Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. november 18. vasárnap, 0:41

Szabadjegyek

A kilencvenes évek elején a Rogers Személyközpontú Iskolába jártam, a másodikként induló osztályba, és máig fontos emlékem az, hogy évekig játszhattunk, semmi nem volt kötelező: ha éppen nem volt kedvünk bemenni a matekórára, kint játszottuk a gombháborút a kertben.

Az volt a legjobb, ami a legveszélyesebb is egyben: a szabadság.

A Rogers-élmény máig meghatározó. Tavasszal, amikor azt a vizsgafeladatot kaptuk a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, hogy készítsünk dokumentumfilmet személyes témáról, akkor úgy döntöttem, a Rogersszel fogok foglalkozni. Nem az iskola történetéről akartam filmet csinálni, bár az is érdekes lenne (alapítás a rendszerváltás idején, költözések stb.), inkább az érdekelt, hogy az egykori iskolatársaim hogyan emlékeznek, és mi a véleményük most az iskoláról? Az operatőri feladatra Pálos Gergőt kértem meg, aki a Rogersben osztálytársam volt, és most is osztálytársam a Színház- és Filmművészeti Egyetemen.

A film rövid tudósítás az iskola kezdeti időszakáról. Nem akartam véleményt nyilvánítani, csak az emléket rögzíteni, és a Rogers példájával – a régi iskolatársaink közreműködésével – felvetni a kérdést, ami általános érvényű: jó-e a szabadság az iskolában?

Kárpáti György

 

» A film letöltése jobb minőségben (avi, 119 MB)

Szabadjegyek

(színes dokumentumfilm, miniDV/VHS, 15 perc)

Rendező:
Kárpáti György

Operatőr:
Pálos Gergely

Közreműködők:
Falus Sára
Kárpáti Pál
Pálos Hanna
Pályi Sándor Márk
Szigeti Márton
Vincze Ernő

Archív felvételeket használtunk fel Pálos György Iskolák a láthatáron című televíziós dokumentumsorozatából és a Rogers Iskola archívumából.

A film vizsgafeladatként készült a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, a Magyar Mozgókép Közalapítvány támogatásával, 2007-ben.

2 üzenet

  1. Jucó szerint:

    Gratulálok a filmhez! (Mármint a készítőknek.)

  2. Gyula szerint:

    jó volt látni, kösz fiúk
    Gyuláék

Hozzászólás a(z) Jucó bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
--
2021.07.21.
Covid-örökség: hogyan tovább, felsőoktatás?
Mindenki máshogy könyvelte el tapasztalatait, a hallgatók Facebook csoportokban és memeoldalakon adtak hangot véleményüknek. A felsőoktatási intézmények belső üléseken vitatták meg a sz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.07.21.
Még egy szám, ami befolyásolja a ponthatárokat: minden, amit a kapacitásról tudni kell
ha a felvehető kapacitásnál többen jelentkeznek egy képzésre, akkor a jelentkezők között rangsorolni kell. Ez pedig azt jelenti, hogy a jogszabályi minimumpontnál - alap- és osztatlan eset...
(Forrás: Eduline)
--
2021.07.21.
Okafogyott kérdésekkel rakta tele a kormány a “gyermekvédelmi” népszavazást
Anépszavazás inkább a jelenleg is zajló nemzeti konzultáció hangulatára hasonlít: értelme nem sok van, politikai haszna – a kormány várakozásai szerint legalábbis – annál több. Az,...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep