Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. december 18. péntek, 16:43
Címkék:

Folytatódik óratervpályázatunk!

Nagy örömünkre a határidő lejárta ellenére is folyamatosan érkeznek hozzánk a nyilvánosságnak felajánlott óratervek. Köszönet érte! Most, a pályázók díjazásával lezárjuk az első fordulót, de csak azért, hogy azonnal meghirdethessük a folytatást.

Érdemes továbbra is figyelni Frissítsük együtt az óratervek rovatot! felcímű írásainkat, mert több izgalmas óraterv vár még közlésre; szerzőiknek köszönjük a munkát, amit a Dinasztia Könyvkiadó könyvcsomagjával honorálunk.

Szerkesztőbizottságunk a november 30-ig beérkezett óratervek közül választotta ki a nyerteseket, akiket 25 000, 15 000 és 10 000 Ft-os könyvutalvánnyal jutalmazunk.
Első díjat nyert Simon Gabriella Konfliktuskezelés – az iskolában című óratervével.
Második lett Jantner Pálné Matekóra babzsákkal című munkája, míg a harmadik díjat Bertáné Márta Edit kapta Családom karácsonya című órájára.

A nyerteseknek gratulálunk, olvasóinknak pedig javasoljuk, hogy ki-ki érdeklődésének és osztályának megfelelően próbálja ki a pályázatunkra beküldött, már megjelent és a továbbiakban megjelenő foglalkozásterveket vagy akár azok részleteit! Reméljük, a színes kínálat sokaknak nyújt majd új ötleteket.

S hogy a továbbiakban bővíteni tudjuk ezt a kínálatot, folytatjuk a Frissítsük együtt az óratervek rovatot! című pályázatunkat. Folyamatosan várjuk az írásokat, s a közlésre alkalmas művek szerzőit a Dinasztia Könyvkiadó Modern pedagógia a gyakorlatban című sorozatának egy-egy kötetével honoráljuk.

A választható művek:
Tanulástanítás? – Élvezetes tanulás
Tehetünk ellene? – A gyermeki agresszió
Óriás leszel! – A tehetséges gyerek
Osztályozás? Szöveges értékelés?

Hogyan készítsem el az óratervemet?

Strukturáltan és áttekinthetően, hasonlóképpen a már megjelent óratervek felépítéséhez. Az alábbi sablont ajánlásképpen közöljük; természetesen, ha nem áll kézre, nem kötelező ezt alkalmazni, azt azonban kérjük, hogy mindenképpen áttekinthető struktúrában jelenjenek meg az előkészületekre, illetve a foglalkozás megtartására vonatkozó konkrét információk, instrukciók. Az óraterv leírása ne legyen több két A/4-es oldalnál!

A javasolt vázlat

  • A foglalkozás rövid leírása (néhány áttekintő mondat, hogy el tudjuk képzelni a foglalkozást);
  • javasolt létszám (természetesen minimum-maximum);
  • időigény;
  • eszközök;
  • a munka menete (az egyes munkafázisok néhány mondatban, saját időkeretükkel);
  • értékelés;
  • várható eredmények (mindaz a pozitívum, ami a foglalkozás kapcsán történik, történhet);
  • várható nehézségek, veszélyek (amire érdemes előre felkészülni – hogyan előzhetőek meg?);
  • további megjegyzések (ha van olyan körülmény, amit a foglalkozásod megválasztása, megvalósítása szempontjából meghatározónak tartasz – például az iskola, a diákok sajátos adottságai, időzítés).

Mellékletek

Ha a foglalkozás során szöveges vagy képes háttéranyagot használsz, a könnyebb felhasználhatóság érdekében fontos, hogy azt is csatold, így a foglalkozásterved mellett az is letölthető lesz a honlapról. Ugyanígy közölhetsz linkeket is, de persze hivatkozhatsz pontosan megnevezett könyvekre vagy filmekre, ha a foglalkozásodat ilyenre építetted.

Ha a diákok instrukciós lap alapján dolgozzák fel a feladatokat, mellékletként ezt a feladatlapot is küldd el nekünk!

Leendő szerzőinknek és a foglalkozások felhasználóinak élvezetes munkát kívánunk!

OFOE

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep