|
Sajtófigyelő
2023.04.01. Közel kétezer tanár lenne hajlandó felmondani, ha elfogadják a státusztörvényt Bő két nap alatt, péntek késő délutánig közel 1800 pedagógus nyilatkozott úgy, hogy elhagyná a pályát, amennyiben a kormány megvalósítja a köznevelésben a terveit, vagyis benyújtja é... (Forrás: g7) --
2023.03.31. Ónody-Molnár Dóra: Szabad iskolaválasztás Magyarországon: egy jog a nem roma gyerekeknek Magyarország megsértette egy roma kisfiúval szemben az Emberi Jogok Európai Egyezményének a diszkrimináció tilalmát kimondó cikkét az oktatáshoz való joggal összefüggésben – mondta ki... (Forrás: Jelen) --
2023.03.31. MAGYARORSZÁGI OKTATÁSÜGY 2023-BAN – MI TÖRTÉNT EDDIG? Cikkünkben nyomon követjük, mi történ a 2023-as évben az oktatásügy terén. Bár még csak március van, bőven akad mindenkit érintő változás a közoktatásban. Ugyan mi is változást szeretn... (Forrás: ckpinfo) --
2023.03.30. DK: A közalkalmazotti státusz eltörlése nem szolgálja a tanárok érdekét A párt úgy véli, a „státusztörvénnyel” a tanárok szakmai szabadsága még jobban csökken, még kiszolgáltatottabbak lesznek a tankerületi központnak. A párt közleményében emlékeztet... (Forrás: Index) --
2023.03.30. Nagyon leszakadtak a magyar kistelepüléseken élők digitális képességei Az Eurostat friss adatai szerint az Európai Unió 16-74 év közötti lakosainak csak a bő negyede rendelkezik az alapvetőnél magasabb digitális kompetenciákkal. A nagyvárosokban ez az arány 33... (Forrás: g7.hu) --
2023.03.29. Musk, Harari és Wozniak is kéri, hogy álljanak le minden nagyobb mesterséges intelligencia kísérlettel A Future of Life non-profit kutatóintézet petíciójában azt írják, hatékony mesterséges intelligencia rendszereket csak akkor szabad kifejleszteni, ha biztosak vagyunk abban, hogy a hatásaik... (Forrás: 444.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Kedves Csilla!
Éjjel van, fáradt vagyok; kint esik az a tipikus, végnélküli New York-i eső. Most olvastam el az írásodat. Arc nélküli emberek itt is összehúzzák magukon a pulóvert és a kabátot. Túl sokuknak azonban nincs hová sietniük "ajtón belülre".
Azok akik a fogyasztói társadalom, még pontosabban a szabadversenyes kapitalizmus áldozatai, azok nincsenek rajta a reklámokon. Pedig ők lennének a hiteles tanuk arra hogy milyen hatékonyak azok a trükkök amik Amerika középosztályának nagy részét már hontalanná, vagy reménytelen eladósodott rabszolgákká tették. Most Európán a sor.
Nagy szükség van szem-és szívnyitogató irásokra. Köszönöm az élményt. Subert Maria
Kinek mit jelent a boldogság?
Egy 5.évet betöltő kisfiúnak a talán első és egyetlen mesekönyve, amit tegnap kapott a szülinapjára.Amúgy La Fontaine Tanmeséi.
Az anyukájának meg lehet, hogy az, hogy méltattam, és beszéltünk róla.
A bátyjának meg az, hogy este olvastak is mikor a két kisebb már aludt a kormos, füstös és kicsit sem jó-illatú szobában.
Mi mikor vagyunk boldogok?
Mindjárt itt az ősz!
átalakulóban van a társadalom politika, a szociálpolitika.
a felgyorsult szociálpolitikai, társadalompolitikai változásokban már szakemberként is nehéz követni a változásokat. a kiszámíthatóság megkérdőjeleződött. nemcsak a minimál lét biztonsága kérdőjeleződik meg, hanem a minimál biztonság léte is.
a társadalom nem csupán ketté szakad: hanem szétszakad a biztonság abszolutértékének mércéje mentén.
Mi a közoktatás abszolútértéke?
ki tud erre válaszolni? a matematika tanár? az élethelyzeteket dramatulgizáló pedagógus a gandhiban? vagy egy egyszerű dráma-pedagógus?
vagy várjunk a válasszal az államtitkárság határozatáig: a biztonság, szabadság abszolútértéke?
A szabadság: addig tart, amíg más ember szabadságát nem korlátozzuk. Mi és mekkora a korlát ma? mérhető ez jövedelemmel? beszélhetünk-e ma nyíltan ma Magyarországon a szabadságról úgy, hogy havi jövedelmem nem elég a létem biztonságára? szabad vagyok-e, ha nem vagyok biztonságban? Biztonságban vagyok-e, ha a jövedelmem nem elég ahhoz, hogy szabad akaratom tudatában felhasználjam szabadságomat a biztonság érdekében: nem vagyok szabad a jövedelmemmel? vagy mi?
pozitív és negatív szabadság? van ma nálunk? valaki a pedagógiában, szociológiában válaszolja meg nekem az aktuálist!!!
a generációk nem szabadságát, korlátozottságát: érzelmi, erkölcsi, akarati, fizikai, értelmi korlátozottságnak tartom.
Boldogság: a szükséglet kielégítése!
Melyik szükségleté? mindegyiké! egészséges lélek csak úgy nevelődhet, ha valamennyi szükségletét akkor és ott elégítem ki!
ehhez nem jótékonysági akciók kellenének, alapítványok, közösségek: jószándék, empátia, közösség, nem csak határon túl, itt közöttünk először: határon belül: magyar és magyar fogadja el egymást!
Nagyon tetszik a potyautasokról szóló írás, amelyhez már olvastam hasonlót. főleg a gyakorlati tapasztalat tetszik, amelyet az érintettektől ír le.
Ahol én élek a potyautasok anamnéziséből mindig az a fajta családi háttér bomlik ki, amely a cikk elején található: halmozottan hátrányos helyzet: de a legjavából: nem is biztos, hogy ismeri a szüleit, gyiviben, nevelőszülőknél nőtt fel, egy kis személyiségzavara volt gyermekkorában. Társadalmi, családi kapcsolatait nem is tudja feltérképezni: most keresgeti a testvéreit a neten, esetleg tudja, hol laknak, de eljutni hozzájuk az utazási költségek miatt lehetetlenség. családi minta, szerep nélkül felnőtt generáció, a hetvenes évek szülöttei, most szülők. nem romák.
a romáknál egy biztos: a nincstelenségben születni, élni és valahogy majd lesz, maga csak ne aggódjon,: jövőt tervezni.
a csökkenő gyermeklétszám korában, a kistelepülési iskolában, a folyamatos kontraszelekció mellett, a fenntartói, financionális fenyegetettség mellett, nevelőtestületet vezető igazgató, kitéve a politikai meghatározottságnak tűnő kinevezése mellett, a létbizonytalansága, szakmaisága megkérdőjelezése mellett, hogyan lehet ma szakmailag, pályázatilag, emberileg, családapa, családanyaként vezetni egy intézményt, úgy hogy közben oktatni és nevelni kellene egy potyautas generációt…..jaj!
én vagyok megint túl borúlátó?
ma mennyi lehet a Potyautasok halmazának számossága?