Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. szeptember 29. szerda, 21:27

Meghívó a nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárától

A szakmai civil szervezetek vezetői a héten meghívót kaptak az oktatási államtitkártól, dr. Hoffmann Rózsától egyeztető beszélgetésre a közös stratégiai kérdésekről. A találkozóra október 5-én kerül sor. Az eseményre egy órát szánnak: fél órás időtartamban kapunk tájékoztatást a közoktatás fejlesztési elképzeléseiről, és egy fél óra marad az együttműködés lehetőségeinek vázolására.

Előzetesen írásos javaslatokat is fogadnak, javíthatatlan optimistákként reménykedni próbálunk tehát abban, hogy a találkozó nem csupán formális esemény lesz, hanem egy érdemi együttműködés első állomása. A meghívó levelet elektronikus úton elküldtem az OFOE tagjainak, de jó lenne szélesebb körtől is visszajelzéseket kapni. Ezért kérek minden kedves Látogatót, hogy amennyiben van ötlete az iskolai nevelést, az osztályfőnöki tevékenységet illetően, írja meg kommentben vagy küldje el az egyesület Kapcsolatok rovatában feltüntetett e-mail címre.

Az összegyűlt javaslatokat összegezzük, és előzetesen elküldjük az illetékeseknek. Azokat a gondolatokat tudjuk figyelembe venni, amelyek legkésőbb hétfő reggelig megérkeznek. A kapcsolódó eseményekről természetesen folyamatos tájékoztatást adunk a honlapon.

Az egyesület elnöksége nevében
Szekszárdi Júlia elnök.

3 üzenet

  1. meseszép szerint:

    részlet egy tudósításból: "Hoffmann Rózsa hozzátette: szakítanak azzal a szolgáltatói szemlélettel, amely mindenáron a piac igényeit próbálta követni és nem a nemzetstratégiai célokat. Utóbbi szempontok alapján dőlnek el a jövőben olyan kérdések, mint például a keretszám, és hogy miként tudják egyensúlyba hozni a minőségi felsőoktatást. Nem a hat-hét minőségi egyetem megerősítését tervezik, hanem egyenlőségre törekednek.

    – Véget akarunk vetni annak az időnek, amikor egy pedagógust azért elítélt a közvélemény vagy a felettese, mert rendet követelt az órán – jelentette ki."
    mik azok a nemzetstratégiai célok?
    hogyan lesz minőségi felsőoktatás, ha nem lesz minőségi egyetem?
    konkrétan mit jelent, hogy a pedagógus rendet tart? síri csend, hátratett kéz, frontális osztálymunka?

  2. meseszép szerint:

    "..rendet követelt.."
    árulkodó szóhasználat. nem rendet teremt, hanem követel.

  3. Kronstein Gábor szerint:

    A konzultáción – több más mellett – két kérdésre
    összpontosítanék:
    1. Csonkul-e a szekularitás a nem egyházi iskolákban
    2.Hogy képzelik, hogy a pedagógusok (különösen a hátrányos helyzetű, sok deviánst tömörítő iskolatípusokban, körzetekben, tanintézményekben)
    felsőbb jogi rendelkezésekkel kikényszeríthető
    gyors paradigmaváltásra képesek, elfogadják-e a felgyorsítást?
    Az of.-i delegátusok – javasolnám – szenvedéllyel
    álljanak ki egy országosan reprezentatív pedagógus- és pedagógusvezetői átfogó egészségvizsgálat mellett,mert annak eredményei
    a pedagógusmunka mai valóságos minősége tekintetében fontos igazodási pontokat adhatnának
    a formálódó új oktatáspolitika számára. Azzal az
    ismeretanyaggal sok korábbi hibát ki lehetne
    kerülni az ágazat irányításában(az általánosságoktól eljutva az árnyalatokig).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.11.
Pygmalion-effektus vagy fejlesztés? Adalékok és értelmezési lehetőségek az iskolarendszer alulteljesítésének és méltányossági mutatóinak összefüggésrendszerében. Asztalos György írása
Jelen dolgozat egy konkrét, mégis tipikusnak tekinthető intézmény országos kompetenciamérési eredményeire épülő esettanulmány. Ugyanakkor segédletnek is felfogható, ha valaki saját iskol...
(Forrás: tani-tani online)
--
2020.07.11.
A BM, az Emmi és az ORFK sem adott választ arra, hogy valós-e az iskolaőrök véletlenül kiderült fizetése
A kormány az iskolai erőszak megfékezésére bevezeti az iskolaőrséget, amely külön rendészeti szervként jön létre, az őrök pedig gázspray-t, rendőrbotot és bilincset is használhatnak...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.07.10.
Maruzsa: Sikeres volt az idei tanév, hatalmasat csökkent a bukások száma
Sikeresnek értékelte a koronavírus-járvány miatt tantermen kívüli, digitális munkarendben befejezett elmúlt tanév lezárását a köznevelésért felelős államtitkár csütörtökön sajtó...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.09.
SZAKKÉPZÉS – TE MÁR MEGKAPTAD A VÉGKIELÉGÍTÉSEDET?
Mivel a továbbfoglalkoztatást nem vállaló közalkalmazottak jogviszonya 2020. július 1. napjával, automatikusan megszűnik, így a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2020.07.09.
Klebelsberg Központ: álhír, hogy fejenként 1000 forintos jutalmat kaptak a pedagógusok, mert az intézmények 1000/fő pluszjuttatást kaptak
Fejenként kerek ezer forinttal honorálta pedagógusai egy jelentősebb csoportját a veszprémi tankerület pedagógusnap alkalmából, szemléztük mi is tegnap a magyarnarancs.hu cikkét. Bár a Narancs...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.07.09.
Tanárokéval vetekedő fizetést és cafetériát ígérnek Baranya megyében a leendő iskolaőröknek
Iskolaőröket toborzó hirdetést szúrt ki a Magyar Hang a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság Facebook-oldalán, amely alapján 220 ezer forintos bruttó havi munkabérrel és bruttó 200 ezer...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep