Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2013. október 17. csütörtök, 11:44

Tehetségműhelyek a konferencián

A rendezvény címének első része: Ez is tehetséggondozás! magyarázatra szorul. Azért döntöttünk mellette, mert kifejezi a konferencia számunkra talán legfontosabb üzenetét. Azt, hogy a tehetséggondozás fogalma szélesen értelmezendő, minden gyereknek jog van hozzájutni, nem csupán azoknak, akiknél nagyon korán és egyértelműen felismerhetők (és felismerésre is kerülnek) az átlagosnál jobb adottságok. Nem mindegy, hogy milyen családban él a gyerek, milyen iskolába jár, tehát hogy mennyi esélye van arra, hogy észrevegyék a benne rejlő lehetőségeket. Ezért soroljuk a tehetséggondozás tárgykörébe mindazokat a törekvéseket, amelyek a gyerekek és fiatalok minél szélesebb köre számára és minél változatosabb tevékenységekben adnak lehetőséget a megmutatkozásra, amelyek képesek fenntartani és erősíteni minél több diák motivációját önmaga fejlesztésére. Ezért tartjuk fontosnak azt a nyitottságot és jelenlétet, melyet leginkább Csermely Péter blogbejegyzése fejez ki számunkra a tehetség felismeréséről.

Nem szabad továbbá elfeledkezni arról sem, hogy a mai gyerekek szocializációja egészen más közegben zajlik, mint a korábbi nemzedékeké. Másképp működnek, más módon motiválhatók, és a hagyományos eszközök, módszerek mellett a digitális világ nyújtotta új lehetőségek jelentősen gyarapítják a motiválásukban, fejlesztésükben alkalmazható eszközök körét. (E témával részletesen foglalkoztak a közelmúltban rendezett Digitális nemzedék és Digitális pedagógus című konferenciák, amelyek anyagából egy gyűjteményes kötet is megjelent.)

Ezek a meggondolások vezéreltek bennünket a konferencián bemutatkozó műhelyek kiválogatásánál. Ügyeltünk arra, hogy a rendezvényen megjelenő jó gyakorlatok között legyen képviselete a különböző korosztályokkal foglalkozóknak az óvodától a középiskoláig, legyenek jelen projektek az ország egész területéről, és tartalmi, valamint módszertani szempontból is sokszínű kínálat szerepeljen a konferencia „étlapján”.

A konferenciát követően közzé fogjuk tenni a műhelyek bemutatkozóit abban a reményben, hogy sok kollégának sikerül felkelteni az érdeklődését, és megmutatni, hogy mennyi lehetőség van arra, hogy az iskolát érdekessé, változatossá, a diákok számára is vonzóvá tegyük. Olyan hellyé, ahol a pedagógus és a gyerek közösen tud munkálkodni, valamennyiünk tartalmas és élhető jövője érdekében.

Tisztában vagyunk azzal, hogy az országban nem csupán tizenkét kiváló tehetségfejlesztő műhely működik. Nagyon szeretnénk a mi honlapunkon is teret adni mindazoknak, akik szívesen megmutatnák saját jó gyakorlatukat a szélesebb nyilvánosság előtt. Kérünk minden szakembert, aki közkinccsé tenné módszereit és tapasztalatait, lépjen kapcsolatba velünk az osztalyfonokok@gmail.com címen!

Földes Petra – Szekszárdi Júlia
A főoldalon található kép forrása
http://www.netzwerk-begabungsfoerderung-muenster.de/

***

A konferencia teljes programja elolvasható a rendező szervezet honlapján.

A konferencia plenáris részéről, tehát az előadásokról és a fórumbeszélgetésről helyszíni közvetítést adunk. Péntek estétől elérhető lesz az erre szolgáló felület az ELTE PPK honlapján a következő linken: http://www.ppk.elte.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep