Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2014. április 13. vasárnap, 7:57

Digitális Pedagógus Konferencia 2014

Digitális Módszertár – STEM

A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertára a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye, ahol hamarosan már mintegy 120 ötlet közül böngészhetnek az érdeklődők. A válogatást különböző keresési szempontok, szűrési lehetőségek is segítik. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT eszközök kreatív használatával, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazásával. A gyűjtemény az oktatási módszerek és a tanulásszervezés tág értelmezésével sok különböző módszertani megoldás feltöltésére biztosít lehetőséget. Ezáltal a közoktatásban dolgozó pedagógusok széles körének jelentheti a mindennapi tanítási gyakorlatban jól hasznosítható ötletek forrását, amelyre folyamatosan nagy igény mutatkozik. A tanárok által írt módszertani megoldások hiteles képet nyújtanak a kollégák számára a módszer alkalmazásáról, ezáltal segítik a pedagógiai célokhoz rendelt IKT eszközök használatát a tanítási-tanulási folyamatban.


B. Tier Noémi a 2013-as Digitális Pedagógus Konferencián

2014 februárjában meghirdetett felhívásunkra számos új módszertani ötlet érkezett, melyek közül a szakértői értékelés alapján a legjobb ötleteket feltöltő pedagógusok Digitális Pedagógus Díjban részesülnek. A díjakat az április 26-i Digitális pedagógus konferencia keretében adjuk át, a díjazott módszertani ötletekkel pedig a konferencia „IKT-eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei I-II.” című szekcióiban ismerkedhetnek meg a résztvevők.

A tudomány, a technológia, a mérnöktudomány és a matematika (az angol elnevezés rövidítéséből együttesen STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics) területek oktatására egyre inkább kiemelt figyelmet fordítanak mind a kormányzatok, mind az akadémiai és a munka világának szereplői. A fejlett társadalmakban számos kezdeményezés és program irányul a matematikai és természettudományos oktatás fejlesztésére a későbbi karrierlehetőségek támogatása érdekében, mivel úgy tekintenek a kapcsolódó tudásra és képességekre, mint a technológiai fejlődést megalapozó humán tényezőkre. A nemzetközi összehasonlító elemzések egyértelműen jelzik, hogy valóban szükséges e területekre való kiemelt figyelem. A vizsgálatok eredményei megerősíteni látszanak azokat a feltételezéseket, hogy a STEM szakmák iránti visszaeső érdeklődés oka az alap- és középfokú oktatásban gyökerezhet. A szakértői ajánlások szerint a problémák orvoslása komplex intézkedésekben lehetséges, amelyek több szinten és különböző célok mentén összpontosítanak a feltárt helyzet javítására. Többek között ilyen célzott beavatkozások lehetnek a közoktatásban a tantervi reformok, újszerű mérési eljárások és nemzeti tesztek bevezetése, valamint a tanárok szakmai fejlődésének támogatása. A rendszerszintű beavatkozások mellett kiemelten fontos az egyéni tanulási igényekre való odafigyelés is, mivel több attitűd- és motivációkutatás is egyértelműen bizonyította már, hogy a diákok saját képességeikbe, önhatékonyságukba vetett hite alapvető szerepet játszik a teljesítményükben. Ehhez kapcsolódik azon tényező is, hogy e tantárgyak oktatására még számos helyen jellemző a hagyományos szemlélet, mely absztrakt elméleti megközelítésben adja át az ismereteket. Az április 26-i Digitális pedagógus konferencia „A STEM területek (Tudomány, Technológia, Mérnöktudomány és Matematika) megalapozása a közoktatásban IKT-eszközök támogatásával” című szekciójában a meghívott pedagógusok és szakértők olyan módszertani ötleteket, illetve projekteket mutatnak be, amelyek hozzájárulhatnak a közoktatásban a korszerű természettudományos nevelés jó gyakorlatainak terjesztéséhez.

A Digitális Pedagógus Konferencia 2014 programja itt érhető el, regisztrálni pedig itt lehet.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep