Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. november 18. vasárnap, 0:41

Szabadjegyek

A kilencvenes évek elején a Rogers Személyközpontú Iskolába jártam, a másodikként induló osztályba, és máig fontos emlékem az, hogy évekig játszhattunk, semmi nem volt kötelező: ha éppen nem volt kedvünk bemenni a matekórára, kint játszottuk a gombháborút a kertben.

Az volt a legjobb, ami a legveszélyesebb is egyben: a szabadság.

A Rogers-élmény máig meghatározó. Tavasszal, amikor azt a vizsgafeladatot kaptuk a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, hogy készítsünk dokumentumfilmet személyes témáról, akkor úgy döntöttem, a Rogersszel fogok foglalkozni. Nem az iskola történetéről akartam filmet csinálni, bár az is érdekes lenne (alapítás a rendszerváltás idején, költözések stb.), inkább az érdekelt, hogy az egykori iskolatársaim hogyan emlékeznek, és mi a véleményük most az iskoláról? Az operatőri feladatra Pálos Gergőt kértem meg, aki a Rogersben osztálytársam volt, és most is osztálytársam a Színház- és Filmművészeti Egyetemen.

A film rövid tudósítás az iskola kezdeti időszakáról. Nem akartam véleményt nyilvánítani, csak az emléket rögzíteni, és a Rogers példájával – a régi iskolatársaink közreműködésével – felvetni a kérdést, ami általános érvényű: jó-e a szabadság az iskolában?

Kárpáti György

 

» A film letöltése jobb minőségben (avi, 119 MB)

Szabadjegyek

(színes dokumentumfilm, miniDV/VHS, 15 perc)

Rendező:
Kárpáti György

Operatőr:
Pálos Gergely

Közreműködők:
Falus Sára
Kárpáti Pál
Pálos Hanna
Pályi Sándor Márk
Szigeti Márton
Vincze Ernő

Archív felvételeket használtunk fel Pálos György Iskolák a láthatáron című televíziós dokumentumsorozatából és a Rogers Iskola archívumából.

A film vizsgafeladatként készült a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, a Magyar Mozgókép Közalapítvány támogatásával, 2007-ben.

2 üzenet

  1. Jucó szerint:

    Gratulálok a filmhez! (Mármint a készítőknek.)

  2. Gyula szerint:

    jó volt látni, kösz fiúk
    Gyuláék

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep