Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. november 16. szerda, 11:53
Az OFOE szakmai napja: Részletes program
Néhány téma az OFOE november 25-i szakmai napjáról: Vajas kiskanállal ne nyúlj a mézbe! – Hangos gondolkodás az osztályfőnöki munka néhány kérdéséről | Vita az iskolai erőszakról és erőszakmentességről | A pedagógus mozgástere a jogi szabályozás zűrzavarában – A kéthónapos keretidő, a teljesítménymutató problémái, a pedagógus jogérvényesítésének módja és lehetősége.
2005. november 14. hétfő, 15:53
Aforizmák az erőszakról
2005. november 11. péntek, 11:31
Együtt vagy külön – romák, cigányok, magyarok, iskolák
Az oktatás kulcsszereplő a jövő formálásában: elsősorban az iskolán múlik, hogy ki tudnak-e törni a cigány gyermekek tömegei a mélyszegénységből, lesz-e jól képzett, erős, öntudatos roma középréteg. Vajon a cigány gyermekek tudásszintjéhez, kultúrájához alkalmazkodó külön iskolák vagy a közös, integrált oktatás-nevelés visz közelebb az integrált, szilárd, sikeres társadalomhoz? – Forray R. Katalin előadása a Mindentudás Egyetemén november 21-én.
2005. november 10. csütörtök, 10:06
Szakmai nap és közgyűlés
Csak emlékeztetőül: az OFOE 2005. november 26-án 10 órai kezdettel szakmai napot tart, melynek központi témája a pedagógusok közérzete, lelki egészsége, a nevelőtestületen belül kialakuló feszültségek, ezek kialakulásának okai, kezelésük módja. Ezen a napon tartjuk meg rendes évi közgyűlésünket is.
2005. november 9. szerda, 14:04
A hallgatás ára
Megszokhattuk már, hogy a Fordulópont című folyóirat mindig egy-egy fontos, gyermekkorban gyökerező pszichológiai, nevelési, társadalmi témát jár körül. A legújabb szám írásainak zöme a gyermekpszichiátria által 1934 óta önálló betegségként számon tartott szelektív mutizmussal foglalkozik.
2005. november 9. szerda, 7:56
Holokauszt-vándorkiállítás a Keleti pályaudvaron
Novák Ilona grafikusművész, múzeumpedagógus szervezésében 2005. november 10–30-ig újra látható Budapesten a Holokauszt-vándorkiállítás, amelyet egy marhavagonban rendeztek be az alkotók. A szervezők rendhagyó történelemórákat tartanak a kiállítás ideje alatt.
2005. november 6. vasárnap, 17:29
A túlélés szabályai
2005. november 4. péntek, 1:06
Miért baj, hogy nem olvasnak…
Az egykor oly népszerű irodalom tantárgy ma már a legkevésbé kedveltek közé tartozik. A jelenségről hallva hajlamosak vagyunk a médiát (a kereskedelmi csatornákat, újabban az internetet) okolni, hárítva az iskola felelősségét. Pedig – ahogy Kádár Judit is írja Ki az a Hemingway? című ÉS-beli cikkében – e nagy közös probléma megoldásának a kulcsa mégiscsak az iskolában keresendő.
2005. november 2. szerda, 18:54
Rendhagyó osztályfőnöki óra a Diák Verzión
Mivel a film a maga speciális eszközeivel kiváló szemléletformáló eszköz, megkönnyíti az olyan elvont fogalmak megértését, mint a demokrácia, diktatúra, haza, nemzet, az emberi és polgári jogok. A 2. Verzió Filmfesztivál éppen ezért délelőtti „diák moziba” hívja a középiskolásokat. Itt a nagyszerű alkalom tehát egy rendhagyó történelem-, irodalom- vagy osztályfőnöki órára... A dokumentumfilm-vetítések december 2-án délelőtt lesznek.
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep