Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. február 6. szombat, 10:15

A TANÁR IS EMBER, DE NEM AZ A DOLGA –PÉ avagy egy könnyű zseni

Először csak anyuka jól nevelt fiacskája mosolyog rám tisztelettudóan. Másodszor rájövök, hogy felsőfokon beszél angolul, pedig nem volt anyanyelvű tanára. Harmadszorra megnyeri a matekversenyt, de akkor telik be a pohár, amikor anyuka megmutatja PÉ díjnyertes rajzait, figyelmeztetve, hogy én azokat „nem láttam”, mert a gyerek nem szereti, ha mások tudnak róla. Szóval, még szerény is. Hja, van neki mire.

Lesz is irigye, gondoltam, de láss csodát, nem lett. A háromdimenziós Antigoné-jelenet kartonból azonnal lefegyverzett mindenkit.

A legkönnyebb tanítványaim egyike volt a 38 év alatt – csak békén kellett hagyni. Békén, ha késett, ha bohóckodott, ha lógott, márpedig azt nagyon tudott─ egyik osztálytársa szerint tíz-alkalmas bérlete volt az iskolára. Körülbelül. Ő volt az, akinek szinte fölösleges volt iskolába járni. Abból lett volna ötös, amiből akar. De nem akart.  

Nem volt rá ideje. Nappal nyitott szemmel aludt, éjszaka alkotott. Rajzolt, tervezett, tudatosan készült a pályára. Közben apjának segített kiállítás szervezésben-építésben, anyjának öccse nevelésében – egyszóval volt dolga elég.

Az órán türelmesen kivárta, míg a többi kapcsol. Saját bevallása szerint egyetlen kötelezőt olvasott el – azt is csak félig. Ez azonban elég volt neki ahhoz, hogy az érettségin a választott témát ügyesen arra hajlítva, kiemelkedő érvelést írjon. Amikor kíváncsiságból elolvastam, azt mondtam neki ─ ezt a pofátlanságot! A magyartanára vihogva írta rá a maximális pontszámot. Mindenből jelesre érettségizett. Tanár-diák úgy röhögött, mintha maga követte volna el ezt a csínyt.

Még hogy az iskola kiöli a kreativitást! Ugyan kérem, kevesek vagyunk mi ahhoz!

Vass Judit

Kapcsolódó linkek

Készülő Arc

Gyávaságom története

Most, vagy soha!

Apokalipszis most

 …a rezet

 Az EJNYE mágiája

 Sárga

Vény nélkül

És megint előlről…

Vass Judit oldala

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep