Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2016. április 5. kedd, 13:11

Nem lehet abbahagyni…

4. Integráció, inkluzió

Ez olyan, mint egy nagy család, tehát itt minden gyerek az én kölyköm is. Van amikor szeretgetem őket, máskor meg nyakon tudnám csapni. Így telnek el a napjaink, és ez rendkívül jó érzés nekem. Olyan kis apró sikerek, amit más talán nem is lát meg. Például amikor a kislány hat év után először leteszi a sarkát, mert egészen addig lábujjhegyen járt a sérüléséből adódóan. Apró részeredmény, de nekem és neki nagy siker, de ő ezt még nem is érti. Remélem, ezt a néhány gyereket sikerült felkészíteni, nem a továbbtanulásra, hanem inkább az életére. Nem biztos, hogy az a megoldás, hogy az úgy nevezett épeknek kell elfogadniuk a sérülteket, jó lenne, ha ez oda-vissza működne.

Mászik felfelé a sziklán a kislány. Epilepsziás, értelmi fogyatékos – és ráadásul tériszonyos. De meg akarta próbálni, és miért ne próbálná? Már félúton jár a Törökugratón, mikor elakad. Nem vagyok biztos abban, hogy csak megijedt vagy apróbb rohama van (petit mal). Azután meghallom a hangját:

– Félek, Karcsi bácsi, félek!

– Nézz rám, ide a szemembe! Itt vagy már fenn, két mozdulat, és le is oldozlak a kötélről. Egyébként meg nem történhet semmi bajod, be vagy kötve! De ha akarod, lógj egy kicsit, látod, megtartalak!

Gondolkodik kicsit, aztán csak annyit mond:

– Lemennék!

Szép lassan leengedem, a karom majd leszakad, nincs profi felszerelésünk, én tartom a súlyát. Megkönnyebbülök, mikor a lába a földet éri újra.

– Nagyon bátor voltál! – szólok le neki és mit ad isten? Mire mindenki felmászott, nekiveselkedik újra, és feljön! Megérte.1

A 4. filmrészlet itt tekinthető meg.

Állok a Vadaspark pénztáránál és a hölgy nehezen érti meg a sajátos nevelési igényű gyerekek fogalmát. Nem tehetek mást, nem szeretem, de csak annyit mondok:

– Valamennyien értelmi fogyatékosok.

Nem veszem észre Gyuszit, aki közben odajött mellém. Rám néz és szelíden, csendesen csak annyit mond:

– Nem vagyok fogyatékos!

Puff neki! Igaza van.

Könyvárusítással egybekötött könyvbemutatók:

Április 9. 16.00 óra, Pannon Kincstár Tanoda, Budapest, V. Váci utca 47.

Április 12. 17.30 óra, Kőleves Vendéglő, Budapest, VII. Kazinczy u. 41.

1Leiner Károly: Az én gyerekeim. OFOE Könyvek, 2016, 129-130.o. Megrendelhető az IFA webshopjában

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.17.
Az egyik legdrágább brit elitiskola csapatát is legyőzte két magyar diák az oxfordi vitaversenyen
Magyar gimnazisták nyerték meg a legnevesebb nemzetközi vitaverseny döntőjét – a tizedikes diákok „újonc” kategóriában indultak az oxfordi versenyen, és az egyik legrégebbi brit magá...
(Forrás: eduline)
--
2021.04.17.
Életveszély miatt nem engedik iskolába vezető orvosok és egészségügyi dolgozók a gyerekeiket
Egyre több egészségügyi dolgozó, orvos jelzi, hogy nem engedi iskolába a gyerekeit a jelenlegi járványügyi helyzetben – értesült a Portfolio. Döntésüket a vírus gyors terjedésével magyar...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.04.17.
Balla István: Tényleg belefér egy-egy pofon a nevelési folyamatba?
Szerencsére elmúlt a 18., a 19. század, azt is gondolhatnánk, hogy a 21. században már az ütéske, a legyintéske, továbbá a vessző nem épp a nevelési fősodorhoz tartozik. Ám időnként...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.17.
„Nincsenek külön szülők és külön munkavállalók” – öt nagy szakszervezet állt ki az iskolanyitás ellen
Közös nyilatkozatban állt ki öt nagy szakszervezeti konföderáció az iskolák hétfői nyitása ellen, miután múlt pénteken kiderült: bár a kormány visszakozott, így a középiskolásokat...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.17.
Palkovics László felel a Diákvárosért a Fudan Egyetem campusáért
A kabinet fenntartja szándékát a Budapest Diákváros megvalósítására, egyetért azzal, hogy a Budapest Diákváros mellett a Fudan Hungary Egyetem budapesti oktatási-kutatási és adminisztrat...
(Forrás: Infostart)
--
2021.04.17.
Orbán Viktor sincs meggyőződve arról, hogy kell-e iskolanyitás, szerinte a kormány a WHO javaslatát követi
A miniszterelnök saját elmondása alapján sincsen meggyőződve az iskolanyitás időszerűségéről. Szerinte a kormány a WHO (Egészségügyi Világszervezet) protokollja szerint jár el a kérd...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep