Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. december 21. péntek, 22:37

A kudarc érintése (idézet)

Erre a hétre nem terveztünk hozzászólást. Gondoltuk, mindenki az ünnepi készülődéssel van elfoglalva. Aztán megtaláltuk Terepmunkás blogján ezt a rövid szöveget. Kérdeztük, adja-e. Nem válaszolt. Mi pedig azt gondoltuk, hogy nagyon itt van a helye. Legyen tehát idézet…

Amit Terepmunkásról tudni lehet:
„Olvasónak derűs, tollforgatónak – billentyű-nyűvőnek, inkább keserű alkat vagyok.”
Ezt a blogján írja magáról.
Talán Hevesynek hívják. Vagy hevesi? Pest megyében él, tanít. Az iskolja neve Hevesy.

Most már jöjjön az idézet:

A kudarc érintése

A fele. Nem esik, nem jeges, nincs piac. Tegnap még mindenki, ma csak fele. Képtelen vagyok normálisan levezetni a reggeli beszélgetőkört. Persze ők nincsenek. Mindegyikük iskolakerülés, mulasztások miatt túlkoros. Tudom, látom, járom. Otthon akadozik a fűtés, esetleges a kaja, mindennapos a nincs. Hét éve ismerem a családokat, nagymamától újszülöttig. Nincs köztük, ki szakmát szerzett, nincs ki bejelentett munkaviszonyt mondhatna magáénak, nincs hol reggel csörögne az óra, menni kell. Tél van, a furgonok se nyomják a dudát az utca végén, feketén se lehet állványozni, aszfaltozni menni. A hely, az iskolához közel, gyalog is érhetős távolság, de van, mert intéztük gyermekjóléttel bérlet a helyi buszra, csizma a lábra és étkezés és tanszer. Van nap mint nap meghalás Nekem, csak ne emeljek hangot ott, hol hazai norma az emelt hang, mert ki beszél hangosabban, az hallgattatik meg és lesz elsőbb. Van dráma és kooperatív tanulás-tanítás, van differenciálás és saját csoportszabály. De gyerek az nincs, mert nem jön be. Felteszem a kezem.

Az eredeti szöveg Terepmunkás blogján.

5 üzenet

  1. terepmunkás szerint:

    Bocs, válaszoltam.Még aznap, hogy írtatok emailben. Pest megyében élek, tanítok. az iskolám neve Hevesy.

  2. a szerk. szerint:

    Kedves Terepmunkás!
    Ebben az esetben elnézésedet kérjük. Nem tudom, hova kavarodott el a válaszod. Remélem, azt válaszoltad, hogy mehet.
    A szöveged irodalmian tömör. Ráadásul egy újabb nézőpontot tesz hozzá az eddigi „kongresszusi” megszólalásokhoz. Nekem nagyon fontos, hogy ezek a szavak itt is olvashatók.

  3. Péter-Pál szerint:

    Itt érzem azt, hogy eljutottunk a társadalmi problémáknak ahhoz a szintjéhez, amit az iskola már nem tud kezelni (magában nem is alkalmas rá). Ezért nem szól senki.

  4. terepmunkás szerint:

    Igen. Olvassátok el Debreceni József cikkét!http://nol.hu/cikk/477395/
    Sok állításával vitatkozom, de a dolog mégis megfontolandó.

  5. Szekszárdi Juli szerint:

    A romakérdéssel kapcsolatban valóban érdemes megnézni Debreceni József elgondolkodtató írását. És feltétlenül kísérjétek figyelemmel Takács Géza Roma naplóját,amelynek már a 27. része is megjelent a Heti Ökopol honlapon http://ttfk.hu/hetiokopol/. Ezen kívül ajánlom a a múlt szombaton (január 12-én 17 óra után) elhangzott Én hetem című rádióműsort, ahol, György Péter és Kende Ágnes beszélgetett a roma integráció problémaköréről. Elérhető az MR1 Kossuth Rádió hangtárában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep