Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. április 9. szerda, 15:26

Digitális pedagógus konferencia 2014

Már lehet regisztrálni az április 26-án megrendezendő Digitális pedagógus konferenciára. Szeretettel várunk minden érdeklődőt. A részletes tájékoztatás a rendezvény portálján érhető el. Honlapunkon a következő napokban részletesebb tájékoztatást adunk a rendezvény tartalmáról. Ez alkalommal a plenáris előadásokról lesz szó.

Magunk sem gondoltuk 2012-ben, amikor az első digitális konferenciát megálmodtuk, hogy 2014-ben már harmadik alkalommal kerül megrendezésre a digitális nemzedékkel, illetve a digitális pedagógussal foglalkozó szakmai tanácskozás.

Vajon mi indokolja a téma iránti lankadatlan érdeklődést?

„A rohamos változások közepette egy szó biztosan elavult, és ez az „elavul” szó – írja a rendezvénysorozat egyik állandó szereplője: Gyarmathy Éva. Vele együtt tesszük fel mi is a kérdést: hogy ma „már csak a változás állandó,vagy még az sem?” Nem véletlenül lett ez a felvetés a 3. Digitális Pedagógus Konferencia alcíme is. Hiszen éppen a folyamatos változások, és az ezekre adandó érvényes reflexiók szükségessége ösztönöz bennünket arra, hogy újra meg újra összehívjuk a digitális világ pedagógiájának elméletével és gyakorlatával foglalkozó konferenciát.

Miről szólnak a plenáris előadások?

Lannert Judit: PISA-sokk a digitális szövegértés terén is

Magyarország a 2012-es PISA vizsgálat eredményei alapján több kompetenciaterületen is visszaesett. 2003-hoz képest szignifikánsan romlott a magyar tanulók matematikai teljesítménye és problémamegoldó készsége, a digitális szövegértésben pedig Európában az sereghajtók vagyunk! A három kompetenciaterületen elszenvedett romlás mögött álló okok nem függetlenek egymástól.

Az előadás arra tesz kísérletet, hogy feltárja a 2012-es PISA-sokk mögött álló okokat. A matematika és digitális szövegértés terén a világban sok helyen új szelek fújnak, de ezek még alig értek el hozzánk. Az előadás második felében néhány külföldön már bevált jó gyakorlat bemutatására kerül sor, amelyeket Magyarországon is érdemes lenne kipróbálni.

(Lannert Judit, oktatáskutató)

Gyarmathy Éva: A kis kiborgok és a kritikai gondolkodás

Az előadásban a jövő olyan fejlődési irányait mutatom be, amelyektől régóta tartunk, miközben magunk siettetjük, sőt kérjük. A gépekkel való összeolvadás már nem a távoli jövő. Már most a telefonunk az „okos” és a tudásunkat a kezünkben tartjuk, nem a fejünkben. A jó hír, hogy hamarosan a régi megszokott helyzet visszaáll, és a tudásunkat megint a fejünkben hordjuk majd. A rossz hír, hogy lényegében az okos telefonunk kerül nem is annyira a távoli jövőben a fejünkbe. A digitális bennszülötteket felváltják a kis kiborgocskák.

Mi a szerepe most a pedagógiának és a pszichológiának? Ugyanaz, mint eddig volt: az emberi értékeket maximalizálni, vagyis az ember gondolkodását az adott kultúrában lehetséges legmagasabb szintre emelni. Az infokommunikációs társadalomban elérhetők a Bloom taxonómiája szerinti legmagasabb szintek. Sőt, ezek nélkül nem lehet sikeres senki. Ahogy az írásbeliség korában az elemző gondolkodás volt az alapja a sikerességnek, a digitális korszakban a kritikai gondolkodás lép előtérbe.

(Gyarmathy Éva, klinikai és nevelés-lélektani szakpszichológus)

Koren Balázs: Okostelefonok az oktatásban

2014-et írunk. A diákok hazamennek, s a Facebookon folytatják a szünetben megkezdett beszélgetéseket. Wikipedián keresik meg mikor élt Napoleon, s úgy nőnek fel, hogy minden egy kattintásra van tőlük. A tanteremben ezzel szemben azzal szembesülnek, hogy minden lassú, régi.

Hogyan lehet okostelefonokat, tableteket bevonni az oktatásba? Milyen korosztályba hogyan lehet alkalmazni azokat? Az előadás során példákat fogok mutatni arra is, hogyan ne használjuk ezeket az eszközöket.


(Koren Balázs, 3 gyermek édesapja, matematika tanár, 7 év középiskolai oktatási gyakorlat, osztályfőnök, az utóbbi három évben az ELTE TTK Matematika módszertani központ oktatója. Ezek mellett az androidportal.hu életrehívója.)

A rendezvényre már lehet regisztrálni.

A részletekről a rendezvény portálján tájékozódhatnak az érdeklődők.

Mindenkit szeretettel várnak a szervezők: ELTE PPK Információs Társadalom Oktató- és Kutatócsoport (ITOK), Tempus Közalapítvány és az OFOE.

Szekszárdi Júlia

A Digitális Pedagógus Konferencia 2014 programja itt érhető el, regisztrálni pedig itt lehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep