|
Sajtófigyelő
2023.03.30. DK: A közalkalmazotti státusz eltörlése nem szolgálja a tanárok érdekét A párt úgy véli, a „státusztörvénnyel” a tanárok szakmai szabadsága még jobban csökken, még kiszolgáltatottabbak lesznek a tankerületi központnak. A párt közleményében emlékeztet... (Forrás: Index) --
2023.03.30. Nagyon leszakadtak a magyar kistelepüléseken élők digitális képességei Az Eurostat friss adatai szerint az Európai Unió 16-74 év közötti lakosainak csak a bő negyede rendelkezik az alapvetőnél magasabb digitális kompetenciákkal. A nagyvárosokban ez az arány 33... (Forrás: g7.hu) --
2023.03.29. Musk, Harari és Wozniak is kéri, hogy álljanak le minden nagyobb mesterséges intelligencia kísérlettel A Future of Life non-profit kutatóintézet petíciójában azt írják, hatékony mesterséges intelligencia rendszereket csak akkor szabad kifejleszteni, ha biztosak vagyunk abban, hogy a hatásaik... (Forrás: 444.hu) --
2023.03.27. Asperger: a névadó mint szindróma. A náci örökség és a gyógypedagógia emlékezete. Ugrai János írása Különös módon alakul az Asperger-szindrómának mint elnevezésnek a sorsa. És az elnevezés körüli fordulatok mögött egy jóval súlyosabb dráma húzódik meg. Talán nem árt mindkét aspektusra... (Forrás: tani-tani online) --
2023.03.23. AZ ORSZÁGOS KÖZNEVELÉSI TANÁCS MŰKÖDÉSÉNEK ÉS ÚJJÁVÁLASZTÁSÁNAK ANOMÁLIÁI Korábban beszámoltunk róla, hogy egy nyílt levéllel kerestük meg az Országos Köznevelési Tanács civil szervezeti képviselőit (OKNT), mivel mandátuma lejárt, de a pedagógus civil szervezeteket... (Forrás: ckpinfo) --
2023.03.23. Komoly kutatáson alapuló rövidfilmsorozat hívja fel a figyelmet az oktatás problémás területeire Március 5-én délután mutatták be azt az öt, egyenként nyolcperces kisfilmet, amit a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. (T-Tudok Zrt.) és a Kreatív Tanulás és Oktatá... (Forrás: Qubit) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Kedves Tanárnő!
Évekkel ezelőtt jelentkeztem Önöknél a témába vágó lehetőség felvázolásával. Nem érdekelt senkit. Több, mint 10 évvel ezelőtt egy szakközépiskolában megvalósítottam azt, hogy együtt dolgozzunk ki egy témát a diákokkal. Hamarosan kirúgtak onnan. 15 évvel ezelőtt egy pályázati megbeszélésen derült ki, előbb, vagy utóbb minden innovációra képes alkotót elbocsájtott a szakma. Az alap probléma az, hogy a pedagógus született információ átadó. Nem viseli el az "okoskodókat", legyen az kolléga, szülő, vagy diák. "Ez van, ezt kell megtanulni, ezt kell szeretni és kész". Az a néhány ember, aki ettől az elvtől különbözik, ki is rekesztődik az okos pedagógusok társadalmából. Ez egyértelmű, sok évtizedes tapasztalatomon alapuló vélemény. Ezért aztán az ABC vége utáni legújabb nemzedék le fogja seperni az életéből biblia szerű igehirdetésen alapuló képzést, a pedagógusok pedig szaladhatnak a diákok Facebook típusú utólérése irányába, de mindig le fognak maradni. Sok sikert
Kedves Kolléga!
Nem egészen értem a "jelentkeztem Önöknél"-t, de a többire hadd válaszoljak röviden: valóban nem egyszerű az innovatív tanári magatartás, de szerintem jóval többen tanulják, képviselik ma már, mint gondolná. Magam is váltottam munkahelyet, de nem emiatt, és az elmúlt 7 évben nem rekesztődtem ki "az okos pedagógusok társadalmából". Talán nem reménytelen annyira a dolog. Köszönöm a szerencsekívánatokat, Önnek is a lehető legjobbakat kívánok tisztelettel.