Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. május 5. szerda, 8:57

Előzzük meg a bántalmazást – 3.

Gyulai Zsuzsa előadásából megismerhettük a társasjáték alapjául szolgáló karakterkártyák szerkezetét, s ezen keresztül az egész projekt koncepcióját. Példaként a mozgássérült Lili karakterének egy részlete került bemutatásra. (Liliről szólt Gyulai Zsuzsának egy korábban megjelent Hogy ne váljanak áldozattá című írása az egyesületi honlapon.)

Az FSZK eredeti projektjének indulásánál a fogyatékkal élő gyerekek karakterei, illetve az őket érő abúzusok képezték a tervezett szimulációs társasjáték alapját. Ezek közül fejlesztette tovább a mi munkacsoportunk a már említett mozgássérült Lili, az enyhén értelmi fogyatékos Márta, a látássérült Ágnes és a hallássérült Ádám történeteit Az eredetileg autista András karaktere körül viszonylag sok vita volt az egyik nemzetközi meetingen. Felmerült, hogy az autizmus problematikáját lehetetlen megjeleníteni egy szimulációs társasjáték keretében. Ezért a hangsúly ebben az esetben a súlyos beilleszkedési zavarra helyeződött.

Kidolgoztuk továbbá két olyan ép serdülő karakterét, akiket főként az életkorukból adódó problémák tesznek sérülékennyé. A gátlásos és kissé tudálékos Benjámin az a tipikus kamasz, aki többnyire kiszorul a korabeli fiúk csapatából. Kata, aki a kortárásainál érettebb és autonómabb e tulajdonságai miatt ütközik tanáraival, és az őt birtokolni kívánó barátjával.

Két a második munkaszakaszban elkészült karakter valamivel idősebb korosztályból került ki, és a gender probléma felvetését teszi lehetővé. Ezek a fiatalok aktuális élethelyzetük miatt küzdenek problémákkal. Az ő esetükben a gender kérdésen, a hagyományos női, illetve férfiszerep újragondolásán van a hangsúly. Karolina főiskolába járó kisgyerekes anya, akinél a hagyományosan elvárt anyaszerep ütközik a karrierépítés jogos igényével, Péter pedig egész fiatal apaként vállalja, hogy a gyermekgondozási segélyt igénybe véve otthon marad.

Elméleti háttér

Gyulai Zsuzsa előadása

<< Előzzük meg a bántalmazást! – 2.Előzzük meg a bántalmazást – 4. >>

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep