|
Sajtófigyelő
2023.01.25. 23 év tanítás után felmondott a Karinthy Frigyes Gimnázium tanára, Berta Beáta Mint írta, most már azt a példát tudja mutatni, amelyet a legfontosabbnak tart: ha valahol nem becsülnek meg, ha a véleményed nem számít, ha megaláznak, mert azt hiszik, megtehetik, akkor ne... (Forrás: hvg.hu) --
2023.01.25. AZ ELIT MINDIG MEG FOGJA SZERVEZNI A SZÍNVONALAS OKTATÁST A GYEREKEINEK, A KORMÁNY PEDIG CSAK A SAJÁT ÉRTELMISÉGI RÉTEGÉNEK KINEVELÉSÉBEN ÉRDEKELT Van-e egyáltalán válság a hazai oktatásban, lehet-e valódi krízisről beszélni? – lépett egy lépéssel hátrébb a kerekasztalt megnyitó kérdésével a korábban az MTA Molekuláris Farmakol... (Forrás: Qubit) --
2023.01.25. A közszolgálati dolgozók a tanársztrájk mellett mozgósítanak Boros Péterné, az MKKSZ vezetője tavaly tavasszal elmondta, új sztrájktörvényre is szükség van, mert a jelenlegi a közszférában alkalmazhatatlannak minősül. A pedagógusok pedig – az eln... (Forrás: Mérce) --
2023.01.25. Gábor György–Sükösd Miklós: Egyetemi autonómia vagy pártállami alapítványok? A fideszes alapítványok létét az Európai Bizottság és 25 európai uniós kormány összeegyeztethetetlennek látja az egyetemi autonómia (és az azon alapuló tudományos, oktatási és tanszabads... (Forrás: 444.hu) --
2023.01.25. Nem tolonganak a magyar egyetemisták, hogy az Erasmus programban külföldön tanuljanak Vitás kérdés, hogy a nyelvvizsga előírása jó vagy rossz dolog. Az egyetemeknek gondoskodniuk kell arról, hogy a hallgatók minél magasabb szintű, értékes diplomával rendelkezzenek. Ugyanakkor... (Forrás: Népszava) --
2023.01.25. Ezek a legelismertebb, legjobban fizető szakmák 2023-ban: még mindig kevesen vágnak bele? Nincsenek most könnyű helyzetben a pályaválasztás előtt állók. Nehéz ugyanis olyan szakmát találni, amelyet megbecsülés övez, hasznos tevékenység a társadalom számára, és még jól... (Forrás: Pénzcentrum) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
részlet egy tudósításból: "Hoffmann Rózsa hozzátette: szakítanak azzal a szolgáltatói szemlélettel, amely mindenáron a piac igényeit próbálta követni és nem a nemzetstratégiai célokat. Utóbbi szempontok alapján dőlnek el a jövőben olyan kérdések, mint például a keretszám, és hogy miként tudják egyensúlyba hozni a minőségi felsőoktatást. Nem a hat-hét minőségi egyetem megerősítését tervezik, hanem egyenlőségre törekednek.
– Véget akarunk vetni annak az időnek, amikor egy pedagógust azért elítélt a közvélemény vagy a felettese, mert rendet követelt az órán – jelentette ki."
mik azok a nemzetstratégiai célok?
hogyan lesz minőségi felsőoktatás, ha nem lesz minőségi egyetem?
konkrétan mit jelent, hogy a pedagógus rendet tart? síri csend, hátratett kéz, frontális osztálymunka?
"..rendet követelt.."
árulkodó szóhasználat. nem rendet teremt, hanem követel.
A konzultáción – több más mellett – két kérdésre
összpontosítanék:
1. Csonkul-e a szekularitás a nem egyházi iskolákban
2.Hogy képzelik, hogy a pedagógusok (különösen a hátrányos helyzetű, sok deviánst tömörítő iskolatípusokban, körzetekben, tanintézményekben)
felsőbb jogi rendelkezésekkel kikényszeríthető
gyors paradigmaváltásra képesek, elfogadják-e a felgyorsítást?
Az of.-i delegátusok – javasolnám – szenvedéllyel
álljanak ki egy országosan reprezentatív pedagógus- és pedagógusvezetői átfogó egészségvizsgálat mellett,mert annak eredményei
a pedagógusmunka mai valóságos minősége tekintetében fontos igazodási pontokat adhatnának
a formálódó új oktatáspolitika számára. Azzal az
ismeretanyaggal sok korábbi hibát ki lehetne
kerülni az ágazat irányításában(az általánosságoktól eljutva az árnyalatokig).