Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2017. április 19. szerda, 18:31

Fenntartható a felnövekvő generáció?

Idén második alkalommal, 2017. április 24-28. között kerül megrendezésre a Fenntarthatósági Témahét, amely az Emberi Erőforrások Minisztériumának kezdeményezésére, a 2016/17-es tanév rendjéhez igazítva valósul meg a PontVelem Okos Program szervezésében. A programsorozat fővédnöke Áder János köztársasági elnök úr. A program célja a Föld Napja üzenetének, a fenntarthatóságnak széles körű elterjesztése iskolai keretek között. A programsorozat óriási sikerét jelzi, hogy eddig közel 1800 iskola regisztrált a programra, amely a legmagasabb szám, amit eddig közoktatási témahét elért a résztvevő iskolák tekintetében.

A tematikus tanórák mellett, azok témájához illeszkedően a korosztályoknak megfelelő országos kísérő programok – pályázatok, versenyek – kerülnek megrendezésre. A Fenntarthatósági Kupa és a Szelektív hulladékgyűjtő verseny is óriási díjakat kínál a nyerteseknek, valamint tanáraik és iskoláik számára is.

A Fenntarthatósági Témahéthez csatlakozó iskoláknak lehetőségük nyílik az általuk választott témákat interaktív módon feldolgozni, előre kidolgozott óratervek és foglalkozások segítségével. A témahét keretében megvalósuló tematikus tanórákra három korosztálynak – általános iskola alsó és felső tagozat, valamint középiskola – ajánlanak eltérő témájú óraterveket. Ugyanezen korosztályok számára kínálnak olyan remek programokat, mint például az „Őrizd meg a földet!”, vagy a „Táplálkozz tudatosan!”, illetve a „Szeresd az állatokat!”, valamint a „Lépj kisebbet!” pályázatok.

A Fenntarthatósági Témahéten a szervezők lehetőséget biztosítanak arra, hogy az iskolai programok, tanórák részeként a fenntarthatóságért elkötelezett szakemberek (önkéntesek) kiálljanak a gyerekek elé és a saját példájukkal, gondolataikkal erősítsék a témahét üzenetét.

A szervezők bíznak abban, hogy a témahétnek köszönhetően, a felnövekvő generáció jóval tudatosabban tesz majd a fenntarthatóságért és megismeri annak fontosságát. A Fenntarthatósági Témahétről bővebben a www.fenntarthatosagi.temahet.hu honlapon olvashat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.09.29.
Bódis Kriszta – Hegymenet (podcast)
Hogyan működik az a program, amely egy reménytelen cigánytelepről is képes ott született gyerekeket az egyetemig elvezetni? És mi motiválja, mi hajtja a Van helyed rendszer megalkotóját munk...
(Forrás: Az élet, meg minden podcast)
--
2022.09.29.
L.Ritók Nóra: Amit a jövő hozhat
Ám ahhoz, hogy a családjukból kiemelt gyerekek stabilizálódjanak, nagyon erős szakmai segítség kellene. Ezek a kicsik-nagyok mind traumatizáltak, szörnyű dolgokon mentek keresztül, és egé...
(Forrás: viszont.hu)
--
2022.09.29.
Gyarmathy Éva: „A munka világa is kreatív agyakért kiált”
Fontos a tér, az alkotó klíma, de nem hiányozhat a kreativitásból a kidolgozás, a befektetendő munka – a kreatív működés „kemény része”. Meg kell tanulni módszeresen gondolkodni....
(Forrás: g7.hu)
--
2022.09.29.
Fenyő D. György: Nagyságrendekkel kevesebb tananyagot kellene megtanítani az iskolában
Amikor 2006-ban az Európai Unió – a tagállamok jogkörében hagyva az oktatást – megfogalmazta az egész életen át tartó tanulás követelményét, egyúttal meghatározta, melyek azok a kulcskompetenci...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.09.29.
Egy gödöllői elitgimnázium diákjai nem akarnak iskolába járni a tarthatatlan állapotok miatt
A gimnáziumban július óta felújítások zajlanak, amelyek csak az év végére fejeződhetnek be, így a tanítás úgy kezdődött el, hogy közben dolgoznak az intézményben. Korábban több sz...
(Forrás: 24.hu)
--
2022.09.29.
Berendelték a tankerülethez a gödöllői igazgatót, az iskola előtt tüntetnek a szülők, diákok
A tankerületvezető nem ment el az általa összehívott szülői fórumra, ehelyett berendelte a tető nélküli gimnázium igazgatóját. Az iskola előtt szülők, gyerekek tüntetnek, és várjá...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep