Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. november 18. vasárnap, 0:41

Szabadjegyek

A kilencvenes évek elején a Rogers Személyközpontú Iskolába jártam, a másodikként induló osztályba, és máig fontos emlékem az, hogy évekig játszhattunk, semmi nem volt kötelező: ha éppen nem volt kedvünk bemenni a matekórára, kint játszottuk a gombháborút a kertben.

Az volt a legjobb, ami a legveszélyesebb is egyben: a szabadság.

A Rogers-élmény máig meghatározó. Tavasszal, amikor azt a vizsgafeladatot kaptuk a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, hogy készítsünk dokumentumfilmet személyes témáról, akkor úgy döntöttem, a Rogersszel fogok foglalkozni. Nem az iskola történetéről akartam filmet csinálni, bár az is érdekes lenne (alapítás a rendszerváltás idején, költözések stb.), inkább az érdekelt, hogy az egykori iskolatársaim hogyan emlékeznek, és mi a véleményük most az iskoláról? Az operatőri feladatra Pálos Gergőt kértem meg, aki a Rogersben osztálytársam volt, és most is osztálytársam a Színház- és Filmművészeti Egyetemen.

A film rövid tudósítás az iskola kezdeti időszakáról. Nem akartam véleményt nyilvánítani, csak az emléket rögzíteni, és a Rogers példájával – a régi iskolatársaink közreműködésével – felvetni a kérdést, ami általános érvényű: jó-e a szabadság az iskolában?

Kárpáti György

 

» A film letöltése jobb minőségben (avi, 119 MB)

Szabadjegyek

(színes dokumentumfilm, miniDV/VHS, 15 perc)

Rendező:
Kárpáti György

Operatőr:
Pálos Gergely

Közreműködők:
Falus Sára
Kárpáti Pál
Pálos Hanna
Pályi Sándor Márk
Szigeti Márton
Vincze Ernő

Archív felvételeket használtunk fel Pálos György Iskolák a láthatáron című televíziós dokumentumsorozatából és a Rogers Iskola archívumából.

A film vizsgafeladatként készült a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, a Magyar Mozgókép Közalapítvány támogatásával, 2007-ben.

2 üzenet

  1. Jucó szerint:

    Gratulálok a filmhez! (Mármint a készítőknek.)

  2. Gyula szerint:

    jó volt látni, kösz fiúk
    Gyuláék

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.08.
Szegregáció vagy integráció…? Petrikné Jánossy Csilla írása
Vizsgálódásunk tárgya: a segítségre, támogatásra szorulók, azaz a különleges figyelmet igénylők, az SNI-sek, a részképességzavarral élők helyzete. A többségi, a köznyelv szerint „...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.03.08.
Modernizációba kényszerítve
2019-ben hozta létre a magyar kormány az első vagyonkezelő alapítványt, melyből kísérleti jelleggel a Budapesti Corvinus Egyetem intézményi modellváltását finanszírozta. Az alapítványi...
(Forrás: Drót.eu)
--
2021.03.08.
Csikorog a KRÉTA az általános digitális oktatás első napján
NEM ELŐSZÖR VAN GOND A KRÉTA-RENDSZERREL. Februárban is többször tört borsot a tanárok orra alá. Ez akkor és most is azért okoz a szokásosnál nagyobb kellemetlenséget a pedagógusoknak é...
(Forrás: index)
--
2021.03.08.
Az iskolaőröknek nem jár home office
Az iskolaőrök zöme az online oktatás idején is bejár dolgozni, néhányukat ideiglenesen másik iskolába vezényelték vagy a helyi kapitányságon kaptak megbízást – tudta meg a rendőrsé...
(Forrás: Népszava)
--
2021.03.08.
Dr. Sófi Gyula: A gyerekek 25–30 százalékának van pszichés gondja, és ezen a Covid tovább ront
Szorongás, halálfélelem, tisztálkodási kényszer – csak néhány olyan pszichés probléma, amely jelentősen gyakoribb lett a gyermekek és a serdülők között a járvány kezdete óta. Sófi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep