Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. december 21. péntek, 22:37

A kudarc érintése (idézet)

Erre a hétre nem terveztünk hozzászólást. Gondoltuk, mindenki az ünnepi készülődéssel van elfoglalva. Aztán megtaláltuk Terepmunkás blogján ezt a rövid szöveget. Kérdeztük, adja-e. Nem válaszolt. Mi pedig azt gondoltuk, hogy nagyon itt van a helye. Legyen tehát idézet…

Amit Terepmunkásról tudni lehet:
„Olvasónak derűs, tollforgatónak – billentyű-nyűvőnek, inkább keserű alkat vagyok.”
Ezt a blogján írja magáról.
Talán Hevesynek hívják. Vagy hevesi? Pest megyében él, tanít. Az iskolja neve Hevesy.

Most már jöjjön az idézet:

A kudarc érintése

A fele. Nem esik, nem jeges, nincs piac. Tegnap még mindenki, ma csak fele. Képtelen vagyok normálisan levezetni a reggeli beszélgetőkört. Persze ők nincsenek. Mindegyikük iskolakerülés, mulasztások miatt túlkoros. Tudom, látom, járom. Otthon akadozik a fűtés, esetleges a kaja, mindennapos a nincs. Hét éve ismerem a családokat, nagymamától újszülöttig. Nincs köztük, ki szakmát szerzett, nincs ki bejelentett munkaviszonyt mondhatna magáénak, nincs hol reggel csörögne az óra, menni kell. Tél van, a furgonok se nyomják a dudát az utca végén, feketén se lehet állványozni, aszfaltozni menni. A hely, az iskolához közel, gyalog is érhetős távolság, de van, mert intéztük gyermekjóléttel bérlet a helyi buszra, csizma a lábra és étkezés és tanszer. Van nap mint nap meghalás Nekem, csak ne emeljek hangot ott, hol hazai norma az emelt hang, mert ki beszél hangosabban, az hallgattatik meg és lesz elsőbb. Van dráma és kooperatív tanulás-tanítás, van differenciálás és saját csoportszabály. De gyerek az nincs, mert nem jön be. Felteszem a kezem.

Az eredeti szöveg Terepmunkás blogján.

5 üzenet

  1. terepmunkás szerint:

    Bocs, válaszoltam.Még aznap, hogy írtatok emailben. Pest megyében élek, tanítok. az iskolám neve Hevesy.

  2. a szerk. szerint:

    Kedves Terepmunkás!
    Ebben az esetben elnézésedet kérjük. Nem tudom, hova kavarodott el a válaszod. Remélem, azt válaszoltad, hogy mehet.
    A szöveged irodalmian tömör. Ráadásul egy újabb nézőpontot tesz hozzá az eddigi „kongresszusi” megszólalásokhoz. Nekem nagyon fontos, hogy ezek a szavak itt is olvashatók.

  3. Péter-Pál szerint:

    Itt érzem azt, hogy eljutottunk a társadalmi problémáknak ahhoz a szintjéhez, amit az iskola már nem tud kezelni (magában nem is alkalmas rá). Ezért nem szól senki.

  4. terepmunkás szerint:

    Igen. Olvassátok el Debreceni József cikkét!http://nol.hu/cikk/477395/
    Sok állításával vitatkozom, de a dolog mégis megfontolandó.

  5. Szekszárdi Juli szerint:

    A romakérdéssel kapcsolatban valóban érdemes megnézni Debreceni József elgondolkodtató írását. És feltétlenül kísérjétek figyelemmel Takács Géza Roma naplóját,amelynek már a 27. része is megjelent a Heti Ökopol honlapon http://ttfk.hu/hetiokopol/. Ezen kívül ajánlom a a múlt szombaton (január 12-én 17 óra után) elhangzott Én hetem című rádióműsort, ahol, György Péter és Kende Ágnes beszélgetett a roma integráció problémaköréről. Elérhető az MR1 Kossuth Rádió hangtárában.

Hozzászólás a(z) a szerk. bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep