Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. szeptember 29. szerda, 21:27

Meghívó a nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárától

A szakmai civil szervezetek vezetői a héten meghívót kaptak az oktatási államtitkártól, dr. Hoffmann Rózsától egyeztető beszélgetésre a közös stratégiai kérdésekről. A találkozóra október 5-én kerül sor. Az eseményre egy órát szánnak: fél órás időtartamban kapunk tájékoztatást a közoktatás fejlesztési elképzeléseiről, és egy fél óra marad az együttműködés lehetőségeinek vázolására.

Előzetesen írásos javaslatokat is fogadnak, javíthatatlan optimistákként reménykedni próbálunk tehát abban, hogy a találkozó nem csupán formális esemény lesz, hanem egy érdemi együttműködés első állomása. A meghívó levelet elektronikus úton elküldtem az OFOE tagjainak, de jó lenne szélesebb körtől is visszajelzéseket kapni. Ezért kérek minden kedves Látogatót, hogy amennyiben van ötlete az iskolai nevelést, az osztályfőnöki tevékenységet illetően, írja meg kommentben vagy küldje el az egyesület Kapcsolatok rovatában feltüntetett e-mail címre.

Az összegyűlt javaslatokat összegezzük, és előzetesen elküldjük az illetékeseknek. Azokat a gondolatokat tudjuk figyelembe venni, amelyek legkésőbb hétfő reggelig megérkeznek. A kapcsolódó eseményekről természetesen folyamatos tájékoztatást adunk a honlapon.

Az egyesület elnöksége nevében
Szekszárdi Júlia elnök.

3 üzenet

  1. meseszép szerint:

    részlet egy tudósításból: "Hoffmann Rózsa hozzátette: szakítanak azzal a szolgáltatói szemlélettel, amely mindenáron a piac igényeit próbálta követni és nem a nemzetstratégiai célokat. Utóbbi szempontok alapján dőlnek el a jövőben olyan kérdések, mint például a keretszám, és hogy miként tudják egyensúlyba hozni a minőségi felsőoktatást. Nem a hat-hét minőségi egyetem megerősítését tervezik, hanem egyenlőségre törekednek.

    – Véget akarunk vetni annak az időnek, amikor egy pedagógust azért elítélt a közvélemény vagy a felettese, mert rendet követelt az órán – jelentette ki."
    mik azok a nemzetstratégiai célok?
    hogyan lesz minőségi felsőoktatás, ha nem lesz minőségi egyetem?
    konkrétan mit jelent, hogy a pedagógus rendet tart? síri csend, hátratett kéz, frontális osztálymunka?

  2. meseszép szerint:

    "..rendet követelt.."
    árulkodó szóhasználat. nem rendet teremt, hanem követel.

  3. Kronstein Gábor szerint:

    A konzultáción – több más mellett – két kérdésre
    összpontosítanék:
    1. Csonkul-e a szekularitás a nem egyházi iskolákban
    2.Hogy képzelik, hogy a pedagógusok (különösen a hátrányos helyzetű, sok deviánst tömörítő iskolatípusokban, körzetekben, tanintézményekben)
    felsőbb jogi rendelkezésekkel kikényszeríthető
    gyors paradigmaváltásra képesek, elfogadják-e a felgyorsítást?
    Az of.-i delegátusok – javasolnám – szenvedéllyel
    álljanak ki egy országosan reprezentatív pedagógus- és pedagógusvezetői átfogó egészségvizsgálat mellett,mert annak eredményei
    a pedagógusmunka mai valóságos minősége tekintetében fontos igazodási pontokat adhatnának
    a formálódó új oktatáspolitika számára. Azzal az
    ismeretanyaggal sok korábbi hibát ki lehetne
    kerülni az ágazat irányításában(az általánosságoktól eljutva az árnyalatokig).

Hozzászólás a(z) Kronstein Gábor bejegyzéshez Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep