|
|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni SZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
|
|
A teljes rendezvényről videófelvétel készült, s ezt sorozat formájában hozzáférhetővé tesszük a honlapunkon. Reméljük: a látottak sokakat ösztönöznek majd arra, hogy felvegyék a kapcsolatot az itt megismert pedagógusokkal, egyetemi oktatókkal, kutatókkal.
Tehát a konferencián túl is folytatódik az együttműködés, előbb-utóbb nem csak a digitális térben.
A rendezvény megnyitását követően három előadás hangzik el a digitális oktatás tapasztalatairól. a pedagógusok felkészültségéről, valamint a család szerepéről a digitális térben.
A konferencia második szekciójában öt pedagógus beszélgetett szakmai életútjáról. Az izgalmas és tartalmas beszélgetést az ELTE "Tanár leszek" hallgatói műhelyének két tagja moderálta.
A szekcióban választ kerestünk arra a kérdésre, hogy miként élik meg napjaink kultúraváltását a különböző korosztályok: bénító sokkhatást jelent-e ez számukra, vagy képesek meglátni az új lehetőségekben rejlő izgalmas kihívásokat?
A szekcióba olyan programokat hívtunk meg, akik a kapcsolat és/vagy a kultúra szempontjából pótolhatatlan tevékenységet transzformáltak sikeresen a digitális térbe, és mások számára is adaptálható, másokat is inspiráló tapasztalatokkal rendelkeznek. A szekcióban 5 program mutatkozott be. (Földes Petra)
A Digitális Tér Konferencia harmadik szekciófoglalkozásán a digitális oktatás tanárképzésben megjelenő dilemmáiról volt szó. Szekcióvezető: Fehérvári Anikó, egyetemi docens, ELTE, PPK, Neveléstudományi Intézet. A szekció során négy kutatási projektről számoltak be az ELTE PPK, valamint a KRE IKT Kutatóközpontjának munkatársai.
Hagyományosan a digitális konferenciák keretében került sor a Digitális Módszertár pályázati nyerteseinek díjátadására. Ez ugyan idén offline nem valósulhatott meg, de a nyerteseknek módjuk volt online formában röviden bemutatni módszertani ötleteiket. A TKA Tudástárában lehetőség van e programok alaposabb megismerésére.
