Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. március 20. vasárnap, 21:15

Nem lehet abbahagyni…

3. Zöld Béka Baráti Kör

Írtam, beszéltem róla már eleget, mert hiszem, hogy valami csoda született. A csodát csak közvetve műveltem én, a varázslatot a gyerekek, a közösség követte el. Fontosnak tartom, hogy hiteles története, módszerei, eljárásai, amennyire csak lehet, a köztudatba, vagy legalább a szakma kezébe kerüljenek. Olyan eredmények születtek, amelyek példa nélkül állnak a hazai pedagógiai gyakorlatban, ilyen típusú külföldi eredményekről, kutatás hiányában, nem tudok. Egyetlen „dicsekvés”: a program tizenhét éve alatt majd tízezer gyerek, fiatal felnőtt, felnőtt, értelmi fogyatékkal élő és ép ember fordult meg a Zöld Béka Baráti Körben, ahogy elnevezte magát a csapat. Közülük nagyjából 1200 fogyatékkal élő. Ők, egy kivétellel, mindannyian elvégezték iskoláikat, megszerezték szakmáikat – ez példa nélküli Magyarországon, hiszen még az épek között is igen nagy a lemorzsolódás, az iskolarendszerből való kipotyogás, a speciális szakiskolákban pedig kiugróan magas.

A 3. filmrészlet itt tekinthető meg.

Elfogytak a BKV-jegyek. Nekem sincs most pénzem venni, ami volt, abból lett egy hónappal korábban vonatjegy Tatabányára, a Gerecsébe (a nejem szerint nem vagyok normális). Menni viszont kell, és hiába írom be a szülőknek, hiába megy az sms-láncon a hír: hozni kell négy vonaljegyet, egy csomó kölyök nem hoz. Most mi lesz? Elmegyünk, lógunk és reménykedem, hogy nem jön ellenőr. Azután hazaérve készül egy kártya, akkora, mint egy bankkártya, rajta a szöveg: „Kedves Ellenőr! Kérem, ne büntesse meg a gyerekeket, mert úgysem tudják kifizetni a büntetést, hiszen valamennyien hátrányos helyzetű, fogyatékkal élő gyerekek! Köszönöm!”.

Egyszer kellett használni a kártyát, az ellenőr jó fej volt, megértő. Elolvasta a kártyát, kicsit elszomorodott (látszott rajta), és szó nélkül visszaadta.

Leiner Károly

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Sorra fújják le a szóbeli felvételi vizsgákat a középiskolák a járványhelyzet miatt
Több budapesti és vidéki középiskolában törölték a szóbeli felvételi vizsgákat a fokozódó járványhelyzet miatt, erről az elmúlt napokban értesítették a szülőket és a diákokat....
(Forrás: eduline)
--
2021.03.03.
Ezekben a pillanatokban tarolja le a koronavírus a magyar iskolákat – Azonnali zárást kérnek a tanárok
Egyre több iskolában és óvodában terjed a koronavírus-járvány, az adatok gyakorlatilag napról napra romlanak. Ha a kormány nem zárja be az iskolákat, akkor hamarosan a koronavírus-járvá...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.03.03.
Hiánypótló mesterségesintelligencia-oktatás indul
A gazdaság minden szegmensében használják már a mesterséges intelligenciát (MI), vagyis a munkaerőpiacra kerülőknek tisztában kell lenniük az új technológia mibenlétével. Azonban erre...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.03.03.
A Nemzeti Pedagógus Kar győri elnöke a differenciált döntések híve
A járványhelyzettől függetlenül is abban hiszek, hogy a szükséges teendőket helyben, de legalábbis a lokális viszonyok ismeretében érdemes meghozni. Jelenleg az általános iskolákban hagyom...
(Forrás: Kis Alföld)
--
2021.03.03.
Akiknek már idegen a tekenő – Zárszó a „Jókai-riadalomhoz”
Tanulhatunk-e valamit a Jókai-riadalomból? Talán annyit, hogy még sincs akkora baj. Nagyon is él a hagyomány, s bizony sokkal nagyobb a kötőereje, mint az előbb kifejtettem: éppen úgy feszü...
(Forrás: válasz online)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep