|
Sajtófigyelő
2023.06.06. Benyújtja a Belügyminisztérium a pedagógus státusztörvény tervezetét a parlament elé Hónapok óta tüntetnek a tervezet ellen a diákok és a tanárok is. Ha elfogadják a törvénytervezetet, akkor a fenntartó belenézhet a tanárok munkahelyi számítógépébe, táblagépébe, de... (Forrás: hvg.hu) --
2023.06.06. Az egyetemi modellváltást levezénylő Stumpf István belebukott a rektorválasztásba a Tokaj-Hegyalja Egyetemen Stumpf - aki a kuratórium elnöke, korábbi kancelláriaminiszter, volt alkotmánybíró, de ami még érdekesebb, a felsőoktatási modellváltással és az új fenntartói modell működésével kapcsolatos... (Forrás: 444.hu) --
2023.06.06. A magyar tanárok sokkal jobb fizetés kapnak a határon túl A pedagógusbérek régiós összehasonlítása nem könnyű feladat: mindegyik országban próbáltuk a magyar Pedagógus I-nek megfelelő kategóriát használni, és az egyetemi végzettségű, magasabb... (Forrás: g7) --
2023.06.05. Radó Péter: Az iskolák és a szülők közötti problematikus kapcsolatról Az elmúlt évtizedbea miénknél kevésbé elmaradott országokban intenzív gondolkodás zajlott arról, hogy a jövőben milyen irányba fejlődnek majd az oktatás kormányzásának rendszerei. Az... (Forrás: portfolio.hu) --
2023.06.04. Ideje átgondolni a pályaválasztást: a mesterséges intelligencia arannyal kövezi ki a karrierutakat A mesterséges intelligencia viharos gyorsasággal írja át a munka világát, több millió munkahelyet szüntet meg, viszont kutatók szerint legalább ennyi új munkalehetőséget teremt. Szakért... (Forrás: Index) --
2023.06.03. A köznevelési államtitkár megállapította, hogy a holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnapi Maruzsa Zoltán elmondta, hogy a magyar köznevelés 11 935 helyszínen zajlik, és 1,5 millió óvodást és tanulót szolgál ki. Hozzátette: éppen tíz éve vette át az állam e hatalmas intézm... (Forrás: Hírklikk) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Kedves Szekszárdi Júlia!
Kérdéseire sajnos ön is tudja a választ: Éppen azokra nincsen szükség, akik jól ismerik az adott területet, és értenek hozzá. (A szakértelem liberál-bolsevik trükk.) — De azért nagyon jól tette, hogy megírta levelét!
Kedves András! Nem tudok minden választ, persze egy részüket sejtem. Valóban érdekel, hogy (a pénzmosásra való valószínűsíthető indokon túl) mi az oka annak, hogy éppen az osztályfőnökség témájában tartanak egyhetes képzést a Balatonnál, és erről semmi konkrétumot nem árulnak el. (Szép kis összeget áldoztak pedig rá feltételezhetően nem a magánvagyonukból.) Nagy valószínűséggel olyanok kontárkodnak itt, akik az ügy szakmai részéhez nem értenek. Nagyon érdekel, hogy ki tart ezúttal előadásokat, műhelyeket milyen tartalommal,milyen szakmai koncepcióval "oktatja" a résztvevőket. Miért csak egy MTI hírből értesül erről a szakma? A programmal kapcsolatos szándék azontúl, hogy Semjén Zsolt "hajszálerekkel akarja behálózni a Kárpát medencét", teljes homályban van. Elegem van abból, hogy számunkra fontos szakmai kérdésekről a témában járatlan emberek döntenek hatalmi pozícióból. Mint elefántok a porcelánboltban!
Elnézést a korábbi elírásokért, de felháborító, és nagyon sajnálom, hogy egyesek ilyen rosszindulattal kezelik ezt az ügyet, pedig nem volt semmilyen pénzmosás, csupán egy szakszerű és hasznos továbbképzés a határon túli magyar osztályfőnököknek.
Kedves kérdésfeltevők, örömmel értesítem Önöket, hogy én is részese voltam ennek a képzésnek, és megnyugtathatom a kiváncsi érdeklődőket, hogy szakmailag kiváló előadók tartották a képzést. Sok és szakszerű módszert sikerült elsajátítanunk, melyeket osztályfőnökként nagymértékben tudunk majd kamatoztatni az óráinkon. Tehát nincs semmi ok az aggodalomra.
Kedves Norza!
Szó sincs rosszindulatról. Csak furcsának tartottuk, hogy ilyen titokban történt egy olyan esemény, amely a mi másfél évtizede képviselt témánkat, nevezetesen az osztályfőnökséget érinti.
Őszintén örülünk, hogy a képzés sikeres volt, a résztvevők hasznosnak ítélték. Ezzel együtt roppant érdekelne bennünket, hogy pontosan mi történt a tanfolyamon, milyen témákkal foglalkoztak, mi keltette fel különösebben az érdeklődést stb. Azt is jó lenne tudni, hogy kik voltak az előadók.
Megköszönjük, ha élményeit Ön is megosztja velünk. Megtaláltuk a rendezvény Facebook oldalát, de konkrétum onnan sem derült ki. Sok kedves, mosolygó arc, és semmi több.
Reméljük, kapunk majd "hivatalos" választ is.
Tisztelt OFOE (képviselők),
A teljes projekt már áprilistól elérhető volt az interneten, nyilvánosan volt meghirdetve és minden határon túli magyar pedagógus pályázhatott, ha érdekelt volt a témában. A határon túli magyar pedagógus szervezetek is nyilánosan hirdették a honlapjaikon, tehát nem volt semmi titkolózás. A képzés trénerei a pozsonyi TANDEM és a magyarországi OTP Fáy András OK Központ trénerei voltak, mindkettő szakszerű képzést biztosított a jelenlevő osztályfőnökök részére. Mi nem csak 15 éve, hanem évtizedek óta érdekeltek vagyunk a témában, tehát úgy gondolom, hogy szakszerűen megszervezték ezt a továbbképzést. Tehát értelmetlen dolog "a kákán a csomót" keresni.
Kedves Norza!
Köszönöm szépen a tájékoztatást. Lehet, hogy figyelmetlenek voltunk, illetve a meghirdetések olyan internetfelületeken történtek, amelyeket mi nem láttunk. Annak ellenére, hogy folyamatosan figyeljük a világhálót.
Nem a kákán keressük a csomót, de furcsának tartjuk a külső kommunikáció szinte teljes hiányát. Azt továbbra sem tudjuk, hogy kik voltak a program szervezői, és nagyon kíváncsiak vagyunk magára a programra, a részletekre. Nem azért, hogy kötekedjünk, hanem hogy tisztán lássunk, és bővítsük szakmai kapcsolatainkat. Nálunk szakmai körökben senkit sem találtam, aki egyáltalán tudott volna az eseményről.
Az egyesület működik 15 éve, én személyesen már szintén több évtizede vagyok ennek a területnek az ismert szakértője, erősen érdekelt a témában, és nem tudom elképzelni, hogy április óta ne vettem volna észre egy ilyen hirdetést. Amikor a képzés induló napján az MTI hír megjelent, rá is kerestem, és ezen a több médium által közölt egyenszövegen kívül a világon semmit nem találtam. Egy kolléganőm felhívta a figyelmet a Facebook oldalukra, érdemi tartalom azonban ott sem olvasható.
Kedves Norza, nagyon megköszönném, ha jelezné, hogy ki az a "MI", akinek nevében a levelünkre reagált.
Üdvözlettel
Szekszárdi Júlia
MI = 105 külhoni magyar pedagógus, aki résztvett a balatonőszödi továbbképzésen
Kedves Norza! Részt vettetek rajta, és jól éreztétek magatokat, ennek őszintén örülök, de gondolom: nem Ti voltatok a szervezők. Már arról kaptam informális tájékoztatást, hogy kik tartották a foglalkozásokat, nincs is ezzel semmi gond. De miért hétpecsétes titok, hogy pontosan mi történt a tanfolyamon? Az sem világos, hogy miért a Miniszterelnökség nemzetpolitikai államtitkársága ügye ez a szakmai kérdés, és miért van ekkora csönd körülötte. Őszintén érdekel, hogy, milyen problémák foglalkoztatják a résztvevő kollégákat, hogyan lehetne összekötni a kapcsolódó tapasztalatokat. Az érdemi együttműködéssel mindenki nyerne. Sajnálom, ha ezt kötözködésként éled, élitek meg.