Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. április 13. vasárnap, 7:57

Digitális Pedagógus Konferencia 2014

Digitális Módszertár – STEM

A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertára a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye, ahol hamarosan már mintegy 120 ötlet közül böngészhetnek az érdeklődők. A válogatást különböző keresési szempontok, szűrési lehetőségek is segítik. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT eszközök kreatív használatával, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazásával. A gyűjtemény az oktatási módszerek és a tanulásszervezés tág értelmezésével sok különböző módszertani megoldás feltöltésére biztosít lehetőséget. Ezáltal a közoktatásban dolgozó pedagógusok széles körének jelentheti a mindennapi tanítási gyakorlatban jól hasznosítható ötletek forrását, amelyre folyamatosan nagy igény mutatkozik. A tanárok által írt módszertani megoldások hiteles képet nyújtanak a kollégák számára a módszer alkalmazásáról, ezáltal segítik a pedagógiai célokhoz rendelt IKT eszközök használatát a tanítási-tanulási folyamatban.


B. Tier Noémi a 2013-as Digitális Pedagógus Konferencián

2014 februárjában meghirdetett felhívásunkra számos új módszertani ötlet érkezett, melyek közül a szakértői értékelés alapján a legjobb ötleteket feltöltő pedagógusok Digitális Pedagógus Díjban részesülnek. A díjakat az április 26-i Digitális pedagógus konferencia keretében adjuk át, a díjazott módszertani ötletekkel pedig a konferencia „IKT-eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei I-II.” című szekcióiban ismerkedhetnek meg a résztvevők.

A tudomány, a technológia, a mérnöktudomány és a matematika (az angol elnevezés rövidítéséből együttesen STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics) területek oktatására egyre inkább kiemelt figyelmet fordítanak mind a kormányzatok, mind az akadémiai és a munka világának szereplői. A fejlett társadalmakban számos kezdeményezés és program irányul a matematikai és természettudományos oktatás fejlesztésére a későbbi karrierlehetőségek támogatása érdekében, mivel úgy tekintenek a kapcsolódó tudásra és képességekre, mint a technológiai fejlődést megalapozó humán tényezőkre. A nemzetközi összehasonlító elemzések egyértelműen jelzik, hogy valóban szükséges e területekre való kiemelt figyelem. A vizsgálatok eredményei megerősíteni látszanak azokat a feltételezéseket, hogy a STEM szakmák iránti visszaeső érdeklődés oka az alap- és középfokú oktatásban gyökerezhet. A szakértői ajánlások szerint a problémák orvoslása komplex intézkedésekben lehetséges, amelyek több szinten és különböző célok mentén összpontosítanak a feltárt helyzet javítására. Többek között ilyen célzott beavatkozások lehetnek a közoktatásban a tantervi reformok, újszerű mérési eljárások és nemzeti tesztek bevezetése, valamint a tanárok szakmai fejlődésének támogatása. A rendszerszintű beavatkozások mellett kiemelten fontos az egyéni tanulási igényekre való odafigyelés is, mivel több attitűd- és motivációkutatás is egyértelműen bizonyította már, hogy a diákok saját képességeikbe, önhatékonyságukba vetett hite alapvető szerepet játszik a teljesítményükben. Ehhez kapcsolódik azon tényező is, hogy e tantárgyak oktatására még számos helyen jellemző a hagyományos szemlélet, mely absztrakt elméleti megközelítésben adja át az ismereteket. Az április 26-i Digitális pedagógus konferencia „A STEM területek (Tudomány, Technológia, Mérnöktudomány és Matematika) megalapozása a közoktatásban IKT-eszközök támogatásával” című szekciójában a meghívott pedagógusok és szakértők olyan módszertani ötleteket, illetve projekteket mutatnak be, amelyek hozzájárulhatnak a közoktatásban a korszerű természettudományos nevelés jó gyakorlatainak terjesztéséhez.

A Digitális Pedagógus Konferencia 2014 programja itt érhető el, regisztrálni pedig itt lehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.09.13.
Balla István: A karanténoktatás legalább megmutatta a szülőknek, mi megy a magyar iskolában
A koronavírus miatt hosszú hónapokra online módra átállított oktatás nagy lehetőség lett volna arra, hogy a kényszerhelyzet miatt az iskola a 21. századba lépjen, ám ezt nem használtuk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.09.13.
A pedagógusok felelősségéről
Spirit rádió Ellenpont c. műsorának linkje, ahol Ercse Kriszta Nagy Erzsivel a pedagógusok felelősségéről, az iskolai erőszakról, a (pedagógiai) lehetőségekről, a társadalmi és a központi...
(Forrás: Spirit FM)
--
2021.09.01.
Diákok százezrei ülnek be ma az iskolapadba
A magyar oktatási rendszerben az alulteljesítő tanulók száma 25 százalék felett van a 15 évesek körében. Egyes kutatások szerint, akik a nemzetközi mérések alapján nem érik el a négyes...
(Forrás: Világgazdaság)
--
2021.09.01.
Fejvesztve menekülnek a tanárok az iskolákból: mutatjuk, mi az oka
Most hivatalosan azért nem kapnak béremelést a pedagógusok, mert a koronavírus-válság miatt a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, miközben a gazdaság a vártnál gyorsabban áll talpra...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.08.31.
FELSZÁLLT A FÜST: NINCSEN VESZÉLY, NINCS KORLÁTOZÁS, A MINISZTÉRIUMNAK SEMMI DOLGA 2021-08-31
Bár Maruzsa Zoltán a mai napig nem válaszolt a tanévre való felkészülését firtató kérdéseinkre, a felkészítésre nem panaszkodhatnak az iskolák, óvodák: már a tanévnyitó előtti napon...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.08.31.
Érzékenyítő programja miatt támadják az Illyést – A helyi Fidesz elítéli és megvédi az LMBTQ-lobbitól a budaörsi gyerekeket
2021. június 10-én a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium közösségi oldalán számolt be, hogy több civil szervezet is tartott előadásokat, workshopokat az iskolájukban. Többek között egy transznem...
(Forrás: Budaőrsi Info)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep