|
Sajtófigyelő
2021.01.14. Törölték az érettségi elhalasztását szorgalmazó petíciót Mi is beszámoltunk róla, hogy egy végzős diák petíciót indított azért, hogy idén ne tartsák meg az érettségiket, inkább az év végi jegyek alapján zárják le a középiskolai tanulmá... (Forrás: hvg.hu) --
2021.01.13. Az oktatási módszer, ami előhozza alkotó énünket Újszerű megközelítéssel találkozhatunk a Budapesti Metropolitan Egyetemen: az intézmény célja hogy önazonos, motivált és életrevaló alkotókat képezzen. Ehhez igazodik az intézmény haz... (Forrás: eduline) --
2021.01.13. Pálinkás József: Az egyetemi modellváltás a Fidesznek csak hatalmi kérdés Az egyetemek megkapják a költségvetésüket, működhetnek. Lényegi szerkezeti változás sem történik, ahogyan az első ilyen egyetemi átalakulásnál, vagy a Magyar Tudományos Akadémiától... (Forrás: hvg.hu) --
2021.01.13. A kormány sem az érettségi időpontján, sem a szabályain nem tervez változtatni Az érettségi vizsgákig még csaknem négy hónap van hátra, de a kormány nem tervez változtatni az érettségi szabályain és időpontján sem - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának... (Forrás: 444.hu) --
2021.01.12. Első körben a pedagógusok tíz százaléka kapja meg a vakcinát Legalább tizenhatezer pedagógus kerülhet be a központi oltási terv harmadik ütemébe, ennyien már biztosan betöltötték a 60. életévüket a nevelők közül. Maruzsa Zoltán köznevelési á... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2021.01.12. Maruzsa üzent a PDSZ-nek: Nyitva maradnak az általános iskolák és óvodák Ahol csak lehet, nyitva maradnak az általános iskolák és óvodák – mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős államtitkára a Kossuth rádióban. Maruzsa... (Forrás: hvg.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
óraterv
ünnep |
||||
|
részlet egy tudósításból: "Hoffmann Rózsa hozzátette: szakítanak azzal a szolgáltatói szemlélettel, amely mindenáron a piac igényeit próbálta követni és nem a nemzetstratégiai célokat. Utóbbi szempontok alapján dőlnek el a jövőben olyan kérdések, mint például a keretszám, és hogy miként tudják egyensúlyba hozni a minőségi felsőoktatást. Nem a hat-hét minőségi egyetem megerősítését tervezik, hanem egyenlőségre törekednek.
– Véget akarunk vetni annak az időnek, amikor egy pedagógust azért elítélt a közvélemény vagy a felettese, mert rendet követelt az órán – jelentette ki."
mik azok a nemzetstratégiai célok?
hogyan lesz minőségi felsőoktatás, ha nem lesz minőségi egyetem?
konkrétan mit jelent, hogy a pedagógus rendet tart? síri csend, hátratett kéz, frontális osztálymunka?
"..rendet követelt.."
árulkodó szóhasználat. nem rendet teremt, hanem követel.
A konzultáción – több más mellett – két kérdésre
összpontosítanék:
1. Csonkul-e a szekularitás a nem egyházi iskolákban
2.Hogy képzelik, hogy a pedagógusok (különösen a hátrányos helyzetű, sok deviánst tömörítő iskolatípusokban, körzetekben, tanintézményekben)
felsőbb jogi rendelkezésekkel kikényszeríthető
gyors paradigmaváltásra képesek, elfogadják-e a felgyorsítást?
Az of.-i delegátusok – javasolnám – szenvedéllyel
álljanak ki egy országosan reprezentatív pedagógus- és pedagógusvezetői átfogó egészségvizsgálat mellett,mert annak eredményei
a pedagógusmunka mai valóságos minősége tekintetében fontos igazodási pontokat adhatnának
a formálódó új oktatáspolitika számára. Azzal az
ismeretanyaggal sok korábbi hibát ki lehetne
kerülni az ágazat irányításában(az általánosságoktól eljutva az árnyalatokig).