|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Kedves Csilla!
Éjjel van, fáradt vagyok; kint esik az a tipikus, végnélküli New York-i eső. Most olvastam el az írásodat. Arc nélküli emberek itt is összehúzzák magukon a pulóvert és a kabátot. Túl sokuknak azonban nincs hová sietniük "ajtón belülre".
Azok akik a fogyasztói társadalom, még pontosabban a szabadversenyes kapitalizmus áldozatai, azok nincsenek rajta a reklámokon. Pedig ők lennének a hiteles tanuk arra hogy milyen hatékonyak azok a trükkök amik Amerika középosztályának nagy részét már hontalanná, vagy reménytelen eladósodott rabszolgákká tették. Most Európán a sor.
Nagy szükség van szem-és szívnyitogató irásokra. Köszönöm az élményt. Subert Maria
Kinek mit jelent a boldogság?
Egy 5.évet betöltő kisfiúnak a talán első és egyetlen mesekönyve, amit tegnap kapott a szülinapjára.Amúgy La Fontaine Tanmeséi.
Az anyukájának meg lehet, hogy az, hogy méltattam, és beszéltünk róla.
A bátyjának meg az, hogy este olvastak is mikor a két kisebb már aludt a kormos, füstös és kicsit sem jó-illatú szobában.
Mi mikor vagyunk boldogok?
Mindjárt itt az ősz!
átalakulóban van a társadalom politika, a szociálpolitika.
a felgyorsult szociálpolitikai, társadalompolitikai változásokban már szakemberként is nehéz követni a változásokat. a kiszámíthatóság megkérdőjeleződött. nemcsak a minimál lét biztonsága kérdőjeleződik meg, hanem a minimál biztonság léte is.
a társadalom nem csupán ketté szakad: hanem szétszakad a biztonság abszolutértékének mércéje mentén.
Mi a közoktatás abszolútértéke?
ki tud erre válaszolni? a matematika tanár? az élethelyzeteket dramatulgizáló pedagógus a gandhiban? vagy egy egyszerű dráma-pedagógus?
vagy várjunk a válasszal az államtitkárság határozatáig: a biztonság, szabadság abszolútértéke?
A szabadság: addig tart, amíg más ember szabadságát nem korlátozzuk. Mi és mekkora a korlát ma? mérhető ez jövedelemmel? beszélhetünk-e ma nyíltan ma Magyarországon a szabadságról úgy, hogy havi jövedelmem nem elég a létem biztonságára? szabad vagyok-e, ha nem vagyok biztonságban? Biztonságban vagyok-e, ha a jövedelmem nem elég ahhoz, hogy szabad akaratom tudatában felhasználjam szabadságomat a biztonság érdekében: nem vagyok szabad a jövedelmemmel? vagy mi?
pozitív és negatív szabadság? van ma nálunk? valaki a pedagógiában, szociológiában válaszolja meg nekem az aktuálist!!!
a generációk nem szabadságát, korlátozottságát: érzelmi, erkölcsi, akarati, fizikai, értelmi korlátozottságnak tartom.
Boldogság: a szükséglet kielégítése!
Melyik szükségleté? mindegyiké! egészséges lélek csak úgy nevelődhet, ha valamennyi szükségletét akkor és ott elégítem ki!
ehhez nem jótékonysági akciók kellenének, alapítványok, közösségek: jószándék, empátia, közösség, nem csak határon túl, itt közöttünk először: határon belül: magyar és magyar fogadja el egymást!
Nagyon tetszik a potyautasokról szóló írás, amelyhez már olvastam hasonlót. főleg a gyakorlati tapasztalat tetszik, amelyet az érintettektől ír le.
Ahol én élek a potyautasok anamnéziséből mindig az a fajta családi háttér bomlik ki, amely a cikk elején található: halmozottan hátrányos helyzet: de a legjavából: nem is biztos, hogy ismeri a szüleit, gyiviben, nevelőszülőknél nőtt fel, egy kis személyiségzavara volt gyermekkorában. Társadalmi, családi kapcsolatait nem is tudja feltérképezni: most keresgeti a testvéreit a neten, esetleg tudja, hol laknak, de eljutni hozzájuk az utazási költségek miatt lehetetlenség. családi minta, szerep nélkül felnőtt generáció, a hetvenes évek szülöttei, most szülők. nem romák.
a romáknál egy biztos: a nincstelenségben születni, élni és valahogy majd lesz, maga csak ne aggódjon,: jövőt tervezni.
a csökkenő gyermeklétszám korában, a kistelepülési iskolában, a folyamatos kontraszelekció mellett, a fenntartói, financionális fenyegetettség mellett, nevelőtestületet vezető igazgató, kitéve a politikai meghatározottságnak tűnő kinevezése mellett, a létbizonytalansága, szakmaisága megkérdőjelezése mellett, hogyan lehet ma szakmailag, pályázatilag, emberileg, családapa, családanyaként vezetni egy intézményt, úgy hogy közben oktatni és nevelni kellene egy potyautas generációt…..jaj!
én vagyok megint túl borúlátó?
ma mennyi lehet a Potyautasok halmazának számossága?