Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. november 18. vasárnap, 0:41

Szabadjegyek

A kilencvenes évek elején a Rogers Személyközpontú Iskolába jártam, a másodikként induló osztályba, és máig fontos emlékem az, hogy évekig játszhattunk, semmi nem volt kötelező: ha éppen nem volt kedvünk bemenni a matekórára, kint játszottuk a gombháborút a kertben.

Az volt a legjobb, ami a legveszélyesebb is egyben: a szabadság.

A Rogers-élmény máig meghatározó. Tavasszal, amikor azt a vizsgafeladatot kaptuk a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, hogy készítsünk dokumentumfilmet személyes témáról, akkor úgy döntöttem, a Rogersszel fogok foglalkozni. Nem az iskola történetéről akartam filmet csinálni, bár az is érdekes lenne (alapítás a rendszerváltás idején, költözések stb.), inkább az érdekelt, hogy az egykori iskolatársaim hogyan emlékeznek, és mi a véleményük most az iskoláról? Az operatőri feladatra Pálos Gergőt kértem meg, aki a Rogersben osztálytársam volt, és most is osztálytársam a Színház- és Filmművészeti Egyetemen.

A film rövid tudósítás az iskola kezdeti időszakáról. Nem akartam véleményt nyilvánítani, csak az emléket rögzíteni, és a Rogers példájával – a régi iskolatársaink közreműködésével – felvetni a kérdést, ami általános érvényű: jó-e a szabadság az iskolában?

Kárpáti György

 

» A film letöltése jobb minőségben (avi, 119 MB)

Szabadjegyek

(színes dokumentumfilm, miniDV/VHS, 15 perc)

Rendező:
Kárpáti György

Operatőr:
Pálos Gergely

Közreműködők:
Falus Sára
Kárpáti Pál
Pálos Hanna
Pályi Sándor Márk
Szigeti Márton
Vincze Ernő

Archív felvételeket használtunk fel Pálos György Iskolák a láthatáron című televíziós dokumentumsorozatából és a Rogers Iskola archívumából.

A film vizsgafeladatként készült a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, a Magyar Mozgókép Közalapítvány támogatásával, 2007-ben.

2 üzenet

  1. Jucó szerint:

    Gratulálok a filmhez! (Mármint a készítőknek.)

  2. Gyula szerint:

    jó volt látni, kösz fiúk
    Gyuláék

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep