Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. szeptember 29. szerda, 21:27

Meghívó a nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárától

A szakmai civil szervezetek vezetői a héten meghívót kaptak az oktatási államtitkártól, dr. Hoffmann Rózsától egyeztető beszélgetésre a közös stratégiai kérdésekről. A találkozóra október 5-én kerül sor. Az eseményre egy órát szánnak: fél órás időtartamban kapunk tájékoztatást a közoktatás fejlesztési elképzeléseiről, és egy fél óra marad az együttműködés lehetőségeinek vázolására.

Előzetesen írásos javaslatokat is fogadnak, javíthatatlan optimistákként reménykedni próbálunk tehát abban, hogy a találkozó nem csupán formális esemény lesz, hanem egy érdemi együttműködés első állomása. A meghívó levelet elektronikus úton elküldtem az OFOE tagjainak, de jó lenne szélesebb körtől is visszajelzéseket kapni. Ezért kérek minden kedves Látogatót, hogy amennyiben van ötlete az iskolai nevelést, az osztályfőnöki tevékenységet illetően, írja meg kommentben vagy küldje el az egyesület Kapcsolatok rovatában feltüntetett e-mail címre.

Az összegyűlt javaslatokat összegezzük, és előzetesen elküldjük az illetékeseknek. Azokat a gondolatokat tudjuk figyelembe venni, amelyek legkésőbb hétfő reggelig megérkeznek. A kapcsolódó eseményekről természetesen folyamatos tájékoztatást adunk a honlapon.

Az egyesület elnöksége nevében
Szekszárdi Júlia elnök.

3 üzenet

  1. meseszép szerint:

    részlet egy tudósításból: "Hoffmann Rózsa hozzátette: szakítanak azzal a szolgáltatói szemlélettel, amely mindenáron a piac igényeit próbálta követni és nem a nemzetstratégiai célokat. Utóbbi szempontok alapján dőlnek el a jövőben olyan kérdések, mint például a keretszám, és hogy miként tudják egyensúlyba hozni a minőségi felsőoktatást. Nem a hat-hét minőségi egyetem megerősítését tervezik, hanem egyenlőségre törekednek.

    – Véget akarunk vetni annak az időnek, amikor egy pedagógust azért elítélt a közvélemény vagy a felettese, mert rendet követelt az órán – jelentette ki."
    mik azok a nemzetstratégiai célok?
    hogyan lesz minőségi felsőoktatás, ha nem lesz minőségi egyetem?
    konkrétan mit jelent, hogy a pedagógus rendet tart? síri csend, hátratett kéz, frontális osztálymunka?

  2. meseszép szerint:

    "..rendet követelt.."
    árulkodó szóhasználat. nem rendet teremt, hanem követel.

  3. Kronstein Gábor szerint:

    A konzultáción – több más mellett – két kérdésre
    összpontosítanék:
    1. Csonkul-e a szekularitás a nem egyházi iskolákban
    2.Hogy képzelik, hogy a pedagógusok (különösen a hátrányos helyzetű, sok deviánst tömörítő iskolatípusokban, körzetekben, tanintézményekben)
    felsőbb jogi rendelkezésekkel kikényszeríthető
    gyors paradigmaváltásra képesek, elfogadják-e a felgyorsítást?
    Az of.-i delegátusok – javasolnám – szenvedéllyel
    álljanak ki egy országosan reprezentatív pedagógus- és pedagógusvezetői átfogó egészségvizsgálat mellett,mert annak eredményei
    a pedagógusmunka mai valóságos minősége tekintetében fontos igazodási pontokat adhatnának
    a formálódó új oktatáspolitika számára. Azzal az
    ismeretanyaggal sok korábbi hibát ki lehetne
    kerülni az ágazat irányításában(az általánosságoktól eljutva az árnyalatokig).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.03.
„Ha minden tanár feláll, felborul a rendszer. Álljatok fel, veletek vagyunk!” – ismét a kirúgott tanárokért tüntettek a Kölcseynél
Több százan öltöttek kockás ruhát, hogy szolidaritást vállaljanak a sztrájkjog ellehetetlenítése miatt polgári engedetlenséget választó pedagógusokkal.A korai időpont ellenére hétfő...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.10.02.
A fogyatékosság a középkorban. Csizmárné Gede Erika Judit írása
A középkori társadalom emberének képzeletét a „csoda” uralta. A „csodák” közé sorolódtak a különféle fogyatékossággal születetett gyermekek is. Jelenlétük az elképzelt lényekkel...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.10.02.
Diákonként havi nyolcezer forint segítséget vár a szülőktől egy budapesti iskola
A tanárok fizetése olyan alacsony, hogy több kollégájuknak megélhetési gondja van, ezért csak idén már a tanári gárdájuk 10 százaléka a hivatás elhagyására kényszerült. Ezzel elindult...
(Forrás: Infostart)
--
2022.09.29.
Bódis Kriszta – Hegymenet (podcast)
Hogyan működik az a program, amely egy reménytelen cigánytelepről is képes ott született gyerekeket az egyetemig elvezetni? És mi motiválja, mi hajtja a Van helyed rendszer megalkotóját munk...
(Forrás: Az élet, meg minden podcast)
--
2022.09.29.
L.Ritók Nóra: Amit a jövő hozhat
Ám ahhoz, hogy a családjukból kiemelt gyerekek stabilizálódjanak, nagyon erős szakmai segítség kellene. Ezek a kicsik-nagyok mind traumatizáltak, szörnyű dolgokon mentek keresztül, és egé...
(Forrás: viszont.hu)
--
2022.09.29.
Gyarmathy Éva: „A munka világa is kreatív agyakért kiált”
Fontos a tér, az alkotó klíma, de nem hiányozhat a kreativitásból a kidolgozás, a befektetendő munka – a kreatív működés „kemény része”. Meg kell tanulni módszeresen gondolkodni....
(Forrás: g7.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep