|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Jaj, de nagyon ismerős…pedig itt az általánosban,még reménykednek, még vannak célok is. Tőlem most ketten mennek tovább. Talán bekerülhetnek "rendes" szakiskolába is, de tudom, csak azért veszik fel őket, mert lasszóval fognak tanítványt. Leginkább azok jutnak el a szakmáig, akiket még alsóban megkapok, a később áthelyezettekkel már majdnem esélytelen bármiféle tanulási motivációt kialakítani. Vicces különben ha összehasonlítunk egy nyolcadikos EÉF földrajz könyvet, a frissen készült mindentbele kiadvánnyal…
Mindennel egyetértek, tökéletesen megerősíti (sajnos) a tapasztalataimat. Amikor a 15 éves szakiskolás a szemedbe mondja: "Minek tanuljak, úgyse lesz állásom, munkám…" – akkor én mit mondhatnék neki! Látja otthon szüleit, nagyszüleit, éli a nyomort, a szegénységet minden nap. Iskolája az utca, a tér, ahol elsősorban életben kell maradni, agresszióval, érzéketlenséggel, sokszor droggal, piával, cigivel. Azt szoktam felelni, hogy magadnak tanulsz, de ez annyira "demagóg" duma, néha magam is szégyellem magam. Nem elsősorban az oktatási rendszer hibája, hogy fokozza a hátrányokat, ahelyett, hogy csökkentené, mert a jelenség mögötti okok pokolian összetettek és legkevésbé az iskola, a pedagógus tehet róla. Van-e ebből kiút? Ha lesz rá pénz, mi odamegy és oda is jut, ahol valóban hasznosul, ha lesz rá politikai akarat és sok-sok év, akkor talán túlél egy olyan generáció, amelyik megtörheti ezt a pokoli kört.Addig meg? Tesszük a legtöbbet, mit tehetünk – egyre kisebb reménnyel, sikerrel – magunkra hagyva és hagyatva…