|  | Sajtófigyelő 
        2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) -- 
        2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) -- 
        2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) -- 
        2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) -- 
        2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) -- 
        2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkékagresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep | 
 „Oktatni csak abban az osztályteremben lehet, ahol rend van” – többek között ezt mondta Pintér Sándor belügyminiszter, akinek a személyében a kormányzat egy kalap alá vette az oktatásügyet a rendvédelemmel. Ezzel beismerve (ugyan csak közvetve, közvetlenül soha nem fogják), hogy iskoláink nagy részében a krízis egyre fokozódik –  ez nem lehet másképp, ha már rendészeti szempontok jönnek be egy olyan területre, ahol pedagógiai szempontoknak szabadna csak érvényesülniük.
(Sulyok Blanka)
„Oktatni csak abban az osztályteremben lehet, ahol rend van” – többek között ezt mondta Pintér Sándor belügyminiszter, akinek a személyében a kormányzat egy kalap alá vette az oktatásügyet a rendvédelemmel. Ezzel beismerve (ugyan csak közvetve, közvetlenül soha nem fogják), hogy iskoláink nagy részében a krízis egyre fokozódik –  ez nem lehet másképp, ha már rendészeti szempontok jönnek be egy olyan területre, ahol pedagógiai szempontoknak szabadna csak érvényesülniük.
(Sulyok Blanka) Radó Péter könyve egy normálisan működő országban szakmai vitákat generálna, további vizsgálódásra ösztönözne, fejlesztésekhez adna inspirációt.  Nem véletlen, hogy a szó szoros értelmében vehető  recenzió helyett szubjektív hangvételű reflexió jelent meg a szabad pedagógiai gondolkodás fórumán. Földes Petra tenni akaró, korábban bizakodó és lelkes civilek nézőpontjából ír az elmúlt 12 év oktatáspolitikáját elemző kötetről. (Szekszárdi Júlia)
Radó Péter könyve egy normálisan működő országban szakmai vitákat generálna, további vizsgálódásra ösztönözne, fejlesztésekhez adna inspirációt.  Nem véletlen, hogy a szó szoros értelmében vehető  recenzió helyett szubjektív hangvételű reflexió jelent meg a szabad pedagógiai gondolkodás fórumán. Földes Petra tenni akaró, korábban bizakodó és lelkes civilek nézőpontjából ír az elmúlt 12 év oktatáspolitikáját elemző kötetről. (Szekszárdi Júlia) Mindenekelőtt köszönetet mondunk mindazoknak, akik az elmúlt évben az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületét támogatták adójuk 1 százalékával.
Az egyesületünknek felajánlott egyszázalékos támogatások nagy segítséget jelentenek – többek között – ennek a honlapnak a fenntartásához és folyamatos működtetéséhez.
Mindenekelőtt köszönetet mondunk mindazoknak, akik az elmúlt évben az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületét támogatták adójuk 1 százalékával.
Az egyesületünknek felajánlott egyszázalékos támogatások nagy segítséget jelentenek – többek között – ennek a honlapnak a fenntartásához és folyamatos működtetéséhez. A dokumentumfilm egy rendkívüli németországi tanár, Dieter Bachmann és az osztályába járó, bevándorló hátterű diákok mindennapjait mutatja be egy decemberi reggeltől kezdve a júniusi ballagásig. A gyerekek között van orosz, erdélyi, olasz, török és bolgár származású is.  A film egyik központi kérdése: otthon érezhetjük-e magunkat valaha is, ha nem ott élünk, ahová születtünk?  Megtekinthető a Távmozi programban május 28-án 16.00 órától. Jegyvásárlás: https://film.artmozi.hu/csupamozi-gyereknap/
A dokumentumfilm egy rendkívüli németországi tanár, Dieter Bachmann és az osztályába járó, bevándorló hátterű diákok mindennapjait mutatja be egy decemberi reggeltől kezdve a júniusi ballagásig. A gyerekek között van orosz, erdélyi, olasz, török és bolgár származású is.  A film egyik központi kérdése: otthon érezhetjük-e magunkat valaha is, ha nem ott élünk, ahová születtünk?  Megtekinthető a Távmozi programban május 28-án 16.00 órától. Jegyvásárlás: https://film.artmozi.hu/csupamozi-gyereknap/ Közelít a tanév vége, s ugyan a Budapest Film iskolás programja nyáron is várja a táboros csoportokat, megosztunk egy fontos információt. Ha még a szünet előtt szeretnének velünk mozizni, kérjük, minél hamarabb, de május 27. péntekig mindenképpen vegyék fel velünk a kapcsolatot, hogy mindenkinek tudjunk megfelelő helyet és időpontot biztosítani a tanévvégi mozizáshoz! „Soron kívül” bekerült a programba egy rendkívül fontos, kiváló alkotás: a Hol van Anne Frank? (Tóth Hajna, Kovács Gellért)
Közelít a tanév vége, s ugyan a Budapest Film iskolás programja nyáron is várja a táboros csoportokat, megosztunk egy fontos információt. Ha még a szünet előtt szeretnének velünk mozizni, kérjük, minél hamarabb, de május 27. péntekig mindenképpen vegyék fel velünk a kapcsolatot, hogy mindenkinek tudjunk megfelelő helyet és időpontot biztosítani a tanévvégi mozizáshoz! „Soron kívül” bekerült a programba egy rendkívül fontos, kiváló alkotás: a Hol van Anne Frank? (Tóth Hajna, Kovács Gellért) Az írás L. Ritók Nóra Facebook oldaláról származik, és az ő hozzájárulásával közöljük. Két – pedagógiai szempontból fontos – okból tesszük közzé a bejegyzést. Az egyik a társadalmi szintű, végtelen és szinte mindenütt (online és offline) tetten érhető gyűlölködés, ami válogatás nélkül elér szinte mindenkit, aki bármi okból kiemelkedik a névtelenségből tekintet nélkül arra, hogy valójában miért is tett szert hírnévre. A másik ok a „fehér megmentő”, „a fehér gyarmatosító” szerep kérdése.
Az írás L. Ritók Nóra Facebook oldaláról származik, és az ő hozzájárulásával közöljük. Két – pedagógiai szempontból fontos – okból tesszük közzé a bejegyzést. Az egyik a társadalmi szintű, végtelen és szinte mindenütt (online és offline) tetten érhető gyűlölködés, ami válogatás nélkül elér szinte mindenkit, aki bármi okból kiemelkedik a névtelenségből tekintet nélkül arra, hogy valójában miért is tett szert hírnévre. A másik ok a „fehér megmentő”, „a fehér gyarmatosító” szerep kérdése. „Rettenetes a felelősség önmagunkért” –  ezt a Heller Ágnes idézetet választja mottóul Kerényi Mari ahhoz a beszélgetéshez,  amelyben  az autonómia sokat emlegetett. – kulcsfontosságú, de iskoláinkban egyre nehezebben érvényesülő – fogalmát  járja körül az Új Pedagógiai Szemle 2022/1-2. számában. Beszélgetőtársak: Trencsényi László, Braun József, Knausz Imre és Törley Katalin.
„Rettenetes a felelősség önmagunkért” –  ezt a Heller Ágnes idézetet választja mottóul Kerényi Mari ahhoz a beszélgetéshez,  amelyben  az autonómia sokat emlegetett. – kulcsfontosságú, de iskoláinkban egyre nehezebben érvényesülő – fogalmát  járja körül az Új Pedagógiai Szemle 2022/1-2. számában. Beszélgetőtársak: Trencsényi László, Braun József, Knausz Imre és Törley Katalin. A gyógypedagógus szerző, Szabó Anna a lomizás ("vasazás")  ürügyén idéz fel történeteket mélyszegénységben élő, kilátástalan sorsú gyerekekről.  „A vas országa vagyunk. A cél is kiviláglott. Jó ez így. Hozunk még egy embert, emeljük – nem az országot, a dögnehéz kazánt, mosógépet -, visszük a telepre. Megvesszük, ami kell. Ha marad, azt is, ami az iskolába kell.”  S a vasazós történetek után megrendítő mese egy háború elől menekült kisfúról...
A gyógypedagógus szerző, Szabó Anna a lomizás ("vasazás")  ürügyén idéz fel történeteket mélyszegénységben élő, kilátástalan sorsú gyerekekről.  „A vas országa vagyunk. A cél is kiviláglott. Jó ez így. Hozunk még egy embert, emeljük – nem az országot, a dögnehéz kazánt, mosógépet -, visszük a telepre. Megvesszük, ami kell. Ha marad, azt is, ami az iskolába kell.”  S a vasazós történetek után megrendítő mese egy háború elől menekült kisfúról... Az FM Spirit Beszóló című műsorában Ónody-Molnár Dóra beszélget Horváth Ádám digitális oktatási szakértővel. Az adásban megszólal Kovács Nóra, az Eötvös József Gimnázium végzős diákja, aki az un. MUN projektről beszél,  Borbély Péter  szülő-pedagógus a Közbigyó Projektet mutatja be, Szél Dávid pszichológus-apablogger pedig a kütyük világában felnövekvő mai gyerekek világáról elmélkedik.
Az FM Spirit Beszóló című műsorában Ónody-Molnár Dóra beszélget Horváth Ádám digitális oktatási szakértővel. Az adásban megszólal Kovács Nóra, az Eötvös József Gimnázium végzős diákja, aki az un. MUN projektről beszél,  Borbély Péter  szülő-pedagógus a Közbigyó Projektet mutatja be, Szél Dávid pszichológus-apablogger pedig a kütyük világában felnövekvő mai gyerekek világáról elmélkedik.