Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. december 18. péntek, 16:43
Címkék:

Folytatódik óratervpályázatunk!

Nagy örömünkre a határidő lejárta ellenére is folyamatosan érkeznek hozzánk a nyilvánosságnak felajánlott óratervek. Köszönet érte! Most, a pályázók díjazásával lezárjuk az első fordulót, de csak azért, hogy azonnal meghirdethessük a folytatást.

Érdemes továbbra is figyelni Frissítsük együtt az óratervek rovatot! felcímű írásainkat, mert több izgalmas óraterv vár még közlésre; szerzőiknek köszönjük a munkát, amit a Dinasztia Könyvkiadó könyvcsomagjával honorálunk.

Szerkesztőbizottságunk a november 30-ig beérkezett óratervek közül választotta ki a nyerteseket, akiket 25 000, 15 000 és 10 000 Ft-os könyvutalvánnyal jutalmazunk.
Első díjat nyert Simon Gabriella Konfliktuskezelés – az iskolában című óratervével.
Második lett Jantner Pálné Matekóra babzsákkal című munkája, míg a harmadik díjat Bertáné Márta Edit kapta Családom karácsonya című órájára.

A nyerteseknek gratulálunk, olvasóinknak pedig javasoljuk, hogy ki-ki érdeklődésének és osztályának megfelelően próbálja ki a pályázatunkra beküldött, már megjelent és a továbbiakban megjelenő foglalkozásterveket vagy akár azok részleteit! Reméljük, a színes kínálat sokaknak nyújt majd új ötleteket.

S hogy a továbbiakban bővíteni tudjuk ezt a kínálatot, folytatjuk a Frissítsük együtt az óratervek rovatot! című pályázatunkat. Folyamatosan várjuk az írásokat, s a közlésre alkalmas művek szerzőit a Dinasztia Könyvkiadó Modern pedagógia a gyakorlatban című sorozatának egy-egy kötetével honoráljuk.

A választható művek:
Tanulástanítás? – Élvezetes tanulás
Tehetünk ellene? – A gyermeki agresszió
Óriás leszel! – A tehetséges gyerek
Osztályozás? Szöveges értékelés?

Hogyan készítsem el az óratervemet?

Strukturáltan és áttekinthetően, hasonlóképpen a már megjelent óratervek felépítéséhez. Az alábbi sablont ajánlásképpen közöljük; természetesen, ha nem áll kézre, nem kötelező ezt alkalmazni, azt azonban kérjük, hogy mindenképpen áttekinthető struktúrában jelenjenek meg az előkészületekre, illetve a foglalkozás megtartására vonatkozó konkrét információk, instrukciók. Az óraterv leírása ne legyen több két A/4-es oldalnál!

A javasolt vázlat

  • A foglalkozás rövid leírása (néhány áttekintő mondat, hogy el tudjuk képzelni a foglalkozást);
  • javasolt létszám (természetesen minimum-maximum);
  • időigény;
  • eszközök;
  • a munka menete (az egyes munkafázisok néhány mondatban, saját időkeretükkel);
  • értékelés;
  • várható eredmények (mindaz a pozitívum, ami a foglalkozás kapcsán történik, történhet);
  • várható nehézségek, veszélyek (amire érdemes előre felkészülni – hogyan előzhetőek meg?);
  • további megjegyzések (ha van olyan körülmény, amit a foglalkozásod megválasztása, megvalósítása szempontjából meghatározónak tartasz – például az iskola, a diákok sajátos adottságai, időzítés).

Mellékletek

Ha a foglalkozás során szöveges vagy képes háttéranyagot használsz, a könnyebb felhasználhatóság érdekében fontos, hogy azt is csatold, így a foglalkozásterved mellett az is letölthető lesz a honlapról. Ugyanígy közölhetsz linkeket is, de persze hivatkozhatsz pontosan megnevezett könyvekre vagy filmekre, ha a foglalkozásodat ilyenre építetted.

Ha a diákok instrukciós lap alapján dolgozzák fel a feladatokat, mellékletként ezt a feladatlapot is küldd el nekünk!

Leendő szerzőinknek és a foglalkozások felhasználóinak élvezetes munkát kívánunk!

OFOE

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.12.
Horn Gábor: Az erősek, a bosszúállók, a kicsinyesek világa
A vasalódeszkás tanár esete is mutatja, hogy a NER oktatáspolitikája megalázza, elsöpri, kiiktatja azt, aki bárhogyan is eltér a sorvezetőtől. Ráadásul az ellenállásnak legjobb szándé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.11.
Pygmalion-effektus vagy fejlesztés? Adalékok és értelmezési lehetőségek az iskolarendszer alulteljesítésének és méltányossági mutatóinak összefüggésrendszerében. Asztalos György írása
Jelen dolgozat egy konkrét, mégis tipikusnak tekinthető intézmény országos kompetenciamérési eredményeire épülő esettanulmány. Ugyanakkor segédletnek is felfogható, ha valaki saját iskol...
(Forrás: tani-tani online)
--
2020.07.11.
A BM, az Emmi és az ORFK sem adott választ arra, hogy valós-e az iskolaőrök véletlenül kiderült fizetése
A kormány az iskolai erőszak megfékezésére bevezeti az iskolaőrséget, amely külön rendészeti szervként jön létre, az őrök pedig gázspray-t, rendőrbotot és bilincset is használhatnak...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.07.10.
Maruzsa: Sikeres volt az idei tanév, hatalmasat csökkent a bukások száma
Sikeresnek értékelte a koronavírus-járvány miatt tantermen kívüli, digitális munkarendben befejezett elmúlt tanév lezárását a köznevelésért felelős államtitkár csütörtökön sajtó...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.09.
SZAKKÉPZÉS – TE MÁR MEGKAPTAD A VÉGKIELÉGÍTÉSEDET?
Mivel a továbbfoglalkoztatást nem vállaló közalkalmazottak jogviszonya 2020. július 1. napjával, automatikusan megszűnik, így a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.07.09.
Klebelsberg Központ: álhír, hogy fejenként 1000 forintos jutalmat kaptak a pedagógusok, mert az intézmények 1000/fő pluszjuttatást kaptak
Fejenként kerek ezer forinttal honorálta pedagógusai egy jelentősebb csoportját a veszprémi tankerület pedagógusnap alkalmából, szemléztük mi is tegnap a magyarnarancs.hu cikkét. Bár a Narancs...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep