Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. február 12. szerda, 10:41

Digitális nemzedék konferencia 2014

Tények és tévhitek

Az elmúlt években számos szakmai diskurzus indult a digitális generációk oktatásának és nevelésének témaköréhez kapcsolódóan. A „Digitális nemzedék konferencia” egy olyan szakmai konferenciasorozat, amely pedagógusok, oktatáskutatók, nevelésszociológusok, pszichológusok, szociális szakemberek, szülők és leendő tanárok párbeszédére teremt lehetőséget, amely párbeszéd keretében azonosítjuk azokat a jelenségeket, amelyek az általunk tanított és nevelt digitális generációra igazak. A különböző digitális generációkat leíró elméletek egy része meginogni látszik, mások új kategóriákkal bővítik a már kialakult csoportosításokat, de abban mindenki egyetért, hogy a digitális generációk tanítása, tanulásuk támogatása a korábbiaktól eltérő módszereket, más tanári attitűdöt és szemléletváltást igényel.

A 2014-es konferencia fókuszában azok a társadalomban, a hétköznapi gondolkodásban fellelhető, a digitális generációval és a digitális környezettel kapcsolatos hiedelmek állnak, amelyek sokszor nem teszik lehetővé egy reális helyzetkép felismerését, feltárását, és így a jó példák adaptálását. A konferencián tényekkel, kutatási eredményekkel, jó gyakorlatokkal alátámasztva szeretnénk megcáfolni ezeket a tévhiteket, és adott esetben rámutatni a digitális generáció és az IKT eszközök sokkal árnyaltabb és pozitívabb viszonyára.

A „Digitális nemzedék konferencia 2014” kiemelt témakörei:

  • a tanulók IKT-használatának jellegzetességei
  • biztonság a neten
  • szociálisan hátrányos helyzetű tanulók és a digitális technikák sajátos viszonya
  • újmédia-tudatosság
  • netgeneráció az óvodában
  • digitális jó gyakorlatok a motiváció fejlesztésére

A konferencián való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. (A regisztrációs oldal hamarosan elérhető.)

A konferencia időpontja: 2014. március 29.

A konferencia helyszíne: ELTE PPK, 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.

A konferencia törzsközönsége: 250-350 fő pedagógus

Előzetes program 2014. február 20-tól várható.

Programbizottság:

Hülber László (a programbizottság elnöke, ELTE PPK ITOK)
B. Tier Noémi (Tempus Közalapítvány)
Lévai Dóra (ELTE PPK ITOK)
Szekszárdi Júlia (Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete)

Szervezők:

ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport (itok.oktinf.elte.hu)
Tempus Közalapítvány (tka.hu)
Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete (osztalyfonok.hu)

6 üzenet

  1. Fekete Hajni szerint:

    Ide mindig szívesen!

  2. Laura szerint:

    Sajnos nem leszek ott…
    A dátum javításra szorul, bár természetesen egyértelmű, hogy 2014-ben lesz (A konferencia időpontja: 2013. március 29.)

  3. Juli szerint:

    Kedves Laura, természetesen javítottam. Köszönöm a figyelmeztetést. Sajnálom, hogy nem tudsz ott lenni. Április 26-án lesz a Digitális pedagógus 2014. Akkor tudsz jönni?

  4. Laura szerint:

    Igyekszem! 🙂 Szeretnék egyszer ilyenre eljutni, már csak a hangulata miatt is…:)

  5. Irén szerint:

    Jelentkeznék, de csak errort ír ki. 🙁

  6. Juli szerint:

    Kedves Irén!

    Megnéztem: működik a regisztráció a rendezvény honlapjának a Részvétel című rovatában: http://digitalisnemzedek.hu/?page_id=12

    Jelezd, ha mégsem sikerülne!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.06.29.
Válaszolt a Belügyminisztérium a tanároknak: kevesebb óra nem lesz, nagyobb fizetésemelés csak akkor, ha jól teljesít a gazdaság
A szakszervezetek a nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatott oktatási dolgozók béremelését is kérték, egész pontosan azt, hogy az ő garantált alapilletményük ne legyen kevesebb, mint a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.29.
Az Orbán-kormány sem a tanárok érdemi bérrendezésre, sem munkaterheik csökkentésére nem tett javaslatot a sztrájkbizottsági tárgyaláson
A kormány nevében tárgyaló Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár szerint 10 százaléknál nagyobb mértékű emelés is lehetséges, amennyiben “a gazdaság jól teljesít”. Szabó Zsuzsa...
(Forrás: Népszava)
--
2022.06.29.
Üres kézzel távoztak a tanárok a második sztrájkbizottsági egyeztetésről Botos Tamás OKTATÁS június 28., kedd 20:17 5
Az érdekvédelmi képviselet vitatja, hogy ez bérfejlesztés, szerintük ágazati-szakmai pótlék, amit be kellene építeni a tanárok bérébe. Szabó hozzátette: várják a kormány ezenfelüli...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.06.27.
A MAGYAR ISKOLARENDSZERBEN KUTYAVILÁG VÁR A KÜLFÖLDRŐL HAZATÉRŐ GYEREKEKRE
„A magyar oktatási rendszer merevsége nagyon erős gátja tud lenni a migrációs motivációnak. Egy magyar szülő tízszer meggondolja, hogy kitegye a gyerekét annak, hogy elmenjenek, aztán k...
(Forrás: Qubit)
--
2022.06.27.
Csendben több mint a duplájára emelik az egyik diákhitel kamatát
Július 1-től 1,99%-ról 4,99%-ra emelkedik a szabad felhasználású Diákhitel 1 kamata, derül ki annak hivatalos honlapjáról, erre olvasónk hívta fel a figyelmünket. A felsőoktatási önkö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.27.
Egyre több a felekezeti iskola, van már olyan tankerület, ahol több diák jár egyházi általánosba, mint államiba
Az egyházi oktatás-nevelés térnyerése nem a felekezeti oktatás iránti növekvő igények, és nem is szakmai szempontok alapján alakult ki: az a 2010 óta tartó “oktatáspolitika“ része,...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep