Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. december 21. péntek, 22:37

A kudarc érintése (idézet)

Erre a hétre nem terveztünk hozzászólást. Gondoltuk, mindenki az ünnepi készülődéssel van elfoglalva. Aztán megtaláltuk Terepmunkás blogján ezt a rövid szöveget. Kérdeztük, adja-e. Nem válaszolt. Mi pedig azt gondoltuk, hogy nagyon itt van a helye. Legyen tehát idézet…

Amit Terepmunkásról tudni lehet:
„Olvasónak derűs, tollforgatónak – billentyű-nyűvőnek, inkább keserű alkat vagyok.”
Ezt a blogján írja magáról.
Talán Hevesynek hívják. Vagy hevesi? Pest megyében él, tanít. Az iskolja neve Hevesy.

Most már jöjjön az idézet:

A kudarc érintése

A fele. Nem esik, nem jeges, nincs piac. Tegnap még mindenki, ma csak fele. Képtelen vagyok normálisan levezetni a reggeli beszélgetőkört. Persze ők nincsenek. Mindegyikük iskolakerülés, mulasztások miatt túlkoros. Tudom, látom, járom. Otthon akadozik a fűtés, esetleges a kaja, mindennapos a nincs. Hét éve ismerem a családokat, nagymamától újszülöttig. Nincs köztük, ki szakmát szerzett, nincs ki bejelentett munkaviszonyt mondhatna magáénak, nincs hol reggel csörögne az óra, menni kell. Tél van, a furgonok se nyomják a dudát az utca végén, feketén se lehet állványozni, aszfaltozni menni. A hely, az iskolához közel, gyalog is érhetős távolság, de van, mert intéztük gyermekjóléttel bérlet a helyi buszra, csizma a lábra és étkezés és tanszer. Van nap mint nap meghalás Nekem, csak ne emeljek hangot ott, hol hazai norma az emelt hang, mert ki beszél hangosabban, az hallgattatik meg és lesz elsőbb. Van dráma és kooperatív tanulás-tanítás, van differenciálás és saját csoportszabály. De gyerek az nincs, mert nem jön be. Felteszem a kezem.

Az eredeti szöveg Terepmunkás blogján.

5 üzenet

  1. terepmunkás szerint:

    Bocs, válaszoltam.Még aznap, hogy írtatok emailben. Pest megyében élek, tanítok. az iskolám neve Hevesy.

  2. a szerk. szerint:

    Kedves Terepmunkás!
    Ebben az esetben elnézésedet kérjük. Nem tudom, hova kavarodott el a válaszod. Remélem, azt válaszoltad, hogy mehet.
    A szöveged irodalmian tömör. Ráadásul egy újabb nézőpontot tesz hozzá az eddigi „kongresszusi” megszólalásokhoz. Nekem nagyon fontos, hogy ezek a szavak itt is olvashatók.

  3. Péter-Pál szerint:

    Itt érzem azt, hogy eljutottunk a társadalmi problémáknak ahhoz a szintjéhez, amit az iskola már nem tud kezelni (magában nem is alkalmas rá). Ezért nem szól senki.

  4. terepmunkás szerint:

    Igen. Olvassátok el Debreceni József cikkét!http://nol.hu/cikk/477395/
    Sok állításával vitatkozom, de a dolog mégis megfontolandó.

  5. Szekszárdi Juli szerint:

    A romakérdéssel kapcsolatban valóban érdemes megnézni Debreceni József elgondolkodtató írását. És feltétlenül kísérjétek figyelemmel Takács Géza Roma naplóját,amelynek már a 27. része is megjelent a Heti Ökopol honlapon http://ttfk.hu/hetiokopol/. Ezen kívül ajánlom a a múlt szombaton (január 12-én 17 óra után) elhangzott Én hetem című rádióműsort, ahol, György Péter és Kende Ágnes beszélgetett a roma integráció problémaköréről. Elérhető az MR1 Kossuth Rádió hangtárában.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.02.26.
Idén sincs érettségi közösségi szolgálat nélkül
Az utolsó középiskolai évfolyamotok végéig teljesítenetek kell a közösségi szolgálatra vonatkozó előírásokat. Ha előrehozott érettségi vizsgát tesztek, akkor rátok még nem vonatkozik...
(Forrás: eduline)
--
2021.02.26.
Több hun, több Mátyás - Vizsgakövetelmények az új történelem érettségire
A középkor témakörében első helyre kerül az „iszlám világ”, ahol már középszinten is ismerni kell Mohamed tanításait és a Koránt, az iszlám terjeszkedésének és „feltartóztat...
(Forrás: Népszava)
--
2021.02.26.
öbb Alaptörvény-sértést talált az Ab a 2019-es köznevelési törvénymódosításban
A köznevelési törvény 2019-es módosítása miatt 56 ellenzéki képviselő fordult az Ab-hoz. Általában is kifogásolták, hogy a törvény rövid felkészülési időt adott és tele van szerint...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.02.26.
... informatikai oktatással kezdődik, nem hazafias neveléssel
A Szovjetunióból szabadult Észtország sok áldozat és megszorítás árán integrálódott, és lassan felzárkózik a Nyugathoz, a világ egyik legjobban digitalizált országává vált. Magyarorsz...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.02.26.
Vajon lesz-e végre modern a magyar oktatás?
\"Belátva, hogy a középiskolásoknak egy teljes tanéve volt abnormális, esélyünk lenne arra, hogy változtassunk akár a számonkérések és értékelések rendszerén, akár a tananyagszervez...
(Forrás: Klubrádió)
--
2021.02.22.
Több általános iskolában teljesen online oktatásra állnak át a héten
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma azt közölte, hogy február 22-én összesen 159 óvodában van rendkívüli szünet, illetve 250 iskolában van elrendelt tantermen kívüli, digitális munkarend...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep