Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2015. október 12. hétfő, 20:24

Inklúzió alternatív médiával 2.
műhelyfoglalkozás

Gyarmathy Éva a szekció szervezője és a vele együttműködő szakemberek a digitális pedagógus előtt álló kihívásokat és széles lehetőségeit mutatja be.

Az infokommunikáció a technika által rendkívül felgyorsult, a környezet ingergazdagsága soha nem látott módon megnőtt, a világ egyre szélesebbre nyílik, egyre átjárhatóbb.

A sokféleség hamarosan normalitássá válik. Egyelőre azonban a megszokottól való eltérés problémaként jelenik meg. Az integráció nyögve nyelős átmeneti megoldás, de már formálódik az inkluzív szemlélet, valamint a hozzá illő technikák és eszközök.

Vaskó Ilona műhelyének kérdése: Vajon tudunk-e megfelelően keresni az interneten? Ma már állítólag mindenki kezében ott van egy-egy okos telefon képében minden lehetőség arra, hogy programokat keressen, útvonalat tervezzen, árajánlatokat kérjen, feladatokat oldjon meg. Vajon a pedagógus társadalom mennyire tudja használni ezeket a lehetőségeket.

A Magyar Zsonglőr Egyesület a cirkusz élményét viszi a hétköznapokba. Lehetőséget biztosít mindenkinek a bennünk élő gyermek kibontakoztatására, akinek nincs lehetetlen. Képes önfeledten játszani a környezetével, és ezzel az élet minden területén kamatozó gyakorlati készségeket fejleszteni. A műhely résztvevői megtapasztalhatják a zsonglőrködés gyógyító hatásait, a neurológiai harmóniát és a sikerélményt Pál László Bendegúzzal.

Szentandrási Dóra építész olyan térbeli alkotási lehetőséget mutat be az UART dobozzal, melyben a gyerekek (és felnőttek) szabadon, játszva, saját tapasztalaton keresztül kerülnek kapcsolatba a tananyaggal. Az elkészült alkotások a technika segítségével mozgásba kerülhetnek, mind analóg, mind pedig digitális formában.

Czenner Júlia DIGAMEXAM programja segíti az érettségire és a nyelvvizsgára való felkészülést minden szinten és fokon. A feladattípusok megegyeznek a nyelvvizsga követelménnyel. A program PC-n és Androidon keresztül is használható, ami biztosan nem kell hozzá: papír és ceruza! A megoldott feladatok javítása azonnal megtekinthető, valamint a felhasználó képet kap arról is, hogy milyen eredményes a felkészülésben.

Rideg András és Szelekovszky Noémi bemutatja a Soha többé doga! munkafüzetcsaládot és néhány tanulást segítő társasjátékot. Az ötlet lényege, hogy a fejlesztés során a tanórákon hallott ismeretekkel fejlesszünk, így növelve az esélyét a könnyebb megértésnek. A társasjátékokkal egy kis játékosság csempészhető a tanulásba, vagy éppen fordítva, egy kis tanulás csempészhető a játékba.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.01.18.
A tankerületek akkor sem hajlandók bezárni az iskolát, ha egy pedagógus meghal
Egy általános iskola iskolapszichológusa megrendülten mesélt a 444-nek arról, hogyan veszítették el az egyik szeretett tanítójukat koronavírusban, aki az iskolában fertőződött meg több...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.01.18.
Gondolatok a tanárképzési reformról. A szükséges és a lehetséges. Gortva János hozzászólása Falus Iván írásához
Az életpályamodell ma nem ismeri el az egyéni teljesítményt, például az innovációt és a tudományos fokozat megszerzését, nem teszi lehetővé az egyes fokozatok közötti várakozási idő...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.01.17.
Van olyan óvoda, ahova közmunkások mennek be a gyerekekre vigyázni
Az egyébként sem rózsás helyzetet pedig még két kormányrendelet is nehezíti, amiknek súlyos következményei lehetnek a gyerekekre nézve. Az egyik, hogy a gyerekek a 6 éves kort elérve automatikusan...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.01.17.
A Z generáció is jócskán megsínyli a járványt
Az említett generáció – életkorából fakadóan – egészségügyi szempontból kevésbé kitett a koronavírusnak, mint az idősebb korosztályok, hiszen hordozóként vannak leginkább számon...
(Forrás: Infostart)
--
2021.01.17.
Mit tegyünk, ha túl sok időt tölt a gyerek internetezéssel?
Lehet őket félteni, sőt kell is, de egyvalamit nem tehetünk: nem zárhatjuk ki az internetet a gyerekeink életéből, hiszen ma már a neten keresztül tanulnak, szórakoznak, tartják a kapcsolatot...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.01.17.
„A kormány mindannyiunkat megrövidít” – Tiltakozik az egyetemek alapítványba szervezése ellen a PDSZ
Úgy vélik, a szakképzésben dolgozók kálváriája, majd az SZFE szétverése annak az előképe volt, ami a magyar egyetemekre vár most. „Az egyetemek alapítványba történő átszervezése...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep