|
Sajtófigyelő
2023.06.04. Ideje átgondolni a pályaválasztást: a mesterséges intelligencia arannyal kövezi ki a karrierutakat A mesterséges intelligencia viharos gyorsasággal írja át a munka világát, több millió munkahelyet szüntet meg, viszont kutatók szerint legalább ennyi új munkalehetőséget teremt. Szakért... (Forrás: Index) --
2023.06.03. A köznevelési államtitkár megállapította, hogy a holnap iskolája nem lehet olyan, mint a tegnapi Maruzsa Zoltán elmondta, hogy a magyar köznevelés 11 935 helyszínen zajlik, és 1,5 millió óvodást és tanulót szolgál ki. Hozzátette: éppen tíz éve vette át az állam e hatalmas intézm... (Forrás: Hírklikk) --
2023.06.03. Két XII. kerületi iskolában is az alapítványon keresztül támogatják pénzzel a tanárokat a szülők A Telexnek a Szülői Összefogás Közösség képviselője azt mondta: érti azokat a szülőket, akik próbálják fenntartani a rendszert a gyerekeik érdekében, de ez szerinte csak „pillanatnyi... (Forrás: Telex) --
2023.06.03. Bűnösnek mondták ki a magyar kormány elleni diáktüntetés egyik részvevőjét A „Gyerekeket bántasz! 7IGEN-nel a gyermekbántalmazó rendszer ellen” elnevezésű megmozduláson a résztvevők tömegesen megindultak az Oktogontól a Fidesz Magyar Polgári Szövetség Budapest... (Forrás: Index) --
2023.06.03. Vérellátó: sikeres volt a középiskolai edukációs program A vérellátó szolgálat pénteki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a programmal több mint 12 400 fiatalt értek el. A főleg biológia, testnevelés vagy osztályfőnöki óra keretében elhangzott... (Forrás: Index) --
2023.06.02. MOST AKKOR KI AKADÁLYOZZA, HOGY 800 EZRES FIZETÉSE LEGYEN A TANÁROKNAK? A kormány közel 800 milliárd forintot fordítana a pedagógusok béremelésére, nagyrészt EU-s forrásból. Egyszer azt mondják, már minden akadály elhárult az uniós finanszírozás elől, m... (Forrás: lakmusz.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Jaj, de nagyon ismerős…pedig itt az általánosban,még reménykednek, még vannak célok is. Tőlem most ketten mennek tovább. Talán bekerülhetnek "rendes" szakiskolába is, de tudom, csak azért veszik fel őket, mert lasszóval fognak tanítványt. Leginkább azok jutnak el a szakmáig, akiket még alsóban megkapok, a később áthelyezettekkel már majdnem esélytelen bármiféle tanulási motivációt kialakítani. Vicces különben ha összehasonlítunk egy nyolcadikos EÉF földrajz könyvet, a frissen készült mindentbele kiadvánnyal…
Mindennel egyetértek, tökéletesen megerősíti (sajnos) a tapasztalataimat. Amikor a 15 éves szakiskolás a szemedbe mondja: "Minek tanuljak, úgyse lesz állásom, munkám…" – akkor én mit mondhatnék neki! Látja otthon szüleit, nagyszüleit, éli a nyomort, a szegénységet minden nap. Iskolája az utca, a tér, ahol elsősorban életben kell maradni, agresszióval, érzéketlenséggel, sokszor droggal, piával, cigivel. Azt szoktam felelni, hogy magadnak tanulsz, de ez annyira "demagóg" duma, néha magam is szégyellem magam. Nem elsősorban az oktatási rendszer hibája, hogy fokozza a hátrányokat, ahelyett, hogy csökkentené, mert a jelenség mögötti okok pokolian összetettek és legkevésbé az iskola, a pedagógus tehet róla. Van-e ebből kiút? Ha lesz rá pénz, mi odamegy és oda is jut, ahol valóban hasznosul, ha lesz rá politikai akarat és sok-sok év, akkor talán túlél egy olyan generáció, amelyik megtörheti ezt a pokoli kört.Addig meg? Tesszük a legtöbbet, mit tehetünk – egyre kisebb reménnyel, sikerrel – magunkra hagyva és hagyatva…