)
--
2022.10.07.
A FINN CSODAISKOLÁKBAN SEMMI OLYAN NEM TÖRTÉNIK, AMIT NE LEHETNE BÁRHOL, AKÁR INGYEN IS MEGVALÓSÍTANI
Az iskola nyitott volt számunkra, amúgy is rendszeresen járnak oda a világ minden tájáról. Az első, ami feltűnt, a hihetetlen tisztaság. Sehol egy porszem, még a szekrények teteje is tükö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.10.07.
Tengernyi kockázatot hordoz, ha nem foglalkoznak eleget a médiaműveltséggel az iskolában
A digitális térrel kibővült valóság számos kockázatot hordoz a gyerekek egészséges személyiségfejlődésére. Az online térben túl könnyen férnek hozzá ártalmas tartalmakhoz (pl. pornogr...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.10.07.
A tanárok ma nyitott kapukat döngetnek
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter az elmúlt hónapokban többször is ismertette, hogy tervben van egy kiemelt pedagógus-bérfejlesztés. Azt a tényt viszont nem lehet mellőzni, hogy 2020-tól...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep