Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. december 18. péntek, 16:43
Címkék:

Folytatódik óratervpályázatunk!

Nagy örömünkre a határidő lejárta ellenére is folyamatosan érkeznek hozzánk a nyilvánosságnak felajánlott óratervek. Köszönet érte! Most, a pályázók díjazásával lezárjuk az első fordulót, de csak azért, hogy azonnal meghirdethessük a folytatást.

Érdemes továbbra is figyelni Frissítsük együtt az óratervek rovatot! felcímű írásainkat, mert több izgalmas óraterv vár még közlésre; szerzőiknek köszönjük a munkát, amit a Dinasztia Könyvkiadó könyvcsomagjával honorálunk.

Szerkesztőbizottságunk a november 30-ig beérkezett óratervek közül választotta ki a nyerteseket, akiket 25 000, 15 000 és 10 000 Ft-os könyvutalvánnyal jutalmazunk.
Első díjat nyert Simon Gabriella Konfliktuskezelés – az iskolában című óratervével.
Második lett Jantner Pálné Matekóra babzsákkal című munkája, míg a harmadik díjat Bertáné Márta Edit kapta Családom karácsonya című órájára.

A nyerteseknek gratulálunk, olvasóinknak pedig javasoljuk, hogy ki-ki érdeklődésének és osztályának megfelelően próbálja ki a pályázatunkra beküldött, már megjelent és a továbbiakban megjelenő foglalkozásterveket vagy akár azok részleteit! Reméljük, a színes kínálat sokaknak nyújt majd új ötleteket.

S hogy a továbbiakban bővíteni tudjuk ezt a kínálatot, folytatjuk a Frissítsük együtt az óratervek rovatot! című pályázatunkat. Folyamatosan várjuk az írásokat, s a közlésre alkalmas művek szerzőit a Dinasztia Könyvkiadó Modern pedagógia a gyakorlatban című sorozatának egy-egy kötetével honoráljuk.

A választható művek:
Tanulástanítás? – Élvezetes tanulás
Tehetünk ellene? – A gyermeki agresszió
Óriás leszel! – A tehetséges gyerek
Osztályozás? Szöveges értékelés?

Hogyan készítsem el az óratervemet?

Strukturáltan és áttekinthetően, hasonlóképpen a már megjelent óratervek felépítéséhez. Az alábbi sablont ajánlásképpen közöljük; természetesen, ha nem áll kézre, nem kötelező ezt alkalmazni, azt azonban kérjük, hogy mindenképpen áttekinthető struktúrában jelenjenek meg az előkészületekre, illetve a foglalkozás megtartására vonatkozó konkrét információk, instrukciók. Az óraterv leírása ne legyen több két A/4-es oldalnál!

A javasolt vázlat

  • A foglalkozás rövid leírása (néhány áttekintő mondat, hogy el tudjuk képzelni a foglalkozást);
  • javasolt létszám (természetesen minimum-maximum);
  • időigény;
  • eszközök;
  • a munka menete (az egyes munkafázisok néhány mondatban, saját időkeretükkel);
  • értékelés;
  • várható eredmények (mindaz a pozitívum, ami a foglalkozás kapcsán történik, történhet);
  • várható nehézségek, veszélyek (amire érdemes előre felkészülni – hogyan előzhetőek meg?);
  • további megjegyzések (ha van olyan körülmény, amit a foglalkozásod megválasztása, megvalósítása szempontjából meghatározónak tartasz – például az iskola, a diákok sajátos adottságai, időzítés).

Mellékletek

Ha a foglalkozás során szöveges vagy képes háttéranyagot használsz, a könnyebb felhasználhatóság érdekében fontos, hogy azt is csatold, így a foglalkozásterved mellett az is letölthető lesz a honlapról. Ugyanígy közölhetsz linkeket is, de persze hivatkozhatsz pontosan megnevezett könyvekre vagy filmekre, ha a foglalkozásodat ilyenre építetted.

Ha a diákok instrukciós lap alapján dolgozzák fel a feladatokat, mellékletként ezt a feladatlapot is küldd el nekünk!

Leendő szerzőinknek és a foglalkozások felhasználóinak élvezetes munkát kívánunk!

OFOE

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.03.30.
DK: A közalkalmazotti státusz eltörlése nem szolgálja a tanárok érdekét
A párt úgy véli, a „státusztörvénnyel” a tanárok szakmai szabadsága még jobban csökken, még kiszolgáltatottabbak lesznek a tankerületi központnak. A párt közleményében emlékeztet...
(Forrás: Index)
--
2023.03.30.
Nagyon leszakadtak a magyar kistelepüléseken élők digitális képességei
Az Eurostat friss adatai szerint az Európai Unió 16-74 év közötti lakosainak csak a bő negyede rendelkezik az alapvetőnél magasabb digitális kompetenciákkal. A nagyvárosokban ez az arány 33...
(Forrás: g7.hu)
--
2023.03.29.
Musk, Harari és Wozniak is kéri, hogy álljanak le minden nagyobb mesterséges intelligencia kísérlettel
A Future of Life non-profit kutatóintézet petíciójában azt írják, hatékony mesterséges intelligencia rendszereket csak akkor szabad kifejleszteni, ha biztosak vagyunk abban, hogy a hatásaik...
(Forrás: 444.hu)
--
2023.03.27.
Asperger: a névadó mint szindróma. A náci örökség és a gyógypedagógia emlékezete. Ugrai János írása
Különös módon alakul az Asperger-szindrómának mint elnevezésnek a sorsa. És az elnevezés körüli fordulatok mögött egy jóval súlyosabb dráma húzódik meg. Talán nem árt mindkét aspektusra...
(Forrás: tani-tani online)
--
2023.03.23.
AZ ORSZÁGOS KÖZNEVELÉSI TANÁCS MŰKÖDÉSÉNEK ÉS ÚJJÁVÁLASZTÁSÁNAK ANOMÁLIÁI
Korábban beszámoltunk róla, hogy egy nyílt levéllel kerestük meg az Országos Köznevelési Tanács civil szervezeti képviselőit (OKNT), mivel mandátuma lejárt, de a pedagógus civil szervezeteket...
(Forrás: ckpinfo)
--
2023.03.23.
Komoly kutatáson alapuló rövidfilmsorozat hívja fel a figyelmet az oktatás problémás területeire
Március 5-én délután mutatták be azt az öt, egyenként nyolcperces kisfilmet, amit a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. (T-Tudok Zrt.) és a Kreatív Tanulás és Oktatá...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep